شاد باش و زندگی شادی داشته باش + راهکار مفید

8

بخند تا دنیا به روت بخنده

اگرچه لذت بردن خوب است اما با شادی متفاوت است و اگرچه لذت با شادی همراه است اما آن را به وجود نمی آورد . افرادی که انرژی خود را به سمت لذت های مادی گرایانه و سطحی سوق می دهند در طولانی مدت دچار مشکلات سلامت روان شده و به ضعف هیجانی دچار خواهند شد که در نتیجه آن ، احساس شادی در این افراد کاهش می یابد .

شادی به معنای احساس بهزیستی بلندمدت ، آرامش خاطر و رضایت از زندگی است و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و حتی وقتی کمی از طعم خوشحالی را می چشیم می خواهیم آن را تا ابد داشته باشیم . وقتی مردم به دنبال خوشحالی هستند در واقع به دنبال لذت هستند : غذای عالی ، زمان برای تماشای فیلم ، خودروی جدید ، کاهش وزن ، معروف شدن و غیره .

بودا بیان می کند بزرگترین منبع شادی واقعی ، گرامی داشتن دیگران است . وقتی صمیمانه مراقب سعادت و خوشبختی دیگران هستیم قبل ما گشوده و گرم شده و با دیگران پیوند می خورد که در نتیجه آن خودمان نیز احساس بهزیستی واقعی می کنیم ، حتی از نظر جسمی نیز احساس بهتری خواهیم داشت .

در زندگي خود، بي هدف نباشيد

معمولا افرادي که براي زندگيشان هدف گذاري نکرده اند، دليلي براي شاد شدن در زندگي نمي يابند. بنابراين يکي از گام هاي مهم براي شاد زيستن، آشنايي با تکنيک تعيين هدف در زندگي است. توجه داشته باشيد که در هدف گذاري بايد از ميان اهداف خود، هدفي را انتخاب کنيد که اميد بيشتري به موفقيت آن داريد و در تلاش براي تحقق آن، فقط به فکر تاييد يا تکذيب ديگران نباشيد. البته از مشورت متخصصان بهره بگيريد. همچنين شما براي تعيين يک هدف، بايد واقع بين باشيد

 شادی

ورزش رو از یاد نبرید

چه پیاده‌روی و دوی صبحگاهی داشته باشد و چه ورزش‌های حرفه‌ای را در باشگاه دنبال کنید، ورزش کردن یکی از راههای شاد بودن است و نقش بسیار زیادی در شادی بیشتر و حس بهتر دارد. ورزش کردن و حرکات فیزیکی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد، بدنتان را قدردان شما می‌کند و باعث آزاد شدن اندورفین از مغز می‌شود. هورمون اندورفین احساس شادی و آرامش را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود از استرس و نگرانی دور شوید

موسیقی شاد را فراموش نکنید

گاهی اوقات برخی مسائل کوچک در زندگی روزانه، ما را از شادی و نشاط دور می‌کند. با رعایت نکاتی ساده می‌توان شادی را به قلب بازگرداند. مثلا دقت کرده‌اید که گاهی تمام آهنگ‌هایی که گوش می‌دهیم، به‌شدت آهنگ غمگین و جدی‌اند؟ البته گوش‌دادن به این سبک از موسیقی، فارغ از حس‌وحال به سلیقه هم ارتباط دارد، اما به‌هرحال باید حواس‌تان جمع باشد و اگر دیدید شمار موسیقی‌های غمگین و جدی در گوشی و… زیاد شده است، سریعا چند آهنگ شاد به آن اضافه‌ کنید و حال‌وهوای خود را عوض کنید.

باور کنید دنیا ۲ روز است و این‌همه حجم غم و جدیت، شما را به هیچ‌کجا نمی‌رساند. از قدیم گفته‌اند:‌ «بخند تا دنیا به تو بخندد.» حتی پژوهش‌های علمی هم نشان می‌دهند که گوش‌دادن به موسیقی شاد (تاثیر موسیقی بر ذهن) می‌تواند روحیه‌تان را ازاین‌رو به‌آن‌رو کند.

درباره‌ی دیگران خوش‌بین باشید

گاهی اوقات خودتان را بیهوده آزار می‌دهید. مثلا قطعا برای شما هم پیش آمده است که دوست شما پیام‌تان یا تلفن‌های‌تان را پاسخ نداده نباشد. شاید خیلی هم ناراحت و آزرده شده‌ باشید و این مسئله را به حساب بی‌اعتنایی و کم‌محلی او گذاشته‌ باشید. اگر این‌طور بوده است، باید بگوییم که سخت در اشتباهید.

