لیست ۵+۸ مورد از سایت های فریلنسر ایرانی و خارجی

41

فریلنسری در دهه های اخیر , برای میلیون ها متخصص در سراسر جهان , اشتغال زایی کرده است و درآمدهای بسیار بالایی برای آنها ایجاد کرده است . در ابتدا ابتدا به مفهوم و تاریخ واژه ی فریلنسری می پردازیم . سپس بهترین سایتهای فریلنسری ایرانی و خارجی را برای شما معرفی می کنیم .

تعریف و تاریخ فریلنسر :

فریلنسر , کسی هست که خدمات خود را در ازای مبلغ مشخصی به کارفرما ارایه می دهد , معمولا مدت زمانی محدودی برای این پروژه ها تعریف می شود .فریلنس ها از زمان های قدیم در کسب و کارها نقش داشتند . در واقع کارگرانی که به صورت روزمزد و بدون حقوق مشخصی برای کارفرماها کار میکنند , فریلنسر محسوب می شوند . ولی امروزه با گسترش اینترنت و قدرت ارتباطات , فریلنسینگ جایگاه و مفهوم ویژه ای را دنبال کرده است .

امروزه متخصصانی که به صورت سنتی برای سازمان ها کار میکرده اند , در صدد ترک شغل دایمی خود و انتقال به فریلنسری هستند . بی شک مزایای بسیار عالی فریلنسری , آنها را تشویق میکند . بررسی مفهومی فریلنسری از بحث این مقاله خارج می باشد , پیشنهاد می شود که مقاله ی ( فریلنسری چیست ؟تاریخ و تعریف فریلنسر ) را در سایت رشدانا را مطالعه فرمایید .

معرفی سایت های فریلنسر ایرانی

پونیشا :

پونیشا یکی از سایتهای فریلنسر ایرانی می باشد , پونیشا بستری ایجاد کرده است که فریلنسر ها و کارفرماها به آسانی همدیگر را پیدا کنند . کارفرماها می توانند در پونیشا پروژه خود را ثبت کنند و منتظر دریافت پیشنهادات از آزادکاران باشند . شما می توانید پروژه های از قبیل برنامه نویسی , خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ , طراحی قالب وردپرس , طراحی اپلیکیشن , نویسندگی و بازاریابی ـ, مشاوره , تولید محتوا و حسابداری و طراحی را ایجاد کنید .

فریلنسر ها بعد از ثبت پروژه توسط کارفرما , پیشنهادات خود را برای همکاری ارسال میکنند  و کارفرما می تواند از بین آنها انتخاب کنند . پونیشا جایی است که شما می توانید ارزان ترین متخصص ها را پیدا کنید ولی نباید انتظار کیفیت فوق العاده باشید .

 فریلنسر

در این سایت , ۲۷۰ هزار فریلنسر آماده به کار وجود دارد . کارفرماهای فارسی زبان خارج از کشور نیز می توانند از طریق مستر کارت , ویزا کارت حساب خود شارژ کنند . ولی فقط نسخه فارسی این سایت در دسترس است . فریلنسر ها می توانند از بسته های ماهانه معمولی ( رایگان ) , برنزی , نقره ای و طلایی استفاده کنند . پونیشا قدیمی ترین سایت فریلنسر ایرانی می باشد و برای آزادکاران پیشنهاد می شود .

پل دیزاینرز :

پل , رابط طراح و کارفرما می باشد و با این شعار , فعالیت خود را شروع کرده است . سایت فریلنسر پل دیزاینرز , فقط در حوزه ی هنر و طراحی فعالیت می کند . در این سایت , متخصصان گرافیک , معماری , هنر و نقاشی می توانند ثبت نام کنند و کسب درآمد کنند . در این سایت تعرفه تمامی خدمات از طرف طراحان پیش بینی شده است و در پروفایل آنها ثبت شده است .کارفرماها منتظر پیشنهاد نخواهند بود و می توانند با مشاهده پروفایل طراحان و مقایسه تعرفه ها , طراح مورد نظر را انتخاب کنند .

