تعویض کارت ملی هوشمند | سایت ثبت نام تعویض کارت ملی

92

در این مطلب میتوانید تمامی مراحل برای تعویض کارت ملی را اعم از هزینه تعویض کارت ملی, سایت ثبت نام کارت هوشمند ملی و مدارک مورد نیاز برای تعویض را بخوانید

کارت هوشمند ملی کارتی است دیجیتالی که قابلیت ذخیره کردن اطلاعات افراد از جمله اثر انگشت، اطلاعات ازدواج، اطلاعات فرزندان، مشخصات هویتی و دیگر اطلاعات ضروری را دارد.  با توجه به این که در حال حاضر استفاده از تلفن همراه برای کارهای بانکی متداول شده است اما می‌توان کارت هوشمند ملی را روی تلفن همراه قرار داد و به کمک یک نرم‌افزار کارهای بانکی را انجام داد. هویت فرد هم از طریق تراشه موجود در کارت هوشمند ملی احراز می‌شود.

کارت هوشمند ملی به تصدیق هویت در فضای مجازی کمک می‌کند، مخاطبان شبکه‌های اطلاعاتی دستگاه‌ها توسط این کارت شناسایی می‌شوند و سپس به فرد خدمات ارائه می‌دهند. در واقع امضای الکترونیک، کدپستی، اثر انگشت و اطلاعات هویتی در تراشه کارت هوشمند ملی وجود دارد و فرد می‌تواند در فضای مجازی و اینترنت خود را معرفی کند و از اپلیکیشن‌های مختلف در فضای اینترنت استفاده کند. کارت شناسایی ملی موجب احراز هویت در فضای واقعی می‌شد، اما کارت ملی هوشمند این کار را در فضای مجازی نیز انجام می‌دهد.

واجدین شرایط برای ثبت نام و تعویض کارت ملی

برای دریافت کارت هوشمند ملی پر کردن فرم غیر حضوری و حضور افراد در دفاتر الزامی است. بنابراین هم باید در سامانه ثبت نام کارت ملی اطلاعات را ثبت کنیم و هم در مراکز مربوطه حضور یابیم.
در ابتدا می‌بایست به سامانه مربوط به ثبت نام کارت ملی با آدرس www.ncr.ir مراجعه نمود.

  • کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند و تاکنون (کارت شناسائی ملی / کارت هوشمند ملی)دریافت ننموده اند. ( کارت اولی ها )
  • کسانی که کارت شناسایی ملی خود را مفقود نموده ویا یکی ازاقلام اطلاعاتی مندرج بر روی کارت شناسایی ملی خود را تغییر داده اند از قبیل(نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر)
  • هزینه صدور کارت هوشمند ملی مطابق تعرفه دولتی ( مبلغ ۰۰۰‚۲۰۰ ریال)  می باشد که در زمان پیش ثبت نام روی پورتال مربوطه بصورت الکترونیکی دریافت می‌گردد .
  • همچنین هزینه تکمیل مراحل در خواست کارت در دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت‌، حداکثر ( مبلغ ۰۰۰‚۹۰ ریال)  برای کلان شهرها و برای سایر شهرها با تصویب کارگروه مربوطه بوده و چنانچه تحویل کارت هم توسط دفاتر مذکور انجام پذیرد،  ( مبلغ ۰۰۰‚۲۰ ریال) جداگانه دریافت می‌گردد.
  • شایان ذکر است که تکمیل فرم درخواست یا تحویل کارت در ادارات سازمان بدون اخذ هزینه خواهد بود .

در فرمی مانند فرم زیر می‌بایست با دقت و بر اساس اطلاعات شخصی خود وارد کنید.

تعویض کارت ملی

پس از پر کردن قسمت اطلاعات شخصی و ثبت نهایی صفحه ای به مانند صفحه زیر برای ورود به درگاه بانک برای پرداخت الکترونیکی هزینه تعویض کارت ملی باز خواهد شد.

تعویض کارت ملی

پس از پرداخت اینترنتی از طرف سایت پذیرنده به شما کد رهگیری خواهد داد. در پایین صفحه می‌توانید با توجه به اولویت مکانی، اولویت زمانی و یا انتخاب دفتر پستی، دفتر پیشخوان و دفتر ثبت احوال محل مورد نیاز برای مراجعه حضوری را مشخص کنید. ضمنا می‌توانید تاریخ مراجعه و میزان ظرفیت خالی یا پر در آن دفاتر خدماتی را مشاهده کنید.

