بیوگرافی و عکسهای عبدالله جاسبی

0

بیوگرافی و عکسهای عبدالله جاسبی

عبدالله جاسبی رییس پیشین دانشگاه آزاد متولد ۴ آذر ۱۳۲۳ در تهران است. با سوابق و بیوگرافی شخصی و خانوادگی و همسر و فرزندان وی در مجله حرف تازه مرور میکنیم

بیوگرافی عبدالله جاسبی

عبدالله جاسبی سیاستمدار اصلاح طلب متولد ۴ آذر ۱۳۲۳ در تهران و پیشنهاد دهنده تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس پیشین این دانشگاه بوده و دارای مدرک کارشناسی مهندسی صنایع و کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و دکترای مدیریت تولید و فناوری، دانشگاه آستون بیرمنگام، انگلستان است

بیوگرافی و عکسهای عبدالله جاسبی و همسرش نسرین عباسپور + حواشی

ماجرای شایعه خروج عبدالله جاسبی از کشور

در چند روز اخیر شایعه ای مبنی بر خروج عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد در شبکه های اجتماعی منتشر شد که این شایعه توسط خودش تکذیب شد و گفت: در ایران هستم؛ مشغول به امور فرهنگی و علمی و دلیلی بر ترک کشور نمی‌بینم.
پیش از این نیز در شهریور و مهر سال جاری، شایعاتی مبنی بر فرار جاسبی از کشور یا خروج او از ایران با هدف درمان منتشر شده بود.

همسر عبدالله جاسبی کیست؟

سوابق و فعالیت ها

جاسبی پیشنهاد تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ داد و بعد از پایه گذاری این دانشگاه تا دی ماه ۱۳۹۰ رییس دانشگاه آزاد بود بود و در حال حاضر عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. وی همچنین استاد بازنشسته دانشگاه علم و صنعت ایران و نامزد دوره‌های ششم و هشتم ریاست جمهوری نیز می باشد

ماجرای خروج و حواشی عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد

همسر عبداالله جاسبی

او در سال ۱۳۵۱ با نسرین عباسپور (خواهر حسن عباسپور از دوستان خود) ازدواج نمود که ثمره آن ۵ فرزند، ۳ پسر و ۲ دختر می‌باشد.

زندگینامه از دوران کودکی تا تحصیلات

عبدالله جعفرعلی جاسبی در سن ۷ سالگی به مدرسه اعتضاد واقع در سرچنبک نزدیک امامزاده یحیی وارد شد. دوره متوسطه ۶ ساله خود را در هنرستان تهران گذراند

پس از گرفتن دیپلم، دوره کارشناسی خود را در هنرسرای فنی (دانشگاه علم و صنعت کنونی) در رشته مهندسی صنایع چوب و تزئینات داخلی ساختمان به پایان رساند و با گرفتن مدرک کارشناسی و احراز رتبه نخست موفق به دریافت نشان و مدال درجه اول فرهنگ گردید.

 

سوابق عبدالله جاسبی

از تدریس در دانشگاه تا فعالیت های سیاسی

در سال ۱۳۴۵ پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه علم و صنعت مشغول تدریس شد و در سال ۴۶ برای گذران دوره نظام وظیفه از طرح ۱۳ هفته‌ای اعضای هیئت علمی دانشگاهی استفاده کرد و ۱۳ هفته تابستان طرح خود را در پادگان فرح آباد تهران گذراند. در آنجا با سایر نیروهای علمی و مذهبی از جمله دکتر عباسپور، مهندس باکری و تعداد دیگری از افراد که امروز مسئولیت‌های گوناگون در انقلاب دارند آشنا شد و با کمک آن‌ها در محل پادگان اقدام به برگزاری نماز جماعت و بحث و تحلیل مسائل دینی و سیاسی نمود.

زندگینامه عبدالله جاسبی و همسرش رئیس اسبق دانشگاه آزاد

تحصیل در انگلستان

در سال ۱۳۵۱ برای ادامه تحصیلات راهی انگلستان شد و در دانشگاه آستون به تحثیل پرداخت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت صنعتی و سپس مدرک دکترای تخصصی خود را در رشته مدیریت تولید و تکنولوژی دریافت نمود و اوایل انقلاب اسلامی به ایران بازگشت و پس از بازگشت به ایران، مسئولیت‌های گوناگونی در نهادهای دولتی و تشکل‌های سیاسی به عهده گرفت.

سوابق اجرایی

دو دوره به عضویت شورای اجرایی انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها تا سال ۱۳۸۷
عضویت در شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان
ریاست شورای اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام تا سال ۱۳۸۶
ریاست دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی
رییس سابق دانشگاه آزاد

نظرات