در چنین مواقعی خوش‌بین باشید و بهترین حالت را در نظر بگیرید. شما آن طرف قضیه را نمی‌بینید. پس از کجا معلوم که دوست‌تان گرفتار نبوده یا در شرایطی نبوده که بتواند فی‌الفور پاسخ‌تان را بدهد؟ با افکار منفی و ناراحت‌شدن، فقط روحیه‌ی خود را خراب می‌کنید. البته افرادی هم هستند که با خودخواهی و اهانت با دیگران برخورد می‌کنند و به‌موقع به پیام‌ها پاسخ نمی‌دهند. برخی هم هستند که خودخواهانه و هروقت مایل باشند، سراغی از شما می‌گیرند. از رفتار این افراد هم نباید ناراحت بشوید، زیرا فردی که این حجم از خودخواهی و بی‌توجهی را وارد دوستی و روابط می‌کند، اصلا ارزش غصه‌خوردن ندارد.

شادی

غذای کامل و مفید بخورید

خوردن فست فود و غذاهای مضر شاید اشتها و هوس شما به خوردن غذا را راضی نگه دارد، ولی نبود کالری می‌تواند شما را از مواد مغذی و لازم برای بدن محروم کند و باعث شود احساس بداخلاقی و کسلی داشته باشید. به عنوان یکی از راههای شاد بودن برای رژیم غذایی خود از غذاهای سالم و مغذی استفاده کنید. موادی مانند غذاهای دریایی تقویت کننده مغز، سبزیجات سبز ارگانیک و سیب زمینی شیرین حاوی آنتی‌اکسیدان فراوان در این دسته قرار می‌گیرند. زمانی که برنامه غذایی شما پر از مواد مغذی و مقوی باشد، علاوه بر اینکه انرژی و حالتان را بهتر می‌کند، باعث می‌شود میزان قند خونتان نرمال ماند و انرژی متعادلی داشته باشید.

بیشتر بخوانید : اگر علاقمند به ادیت هستید مطلب اکولایزر برای ادیت را ببینید

بازی کنید و سبک‌سر باشید. به یاد بیاورید که آزادانه بازی کردن در کودکی چگونه بود. خودآگاهی را کنار بگذارید، رها باشید و خوش بگذرانید. من عاشق بازی کردن با بچه‌هایم هستم، آنها را متعجب و دختر کوچولوی شیطان درونم را به خودم یادآوری می‌کنم. شاید هیچ چیز مثل لحظه‌های خندیدن‌های هیستریک با دخترانم باعث احساس غرور قلبی من نمی‌شود.

آزاده باشید و ببخشید. آنچه را در توان دارید هر زمان که می‌توانید بدهید و ببخشید. تعریف کنید، عشق، محبت، کمک، منابع، زمان، توجه، اندیشه و احترام به دیگران بدهید. با این کار احساسی لذت‌بخش خواهید داشت و کارما، سه برابر آن را به شما بازخواهد گرداند.

شادی خود را به هیچ چیز خارجی مرتبط نکنید. زمانی که شادمانی خود را به روابط، مشاغل، امور مالی، بدن و یا نتایج پیش‌بینی شده‌ی خود وابسته می‌کنیم، به مشکل برمی‌خوریم. شادی تجربه‌ای درونی است که باید خودتان آن را به دست بیاورید؛ همه‌ی چیزهای دیگر ناپایدار هستند

همچنین در اخر پیشنهاد ویژه ما برای شما دیدن جملات و عکس نوشته زیبای شاد بودن هست که در پستی دیگر از حرف تازه براتون قرار دادیم و با دیدن و خوندن این مطالب میتوانید انرژی مثبت پیدا کنید و زندگی سرشار از شادی رو تجربه کنید…

امیدوارم این مطلب مورد پسندتون باشه و با دوستان خود به اشتراک بزارید …

8 دیدگاه در “شاد باش و زندگی شادی داشته باش + راهکار مفید

  1. ay tak گفت:

    دوره آیتم سازی و تربیت مالی کودکان و گویندگی پیغامگیر و دوره آنلاین گویندگی و
    سازنده دکلمه

  2. شیمی و عناصر گفت:

    یادگیری شیمی ،شیمی،مواد شیمی،عناصر

  3. معلم خصوصی برای کلاس سوم گفت:

    تدریس خصوصی روبیکا

  4. مسعود گفت:

    تو ایران مگه جز پول چیز دیگه ای معنی داره !! با این گرونی و تورم حتی فکر یه بچه هم شده پول !!
    طرف ۱۵ سالش نشده تو فکر اینه چطوری ماشین میتونه بخره میبینیه باید ۱۰سال کار کنه تا یه ماشین ساده بخره

  5. Nelson گفت:

    شرکت طراحی ویلا

  6. ملیسا گفت:

    ]vh چرا نمیخوایم واقعیت رو ببینیم
    پول خوشحالی میاره که اونم اینجا نیست

  7. مانی گفت:

    به نظر من شادی رو میشه خود ادم ساخت محیط و شرایط تاثیر داره ها ولی اصل کار خودم ادم درونش و ذهنش باید شاد باشه

  8. محمود گفت:

    شاد باشید این دنیا دو روزه

نظرات