تعویض کارت ملی

پس از تعیین محل مراجعه صفحه ای با مشخصات زیر به شما نمایش داده می‌شود که می‌بایست در زمان حضور در دفاتر پستی و پیشخوان دولت این تصویر را چاپ کرده و همراه خود داشته باشید.

تعویض کارت ملی

توجه: حضور متقاضی در دفتر ثبت نام با در دست داشتن اصل شناسنامه عکس دار، کد پستی، آدرس محل سکونت و شماره تلفن ثابت و همراه الزامی می باشد. ضمناً نظر به اینکه در همه دفاتر ثبت نام ، واحد عکس برداری مستقر می باشد پیشنهاد می شود با آمادگی کامل مراجعه فرمایید.

پیگیری صدور کارت ملی هوشمند

متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند پس از انجام مراحل بالا و حضور در دفاتر خدماتی به منظور درخواست کارت ملی می‌توانند از طریق سایت اینترنتی www.ncr.ir و با کلیک روی گزینه مشاهده وضعیت نسبت به صدور و یا عدم صدور کارت خود آگاهی یابند.

تعویض کارت ملی
نمونه کارت ملی هوشمند

مدت زمان صدور کارت ملی چقدر است؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به کوتاه شدن مدت اخذ کارت ملی به ۱۵ روز گفت: پیشتر فرآیند تعویض کارت ملی ۴ ماهه بود که امروز این مقدار به ۱۵ تا ۳۰ روز کاهش یافته است، مردم بدانند که الزامی به تعویض شناسنامه نیست مگر آنکه آسیب دیده باشد که در صورت تعویض، حداقل یک و حداکثر سه روزه تحویل متقاضیان می شود.

هزینه نهایی دریافت کارت ملی هوشمند نباید بیشتر از ۳۱ هزار تومان باشد و مردم در صورت مشاهده اخذ مبلغ بیشتر از طرف دفاتر، می‌توانند از طریق شماره های زیر موارد تخلف را گزارش دهند.

رسیدگی به امور دفاتر پیشخوان دولت:‌ ۰۲۱۶۱۹۱۲۲۲۲
رسیدگی به امور دفاتر پستی: ۰۲۱۸۴۴۷۰۰۰۰
رسیدگی به امور ثبت احوال: ۰۲۱۶۶۷۱۰۲۷۰


تمدید مهلت ثبت نام کارت ملی هوشمند (تاریخ خبر : ۹۶/۱۲/۹)

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، در رابطه با مشکل قطعی سامانه ثبت‌نام کارت ملی هوشمند و نگرانی مردم بابت دریافت کارت‌های جدید خود، گفت: در حال حاضر ثبت‌نام، مشکلی ندارد و مردم می‌توانند وارد سایت شوند و مراحل پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: ظرفیت جدید ایجاد کرده‌ایم که حتی مردم بتوانند با گوشی‌های همراه خود به همان آدرس ثبت نام؛ ncr.ir که در سایت وجود دارد مراجعه کرده و ثبت‌نام را انجام دهند.

ابوترابی گفت: همچنین به دستور وزیر کشور، طی درخواست‌های مکرر مردم مبنی بر اینکه مهلت ثبت‌نام تا پایان سال کافی نیست و ممکن است نتوانند به موقع پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند قرار شده ثبت‌نام در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۹۷ هم ادامه پیدا کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در واقع به دلیل اینکه مردم در آستانه سال جدید استرس و گرفتاری‌های ثبت‌نام را نداشته باشند این تمهیدات اندیشیده شده و مهلت ثبت‌نام تمدید شده است.

وی گفت: ما پیش‌بینی‌های لازم را می‌کنیم به طوری که از تیر ماه که مراحل ثبت‌نام این کارت‌های ملی هوشمند آغاز شد سیستم‌ جوابگوی ثبت ۲٫۵ میلیون کارت را داشته و برای ۲۰ میلیون نفر به راحتی می‌تواند کارت ملی هوشمند صادر کند.

ابوترابی گفت: اما اینگونه نیست که نیروی بیشتری به کار بگیریم و مشکل حل شود.متأسفانه به دلیل اینکه مردم ثبت‌نام خود را در روزهای پایانی می‌گذارند بار مراجعه به سامانه افزایش پیدا می‌کند و ممکن است سیستم دچار اختلالاتی شود و جوابگو نباشد بنابراین بهتر است مردم ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

 


خبر جدید

پاسخ به شائبه رایگان شدن ثبت نام کارت ملی هوشمند

خبرگزاری ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان ثبت‌ احوال کشور شائبه رایگان شدن ثبت‌نام اولیه کارت ملی هوشمند را رد و درباره آن توضیحاتی بیان کرد.