فریلنسر

در این سایت انتخاب طراح خیلی آسان و تنها با چند کلیک امکان پذیر شده است . پیشنهاد می شود که هنرمندان و طراحان در این سایت فعالیت کنند . توجه کنید که هنر و طراحی با بقیه رشته های فریلنسری متفاوت است . طراح و کارفرما , هر دو به سبب اینکه نتیجه بهتری از پروژه دریافت کنند بهتر است در سایت پل فعالیت کنند که انحصارا در اختیار هنر و طراحی است .

فعالیت فریلنسرها در این سایت , با شکستن قیمت ها و رقابت ناسالم نیست و رقابت با افزایش کیفیت کار می باشد . سایت پل به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس می باشد و کارفرماهای انگلیسی زبان از تمام دنیا به راحتی می توانند ثبت سفارش کنند . پروژه های دکوراسیون , طراحی نما , طراحی ویلا , طراحی گرافیک و هویت بصری , نقاشی و طراحی چهره را به راحتی در پل ایجاد کنید .هنرمندان و  طراحانی که قصد شروع فعالیت دارند , بهتر است کتاب مسیر موفقیت طراحان فریلنسر را دانلود و مطالعه کنند .

فریلنسر

ثبت نام در سایت پل دیزاینرز برای تمام هنرمندان و طراحان پیشنهاد می شود . علاوه بر اینکه می تواند درآمد خوبی از این سایت به دست آوردند , طراحان یک پروفایل همیشه در پل دارند و در لیست طراحان ایرانی دیده می شوند .

کارلنسر :

این سایت نیز یکی از سایتهای فریلنسینگ می باشد که در زمینه های گرافیک , تولید محتوا , ترجمه , سئو و گزینه های دیگر فعالیت میکند . این سایت فقط به زبان فارسی در حال فعالیت است . کارفرماها نیز در این سایت باید پروژه تعریف کنند و منتظر ارائه پیشنهاد از سمت آزادکارها باشند .

انجام میدم :

انجام میدم یکی از سایتهای می باشد که در زمینه تبلیغات , بازاریابی , تایب , ترجمه , نویسندگی , موسیقی و صدا در حال فعالیت است .

پارس کدرز :

در این سایت نیز خدماتی مانند تایبپ , ترجمه , ویرایش , طراحی وب , برنامه نویس  و گرافیک در حال فعالیت است .

جمع بندی سایت های  ایرانی :

در پاراگراف بالا , معرفی سایتهای فریلنسری با توضیحات بیان شد . به طور کلی , به جز سایت پل , بقیه سایتهای ایرانی به صورت تخصصی در حال فعالیت نیستند و تمام خدمات را قبول میکنند . پونیشا قدیمی ترین سایت ایرانی میباشد که بیشترین آزادکار را نیز دارد . اگر شما خدماتی مانند نویسندگی , ترجمه , برنامه نویسی , وب و سئو دارید پونیشا شاید یکی از بهترین گزینه ها باشد . اگر پروژه شما تخصصی طراحی باشد مانند معماری , گرافیک , مدل سازی , نقاشی و بقیه رشته های هنری , بهتر است که با سایت پل دیزاینرز همکاری کنید .

سایت های فریلنسر خارجی:

freelancer.com

بدون شک بهترین و با تجربه ترین سایت فریلنسینگ جهان می باشد . این سایت ۵۸ میلیون عضو در ۲۴۰ کشور دنیا دارد . در این سایت نزدیک به ۲۰ میلیون پروژه انجام شده است . این آمار به ما نشان می دهد که تمامی ثبت نام کنندگان در این سایت , نتوانستند پروژه دریافت کنند ولی شاید بعضی از آزادکاران روزانه چندین پروژه دریافت میکنند . پس عضویت در سایت کافی نیست و شما باید پروفایل قوی و پورتفولیو اصولی داشته باشید تا در جذب کارفرما موثر واقع شوید .