خبری مبنی بر “رایگان شدن پیش ثبت‌نام کارت ملی هوشمند که شرکت ملی پست در راستای تاکید وزیر ارتباطات و جهت تسهیل در ارایه خدمات مربوط به کارت هوشمند ملی اعلام کرد”، موجب ایجاد شائبه در برخی شهروندان مبنی بر رایگان شدن ثبت‌نام کارت ملی هوشمند شد، شائبه‌ای که ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال آن را رد کرد.

وی گفت: دفاتر پست و پیشخوان قبلا جهت ثبت‌نام از افرادی که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت نمی‌توانستند شخصا اقدام به ثبت‌نام اولیه کارت‌ ملی هوشمند کنند، مبالغی حدود ۲ الی ۳ هزار تومان دریافت می‌کرد که با دستور وزیر ارتباطات، این خدمت شرکت پست برای شهروندان رایگان شد.

ابوترابی در خاتمه با بیان اینکه مبلغی که دفاتر پست به عنوان حق‌الزحمه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت می‌کردند با هزینه ثبت‌نام اولیه کارت ملی تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: هزینه ثبت‌نام اولیه کارت ملی ۲۰ هزار تومان است که مستقیما به خزانه دولت واریز می شود و متقاضیان برای ثبت‌نام باید آن را پرداخت کنند.

 

منبع : ستاره

92 دیدگاه در “تعویض کارت ملی هوشمند | سایت ثبت نام تعویض کارت ملی

  1. شهروند گفت:

    مردم رو سرکار گذاشتین گرفتار کردین .کارتون رو درست بلد نیستین انجام بدین طرح هم میارین توش موندین .همین ثبت احوال برای یه اسم که اشتباه کارمند ثبت احوالی بوده حالا ما باید بدوییم دنبالش درست کنیم.

  2. محمدی گفت:

    شش ماهه ثبت نام کردیم برا کارت ملی هوشمند نیومده و کارهای بانکی و اداریمون دچار مشکل شده هیچکسم پاسخگو نیست دلیل زورگویی ثبت احوال رو متوجه نمیشم وقتی کارتهاتون اماده نیست چرا مردم رو تو فشار قرار دادید ما که ثبت نام کردین کارتمون ماههاس نیومده بانک اجازه تعویض کارت بانکی تاریخ گذشته نمیده اجازه بدداشت ارث رو بهمون نمیده میگه چون رقم بالاس فقط باید کارت هوشمند ملی بیارین کارت ملی قدیمی و شناسنامه رو هم قبول نمیکنن میگن فقط هوشمند ثبت احوال واسه خودش یچیزی میگه اون برگه معرفی رو هم از ثبت احوال بردیم میگن رقم بالاس نمیشه چرا مردم رو سرکار میزارید چند ماهه بیپول موندیم هیچکاری نمیکنید وقتی کارت ندارین حداقل بزارید بانک از کارت ملی قدیمی استفاده کنه خیلیا جلسه ازمون راهشون ندادن خیلیا برا گرفتن پول و کارت بانکی و وام و خرید و ثبت خونه و صف گوشت دچار مشکل شدن چون کارت هوشمند ثبت نام کردن شش ماهه نرسیده دستشون و میگن چند ماه دیگه هم نمیرسه تورو خدا یکی به این ثبت احوال بفهمونه مردم رو بدبخت کرده با این بی برنامگی

  3. حسام گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون

  4. الی گفت:

    سلام
    چرا نمیتونیم نوبت بگیریم و همش میگه در این تاریخ دفتری زمان خالی ندارد؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام
      تاریخ هایی که انتخاب میکنید ظرفیت شان تکمیل شده است و باید تاریخ های بعدی را انتخاب کنید. بعضا برخی از دفاتر تا یک ماه بعد تمام روزها ظرفیتشان تکمیل میشود و باید تاریخ های بعد یا دفتر دیگری را انتخاب کنید

  5. فرزانه گفت:

    من کد رهگیریم یادم رفته باید چیکار کنم؟؟؟

  6. یاس گفت:

    من خودم ۳۰۰ تومن از حسابم بردن برنگشتن شکایت کردم لطفا همه کافی نتا برا اینکه پولشون برگرده تو سامانه بازرسی شکایت کنن و گرنه صدامون به هیجا نمیرسه shekayat.bazresi.ir

  7. علیرضا رضایی گفت:

    سلام
    بنده قبلا ثبت نام کردم و کد رهگیری هم گرفتم و حالا می خواهم ویرایش اطلاعات کنم و با همان ۲۰ تومنی که قبلا داده ام نوبت مجدد بگیرم . بی زحمت بفرمایید این گزینه کجا هست؟؟

    1. رضوان گفت:

      با سلام
      شما وارد سامانه شوید و اطلاعات خود را ویرایش کنید؛ مبلغ کسر شده از حساب شما در سامانه قبلا ذخیره شده و نیاز به پرداخت مجدد نمیباشد.

  8. بهاره گفت:

    سلام برای ثبت نام وارد سایت مربوطه میشم ولی به قسمت انتخاب زمان که میرسه تا اسفند ۹۷ هم هیچ مرکزی جای خالی نداره چطوری ثبت نام رو انجام بدم؟لطفا راهنماییم کنید

    1. فرشته گفت:

      سلام.شما فقط قسمت کد شهرتون و تاریخ مورد نظر رو وارد کنید.شماره تلفن وارد نکنید.

  9. علیرضا رضایی گفت:

    سلام
    بنده قبلا ثبت نام کردم و کد رهگیری هم گرفتم و حالا می خواهم ویرایش اطلاعات کنم و با همان ۲۰ تومنی که قبلا داده ام نوبت مجدد بگیرم . بی زحمت بفرمایید این گزینه کجا هست؟؟

  10. محسن گفت:

    سلام من اطلاعات رو وارد کردم پرداخت رو زدم از حسابم پول کم کرد اما زد در سامانه خطا رخ داده است و بسته شد

    1. حرف تازه گفت:

      عودت هزینه‌های ثبت‌نام ناقص کارت ملی هوشمند تا ۲۰ اسفند
      سخنگوی سازمان ثبت احوال:
      کسانی که به دلیل تغییر پورتال در هفته‌های گذشته ثبت‌نام کرده‌اند و مبالغی از حسابشان کسر شد اما نوبت‌دهی به منظور ثبت‌نام انجام نشد، به زودی این مبالغ کسر شده به حسابی که از آن پول واریز شده بازگردانده خواهد شد.

  11. مهدی ناظری گفت:

    با سلام و خسته نباشید ، چرا اداره ثبت و احوال نسبت به عکس روی کارت ملی که هویت اشخاص است اینقدر بی توجه است ،نه خودش نسبت به اصلاح سیستم عکاسی اقدام میکند و نه اجازه میدهد از بیرون عکس تهیه شود .

  12. نغمه گفت:

    سلام ، من قبلا در سایت ثبت نام کردم ولی نوبت گبرب رو انجام ندادم ، الان که به سایت مراجعه می کنم پیام میده خطا در تاریخ پرداخت با پشتیبانی تماس بگیرید ، شماره پشتیبانی هم نداره ، چی کار باید کنم؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام با اداره ثبت احوال محل زندگی خود تماس بگیرید یا به یکی از دفاتر ثبت نام کارت ملی هوشمند مراجعه کنید

    2. لیلا گفت:

      بنده هم دقیقا همین مشکل رو دارم

    3. تخته وایت برد گفت:

      منم همین مشکلو داشتم تماس گرفتم حل شد.

  13. مرتضی گفت:

    سلام وخسته نباشید.من ثبت نام کردم وتا قسمت پرداخت هم رفتم وبا موفقیت پرداخت انجام شد وحتی رسید پرداخت هم برام ایمیل شد.ولی در اخر که میزنه تکمیل فرایند /خطا داد.وهیچ کدی در یافت نکردم.درقسمت پیگیری میرم مشخصات هست ولی بازم درگاه پرداخت فعال میشه ینی باید یازم پرداخت کنم.من باید چکار کنم.ممنون

  14. فرهاد گفت:

    سلام .من با سایت قبلی کارت ملی برای ۱۴ نفر پول پرداخت کردم و حالا که سایت به روز شده نه روز و نه تاریخ را ذخیره نمیکنه .چه باید کرد ؟راهنمایی کنید؟

  15. فائزه گفت:

    سلام من ثبت نام اینترنتی رو انجام میدم ولی در قسمت مکان مورد نظر وقت به من نمیدن وجایی روواسم مشخص نمیکنن من باید چیکارکنم؟

  16. بابک گفت:

    سلام. اینکه شایع شده افراد بالای ۸۵سال نیاز به تعویض کارت ملی ندارند صحت دارد یا خیر؟

  17. علی صالحی گفت:

    من ثبت نام کرده ام ولی نوبت نمی دهد

  18. احمد جعفری گفت:

    سلام .اخبارسراسری هزیینه کارت ملی رارایگان اعلام کرد .ولی انگار انجوری نیست میشه راهنمای کنید .انجوری توحین به شهورملت نمیشه بنظر شما .هرچند ….