برای فعالیت در این سایت باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و مهارتهایی داشته باشید که کارفرما را جذب کنید . امکان چت تصویری زنده برای اعضا وجود دارد . شاید باور نکنید ولی در این سایت غول فریلنسری , ۱۸۰۰ دسته بندی مختلفی وجود دارد که می توان پروژه ثبت کرد .

upwork.com

دومین غول فریلنسینگ جهان , آپ ورک می باشد . این سایت در بیستمین سال فعالیت خود می باشد و یکی از بزرگان این صنعت است . ۱۶ میلیون فریلنس آماده به کار در این سایت وجود دارد که کارفرماها می توانند آزادکار مورد علاقه خود را انتخاب کنند .

fiverr.com

این سایت نیز یکی از عالی ترین ها در این لیست می باشد . سیاست این سایت تقریبا شبیه پل دیزاینرز ایران می باشد . در این سایت نیز تعرفه ها مشخص است . برای مثال طراحان گرافیک , بسته های پایه , استاندارد , پیشرفته را تنظیم نمودند و اکثریت خدمات را پیش بینی کرده اند و آپشن های طراحی را مشخص کرده اند .

dribbble.com

این سایت نیز مخصوص طراحی گرافیک است . طراحان از سراسر دنیا در این سایت مشغول هستند .فارغ از اینکه شما از این سایت پروژه دریافت کنید , بستری است که می توانید خودتان را به دنیا معرفی کنید .

guru.com

این سایت با ۸۰۰ هزار نفر فریلنس از سراسر جهان فعالیت می کند . درآمد آزادکاران این سایت تا امروز ۲۵۰ میلیون دلار بوده است . پروژه های متنوعی مانند نویسندگی , ترجمه , طراحی , هنر , برنامه نویسی , معماری و مهندسی , فروش و مارکتینگ , بازاریابی , وکالت , آموزش و تجارت در این پلت فرم قابل ثبت است.

فریلنسر

iwritter.com

بزرگترین سایت تخصصی برای نویسندگی می باشد . در این سایت کارفرماها پروژه های خود را ثبت میکنند و نویسندگان می توانند پیشنهادات خود را برای هزاران پروژه موجود , اعلام کنند . این سایت برای نویسندگان , پیشنهاد می شود چون تخصصی می باشد .

۹۹designs.com

بزرگترین بازار برای فریلنسرهای گرافیک و وب می باشد . در این سایت کارفرماها آنچه را که مدنظر دارند اعلام میکنند و پروژه را ثبت میکنند . طراحان اکسیس اولیه را برای کارفرما ارسال میکند و کارفرما می تواند یکی از طراحان را برای ادامه کار انتخاب کند .

designhill.com

بازاری خوب برای فریلنسر های گرافیک و طراحی سایت می باشد . به سبب اینکه تعداد ثبت نامی در این سایت بالا نیست , رقابت آزادکاران آسان تر است . این سایت بیش از ۵۰ هزار مشتری فعال دارد و امیدوار هست به زودی سهم بیشتری از بازار را کسب کند .

امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد . سعی کردیم بهترین سایتهای فریلنسر ایرانی و خارجی را برای شما معرفی کنیم تا با شناخت آنها و عضویت در سایتهای برتر, درآمد خود را افزایش دهید.

41 دیدگاه در “لیست ۵+۸ مورد از سایت های فریلنسر ایرانی و خارجی

  1. صانا گفت:

    خیلی خوب بود. توضیحاتش مفید بود و راهنمای جامعی برای من در زمینه فریلنسر ارایه داد

  2. سیما گفت:

    مفید ؛ جامع و راهبردی بود. از انتشار این مقاله تشکر میکنم.‌با توضیحاتی که دادین تمایلم برای شروع فریلنسری زیاد شد ؛ انشالله. که موفق شم

  3. Sepideh گفت:

    توضیحات کافی و راهنمایی جامع بود‌. متشکرم

  4. امیررضا سعادت گفت:

    این مقاله بسیار مفید و عالی بود.‌سایتهای ذیرانی کامل معرفی شده است و لیست سایتهای خارجی هم تو این مقاله به چشم میخوره. من امروز به عنوان فریلنسر ثبت نام کردم البته در ایرانی ها. منتظر هستم که انشالله پروژه های خوبی از فریلنسینگ دریافت کنم.

  5. علیرضا گفت:

    مفید بود.متشکرم.‌فکرکنم جامع ترین مفاله در مورد لیست سایتهای فریلنسر هست.

  6. bagheri گفت:

    مقاله منحصور به فرد و عالی بود . انشالله بتونم ثبت نام کنم و از فریلنسری درامد خوبی کسب کنم.