  19. علی صالحی گفت:

    من قبل از تعویض سایت ثبت نام کرده ام ولی نوبت نگرفته بودم اکنون هم که می خواهم نوبت بگیرم سیستم می گه مشکل داره چکار کنم

  20. فاطیما گفت:

    با سلام وخسته نباشید. در قسمت نوبت گیری هر تاریخی که انتخاب می کنیم هیچ دفتری را باز نمی کند و پیغام می دهد همه دفاتر در این تاریخ پر می باشد. لطفا راهنمایی بفرمایید که چه کار کنم با توجه به این مدت محدود.
    ممنون

    1. حرف تازه گفت:

      سلام بایستی صبر کنید تا سیستم بتواند ظرفیت خالی به شما ارائه کند یا که حضوری به دفاتر خدماتی مراجعه فرمایید.

  21. فاطمه گفت:

    سلام
    من یه بار نوبت گرفتم نتونستم به موقع خودمو برسونم .
    الان اصلا نمیدونم چطور باید مجدد نوبت بگیرم
    لطفا راهنمایی کنید

  22. محمد گفت:

    سلام ،برای ثبت نام،تو شهر خود،تا آخر سال، وقت خالی پیدا نشد،
    آیا میشه،تو شهر دیگه ای ثبت نام کرد؟
    🌻ممنون از اطلاع رسانی تون🌻

  23. عبدالله گفت:

    بار دیگر حماقت شگفت انگیز مدیریت ایرانی با طراحی سایتی که به جای نشان دادن زمانهای قابل نوبت گیری هر روز را باید بزنی تا بین ۳۶۵ گزینه یکی انتخاب شود .افرین بر ضریب هوشی و شعور خزه و جلبک

  24. دهقان گفت:

    من هر تاریخی چه سال ۹۶ یا ۹۷میزنم میگه در این ظرفیت موجود نیست الان چیکار باید کرد؟

  25. بنیامین گفت:

    سلام سایت کلا عوض شده برای ثبت نام

  26. حسین گفت:

    سلام من به تازگی کارت ملی قدیمی خودم را گم کرده ام ، آیا برای گرفتن کارت ملی هوشمند به مشکل میخورم ؟ یا فقط شناسنامه کفایت میکنه ؟؟

  27. عبدالجمیل گفت:

    سلام به نظر من ثبت نام قبلی که با سامانه ncr.ir که می زدم ثبت نام راحت تر بود ولی با بروزرسانی سایت این مشکل رو پیدا کردیم که نوبت نمی دهد مثلا با شماره تلفن روستا که کد آن با شهرستان یعنی ۰۵۸ هست فقط نوبت شهرستان را میدهد باید چکارکنیم مثلا ۰۵۸۳۲۳۵۰۰۰۰ که شهرستان هم ۰۵۸۳۲۲۵۰۰۰۰

  28. حسین گفت:

    سلام و خسته نباشید
    حضوری هم مراجعه کنیم نوبت میدن یا فقط اینترنتی شده؟ چون اینترنتی خیلی دیر نوبت میدن
    آخرین مهلتش تا کیه؟ ممنون

    1. حرف تازه گفت:

      سلام ممنون
      نوبت دهی فقط اینترنتی است چون شما از بیرون هم بخواهید ثبت نام کنید یا حضوری تشریف ببرید برای ثبت نام همان روال ثبت نام اینترنتی طی خواهد شد. طبق اخرین اخبار تا آخر اسفند مهلت ثبت نام هست

  29. ناشناس گفت:

    چرا سایتو عوض کردین ؟ قبلیه بهتر بود این اصلا باز نمیشه .مشخصاتم که وارد میکنی خیلی کند میره همه جا ظرفیت پره …ما شماره تلفن ثابت نداریم چیکار باید بکنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

  30. مسعود گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوب تون
    شرمنده من الان چن روزه مدارک شناسایی رو گم‌کردم کارت ملی قدیم و شناسنامه باید چیکار کنم فردا نوبتم هست واسه اتمام کار

    1. حرف تازه گفت:

      سلام ممنون شما ابتدا باید مراحل مفقود شدن کارت ملی را سپری کرده و سپس برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنید. همچنین قبل از اعلام مفقودی می‌توانید از طریق سایت سازمان ثبت احوال و سامانه خدمات الکترونیکی، مدارک هویتی مفقود شده خود را جست‌و‌جو کنید.
      sabteahval.ir
      postyafteh.post.ir

  31. حمید گفت:

    برای من میاره شما واجد شرایط ثبت نام نیستید
    مشکل چیه؟؟؟

    1. حرف تازه گفت:

      با اداره ثبت احوال منطقه تون تماس بگیرید

  32. سعید گفت:

    سلام این فضاست این سایتی ک باز میشه کلا متفاوتی با این عکسهایی ک گذاشتین

  33. محمد گفت:

    سلام ، آیا برای ثبت نام هریک از اعضای خانواده،باید صفحه جداگانه باز کرد ؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام بله باید افراد بصورت جداگانه ثبت نام بشن

  34. علیرضا گفت:

    سلام این وبسایت باز نمیشه
    میخواستم بپرسم از خارج از کشور باز نمیشه یا سایت خرابه چون سایت پلیس الکترونیک از خارج از کشور باز نمیشه
    ممنون

    1. حرف تازه گفت:

      سلام فکر نمیکنم بخاطر ای پی باشه . الان ظاهرا سایت برای همه بسته است و طبق نوشته خودشون بعدا مجدد مراجعه کنید

  35. علی مرادی گفت:

    سلام پدر من مریض احواله شرایط عکس انداختن برای کارت ملی رو نداره چکار کنیم

  36. شهرام گفت:

    سلام چندبار به سایت ثبت نام مراجعه کردم که همواره دسترسی به ان وجود نداشته,چه زمانهایی سایت قابل دسترس میگردد,؟باسپاس

  37. علی گفت:

    سلام اگر روز تحویل کارت هوشمند به دفتر پیشخوان اعلام شده نرویم بعد از آن جهت دریافت کارت خود به کجا میبایست مراجعه کرد.؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام اگر منظور شما اینه که بعد از اینکه تمام کارهای انگشت نگاری و عکاسی رو که انجام دادید و فقط جهت دریافت کارت در زمان مشخص شده مراجعه نکردید که مشکلی پیش نمیاد و تا آنجایی هم که بنده اطلاع دارم برای تحویل کارت روز مشخصی رو تعیین نمیکنن و معمولا بعد از کارهای انگشت نگاری و عکاسی به مراجعه کننده ها اعلام میشه که ۴-۵ ماه دیگه کارتتون آماده میشه! ولی با این حال اگر برای تحویل کارت شما تاریخ خاصی مشخص شده و شما در ان تاریخ نتونستید مراجعه کنید مشکلی پیش نمیاد و میتوانید روز دیگری به همان محل مراجعه کنید و کارتتون رو تحویل بگیرید. ولی اگر منظور شما ، روزی بوده که سیستم نوبت داده بهتون و باید در ان روز به دفتر پیشخوان برای انگشت نگاری و عکاسی مراجعه میکردید ولی نتوانستید برید باید مجدد نوبت گیری کنید تا در یک روز دیگر مراجعه کنید.

  38. رضاحصاری گفت:

    سلام بر دوستان عزیز
    من موفق به چاپ رسید نهایی ثبت نام نشدم. اصلا جاهایی که مربوط به آدرس هست باز نمی شدمرحله ای هست بعدازپرداخت این مشکل بوجود آمد.فقط کد ۱۰ رقمی پیگیری تنهارادارم حالا کجا باید مراجعه کنم؟باتشکرازشما

  39. امیر حسین گفت:

    من کار ثبت نام اینترنتی رو انجام دادم برای کارت هوشمند ملی ولی رسید نگرفتم ولی کد رهگیری رو میدونم تکلیف چیست؟

    1. حرف تازه گفت:

      از قسمت مشاهده وضعیت یا ویرایش ثبت نام میتوانید رسید رو خود را مجدد دریافت کنید. در ضمن داشتن کد رهگیری فکر کنم کفایت کنه و نیازی به رسید نباشه

  40. omid گفت:

    اقایان و مسیولین محترم چرا مردم باید برای تعویض کارت ملی به اجبار پول بدن این چه کاریه که دارید به سر مردم در میارید .