  7. محمدحاج حسبنی گفت:

    یکی از برترین مقالات حوزه ی معرفی لیست سایتهای فریلنسر رو منتشر کردین‌ .ممنون از شما

  8. دادگر گفت:

    سلام.‌برای برنامه نویسان عزیز سایت‌ponisha.ir و برای هنرمندان سایت poldesigners.com را پیشنهاد میکنم.‌

  9. دختر اریایی گفت:

    منم این هفته ثبت نام کردم و انشالله بتونم درامد خوبی از فربلنسری داشته باشم

  10. el.pad گفت:

    من در از چهار ماه پیش در سایت به عنوان فریلنسر ثبت نام کردم و در حیطه گرافیک درامد خوبی دارم

  11. روزگار گفت:

    توضیحات مکفی بود. از شش ماه پیش در پل دیزاینرز ثبت نام کردم و با کمک خدا؛ و تلاش و کوشش فراوان؛ درامد خوبی دارم کسب میکنم

  12. سلما زاهدی گفت:

    خیلی خوب .اطلاعات خوبی از این مقاله کسب کردم. موفق باشید

  13. هما گفت:

    عالی . ممنون از اطلاعات با ارزش و‌موثق

  14. مهدی گفت:

    مقاله را مطالعه کردم. به سایتهای خوبی اشاره شده است .‌‌به نظرم برای افزایش درامد باید از این لیست سایتهای فریلنسر همشون رو انتخاب کنیم و در همشون فعالیت کنیم.

  15. نرمین تاج گفت:

    لطف کنید در مورد نحوه ثبت نام در سایتهای فریلنسر خارجی توضیح بفرمایید .‌‌‌اینکه چه طور احراز هویت کنیم و ایا به نظرتان ارزش ثبت نام دارد و شعار درامد دلاری با ابن سایتها واقعی هست یا بیشتر تبلیغات؟؟؟؟سپاس از راهنمایی

  16. بابک عالم نژاد گفت:

    مقاله های زیادی در ارتباط با لیست سایتهای فریلنسر در اینترنت دست به دست می شود ولی مقاله ی شما عالی بود . اطلاعت مفیدی در اختیار من قرار داد . من گرافیسنت هستم و برای شروع در سایت پل دیزاینرز ثبت نام کردم و عضویت من تایید شد و پروفایلم داره کار میکنه . فعلا دومین روز هست و امیدوارم بتونم پروژه های خوبی بگیرم. بعد زا ثبت نام یک فایل صوتی راهنما برای من ارسال کردند و به روش بسیار عالی همه چیزو توضیح دادن و روش های موفقیت را عنوان کردند. البته که این سایت تخصصی طراحی و هنر هست و دوستان برنامه نویس باید از سایت پونیشا استفاده کنند و از خدمات عالی پونیشا بهره مند شن .

  17. Arastoo گفت:

    من کلا مخالف نظرات هستم. فریلنسری خوبه ولی به نظرم باید به عنوان شغل دوم در نظر گرفته بشه.‌ما بابد نگاه منطقی تری داشته باشیم.شغل های سازمانی میتونن مزایای زیادی داشته باشن و بهتره هر دو شغل باهم جلو بره.‌

  18. امیرنیا گفت:

    خیلی خوب بود. این مقاله یکی از بهترین مقالات حوزه لیست سایتهای فریلنسر می باشد .‌‌‌امیدوارم با ارائه مقالات مفید دیگر در بحث فریلنسری ؛ کارفرماها و فریلنسر هارا بیشتر با این نوع اشتغال اشنا کنید .‌ممنون

  19. Roham گفت:

    منم در
    ثبت نام کردم .این سایتم در بالا معرفی کرده بودین. عالی بود مخصوصا چون نسخه انگلیسی داره.

  20. Roya گفت:

    نوشته خوبی بود. نظرات هم خوندنی و جالب و درس گرفتنی بود

  21. کریمزاده گفت:

    یکی از دوستان در بالا نوشته بود که سالها در یک شرکت کارکرده و وقتش تلف شده.‌خواستم بگم تنها نبست.‌منم از بیست و دو سالگی تا دو سال پیش که میشد چهل سالم در یک شرکت تبلیغاتی کار کردم که زندگیم شد بوخور و نمیر.‌دو سال پیش یکی از دوستانم منو از این منجلاب نجات داد و منو با فریلنسری اشنا کرد.الان تو ابن دوستا تونستم کمی پیش خانوادم ابرو داری. کنم . برای دخترم جهیزیه خرید کنم . از ما که گذشته ولی توصیه من به جوان ها اینه که برای خودتون کارکنید و سعی منید با عضویت در تمامی سایتهای فریلنسر چه ایرانی چه خارجی ؛ پول دربیارین و کارکنید که مثل من در چهل سالگی پشیمون نشین.درود