  41. پریسا گفت:

    باسلام
    آیا خودمان میتوانیم ثبت نام انجام بدهیم ونوبت گیری کنیم یا حتما باید برویم دفاتر پیشخوان؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام از طریق سایت میتوانید ثبت نام تان را انجام دهید و اقدام به نوبت گیری کنید

      1. پریسا گفت:

        باسلام
        در قسمت نوبت گیری زده شده کدملی دفتر پیشخوان کدملی خودمان وارد کنیم نوبت گیری انجام می شود یا باید بریم دفتر پیشخوان؟

        1. حرف تازه گفت:

          سلام
          شما ابتدا با ثبت نام و نوبت گیری اینترنتی ، زمان و مکان مراجعه حضوری را مشخص میکنید که این مکان با توجه به شرایط منطقه شما ممکن است دفتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال یا پست باشد و سپس در زمان مشخص شده به آدرس و مکانی که مشخص کردید مراجعه میکنید تا انگشت نگاری و عکاسی بشه ازتون.

  42. مهدی گفت:

    هرکسی عکس کارت ملیمو میبینه از خنده رو زمین میوفته ادم خجالت میکشه این دولت چرا فکری به حال مردم نمیکنه ینی چی چرا نمیشه عکسو عوص کرد

  43. زمانی گفت:

    سلام
    خب ما که خودمون از طریق سایت انجام دادیم ۲۰هزار تومان پرداخت کردیم یعنی دیگه این مبلغ نباید بقیه پرداخت کنن ؟؟؟!!!

  44. Mousavi گفت:

    سلام وقت بخیر..عذرمیخوام مادرم تازه هردوتا پاشون رو عمل کردن و نمیتونن حضوری به دفاتر برن و چندماهی باید تحت مراقبت باشند اگه امکانش هست بفرمایید که برای تعویض کارت و شناسنامه ایشان باید باید چه کرد؟

  45. مهدی گفت:

    باسلام من پدرم چندسال فوت کرده شماره ملی مادروپدرم موجودنمیباشدچگونه فرم نوبت برای تعویض کارت ملی انجام بدم

    1. حرف تازه گفت:

      سلام
      لطفا با اداره ثبت احوال منطقه خود تماس بگیرید

  46. عباس گفت:

    سلام.برای کارت ملی ثبت نام کردم شماره پیگری دریافت و ردم ولی برای نوبت دهی ان

    جام نمیده. میخواستم کجا مراجعه کنم برای تعویض کارت ملی .مننونم

  47. علی گفت:

    عه حیف شد جواب نداشت سوالم به هر حال ممنون

    1. حرف تازه گفت:

      سلام دوست بزرگوار سایت ما فقط تحت عنوان خبر این مطلب را کار کرده است و هیچ ارتباط یا وابستگی به دفاتر پیشخوان دولت یا اداره ثبت احوال نداره که بخواهد علت این مشکلی که فرمودید را به شما بگه. مبالغی که داخل خبر اعلام شده تعرفه هایی است که دولت برای این کار اعلام کرده است ولی اگر احیانا بیشتر از این مبلغ از شما درخواست شده از مراجع زیربط پیگیری کنید.

  48. گشتاسب گفت:

    سلام بر دوستان عزیز

    من موفق به چاپ رسید نهایی ثبت نام نشدم. این امر چه مشکلی را پدید می آورد؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام شما میتوانید با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خود در سایت مجدد اطلاعات خود را ملاحظه کنید

  49. علی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید من رفتم دفتر پیشخوان دولت محلمون میگه ۴۱۰۰۰ هزار اگه ما انجام بدیم ۳۱۰۰۰ هزار تومان اگه اینترنتی انجام بدین چرا اینقدر بیشتر میگیره از اون چیزی که شما فرمودید بعدش پرسیدم گفت عکس نمیخواد

  50. احمد گفت:

    قانون برای تعویض عکس کارت ملی هوشمند نیومده؟

    1. حرف تازه گفت:

      فعلا همچین قانونی نیست

  51. یاسمن گفت:

    سلام، چرا امکان دسترسی به سایت وجود ندارد؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام سایت بدون مشکل باز میشود

  52. رضا گفت:

    با عرض سلام آيا شماره ملی پدر ومادر که در قید حیاط نیستند لازم است.؟
    آدرس ایمیل ؛ reza.hesael21@gmail.com

  53. حمید گفت:

    سلام من اصلا از عکس کارت ملی راضی نیستم. چطور می تونم عوض کنم؟

    1. حرف تازه گفت:

      سلام متاسفانه امکان عوض کردن عکس کارت ملی در حال حاضر وجود ندارد

  54. مهسا گفت:

    سلام آیا باید اسم فرزندانی که ازدواج کرده اند را درفرم ثبت نام نوشت واینکه هر فرد باید جداگانه فرم پرکند ممنونم

    1. حرف تازه گفت:

      سلام بله باید تمام اسامی افراد خانواده وارد شود.

  55. حسین صحتی گفت:

    آیا امکان تغییر تاریخ نوبت گیری وجود دارد ؟

  56. hosein گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    در صورتی که پدر یا مادر شخص فوت شده باشند آیا باز هم درج اطلاعات فرد متوفی نیاز است؟
    با توجه به اینکه فاقد کدملی بوده اند.
    سپاس فراوان

    1. حرف تازه گفت:

      سلام
      لطفا برای دریافت پاسخ خود در مورد این سوال با اداره ثبت احوال منطقه خود تماس بگیرید

  57. elaheh گفت:

    سلام روزتون بخیر
    ببخشید بعد از ثبت نام اینترنتی چه مدت طول میکشد تا برای گرفتن عکس مراجعه کنیم؟
    با تشکر فراوان

    1. حرف تازه گفت:

      سلام
      هنگام ثبت نام اینترنتی موقعی که مکان مورد نظر را برای مراجعه حضوری انتخاب میکنید با توجه به حجم مراجعه کنندگان بصورت اینترنتی برای شما زمان مشخص می شود البته در بعضی شهرهای بزرگ با توجه به زیاد بودن مکانهای مربوط تعویض شناسنامه، انتخاب مکان و زمان مراجعه در اختیار خود ثبت نام کننده است

  58. mohsen گفت:

    سلام
    تشکر از اطلاع رسانی بسیار عالی
    ولی قالب سایت جالب نیست

  59. مریم قریشی گفت:

    سلام خسته نباشید. آیا برای تعویض کارت ملی خودمان میتوانیم بیرون عکس بندازیم و ببریم؟ هزینه کارت هوشمند ملی کلا چقدر است؟

    1. admin گفت:

      سلام نخیر. عکس را در همان محل ثبت نام که تشریف میبرید خودشون میندازند

  60. Hamid گفت:

    برای تعویض کارت ملی با کارت هوشمند ملی ایا میتوان بصورت حضوری مراجعه کرد؟ لطفا آدرس را بفرمایید. خیلی ممنون از سایت حرف تازه

    1. admin گفت:

      سلام بله. میتوانید به دفاتر پیشخوان پست و اداره ثبت احوال مراجعه کنید. اما برای راحتی کار میتوانید قبل از مراجعه حضوری از طریق سایتی که معرفی شد به صورت اینترنتی نوبت بگیرید و در زمان مشخص شده حضوری تشریف ببرید

    2. jemi.poty@yahoo.com گفت:

      پسرخوب برای چی باید هزینه کارت هوشمندازمردم گرفته شود مگه مالیات درکشور گرفته نمی شود نمونه اش بدبخت بازنشسته گان وکارمندان قبل از اتمام ماه چندرگازحقوق مالیات کسرمی شود وحال برای تعویض ی کارت که اونم به اجبارخودشان مبلغ ۳۰۰۰۰هزارتومان مطالبه می شود اگر برای ۸۰میلیون جمعیت حساب کنید بیش از۲۴۰هزارملیاردتومان می شود درمقابل این پول چه خدماتی داده می شود ایا نیروی کاراضافه می شود ازباربیکاری جوان کسرمی شود والله نه فقط حساب منصافانه داشته باشیم برای یک کارت هوشمندشاید۱۵۰۰تومان می باشد امیدوارم ملت متوجه حقوق خودشان بشوند دولت موظف به تحویل کارت هوشمند مطابق اینهمه اماراطلاعات وجودداره انجام دهد

      1. نقی عنداله گفت:

        سلام ببخشید من که از ناحیه انگشتان دست نقص عضو هستم کجا باید مراجعه کنم

        1. حرف تازه گفت:

          سلام لطفا به اداره ثبت احوال منطقه خود مراجعه کنید

نظرات