  22. ساسان گفت:

    خیلی خوب و عالی. به نظرم سایتهای که معرفی شده است برای شروع عالی هستند.‌من دو سال هست عضو پونیشا هستم و سه ماه عضو پل دیزاینرز هستم که در مجموع درامد خوبی را از هر دو سایت کسب میکنم و همین روال را ادامه خواهم داد تا به امید موفقیت و کسب درامد بیشتر .‌‌‌‌‌از شما نیز بابت انتشار این مقاله عالی متشکرم

  23. Farnaz babayi گفت:

    من این مقاله را در گوگل با سرچ لیست سایتهای فریلنسری پیدا کردم .خوب بود. محتوا کامل به کارم اومد و دید نسبتا بهتری پیدا کردم که باید از کجا شروع کنم و به کدام سابتها میتونم اعتماد کنم .‌

  24. الیاس اذر گفت:

    من مدیر عامل شرکت پارس تعالی نگر هستم.‌به لطف خدا سال۹۸ با این نوع اشتغال اشنا شدم و الان چهل درصد کارهای شرکت رو به فریلنس ها می سپارم و از تعهد های خانه سوز بیمه و عیدی و حق زن و … راحت هستم. چون واقعا شرکتمون در حال ورشکستگی بود و الان با استخدام فریلنسر در مواقع ضروری سرپا هستیم .

  25. Maral گفت:

    من نظرات را خوندم.‌جالب بود. موضوع بحث انگیزی شده این فریلنسری

  26. Negar گفت:

    سلام. محمد هستم از اصفهان.‌مقوله لیست سایتهای فریلنسر موضوع مهمی هست که در حقیقت خواستم به دوستان تازه کار بگم که من توصیه میکنم که حداقل با سه چهارمورد از ابن سایتها همکاری کنید و مختص یک سایت نباشید.این کمک میکنه که کارهای بیشتری دربافت کنید و اینکه پورتفولیو خیلی مهم هست یعنی بعضی ها به واسطه ب یک پورتو قوی چندین برابر کار ببشتر میگیرن. این شوخی نیست اصلا. یعنی میتونه یه پروفایل قوی شما را ده برابر جلوتر هدایت کنه.‌

  27. الایدا گفت:

    مطالب مفیدی را ارائه فرمودید.من نظرات را خوندم و به نظرم اکثر مخاطبان از این روش اشتغال راضی هستند واقعیتش من الان در یک بخش خصوصی کار میکنم و درامد ماهانه پنج میلیون دارم و بیمه کارگری کردند . ولی مردد هستم که اگر استعفا بدم ایا میتونم ماهانه حداقل ده تومن در بیارم ؟ چون الان ما تعطیلات هم حقوق میگیریم .مثلا نوروز داریم . و عیدی گرفتیم. به نظرم تو فریلنسری باید حداقل سه برابرشودر بیارم که بتونیم و ارزش ریسک کردن رو داشته باشه. چون با مسیولین و مدیران شرکت هم راضی هستم و انصافا ادمی نیستند که الکی فقط فشار بیارن و بخوان ادمو اذبت کنن.خیلی تصمیم مشکلی هست خوشحال میشم دوستانی که تجربه ری دارند راهنمایی بفزمایند

  28. Nazanin گفت:

    خیلی خوب توضیح دادین. فکر میکنم کامل ترین مقاله در وب باشه که اینطوری ارایه خوبی داده.

  29. Maryam گفت:

    خیلی متشکزم از ارایه توضیحات عالی. لطفا نحوه ثبت نام در سایتهای ایرانی و خارجی را نیز به صورت تصویری و گام به گام توضیح بفرمایید .‌‌مخصوصاسایتهای انگلیسی که احراز هویتشون سخت هست و اینکه به سایتهایی که برامون حساب خارجی باز میکنن اعتماد کنیم یا نه؟ البته من الان در سایتهای ایرانی درامد خوبی دارم ولی برای پیشرفت اینو میپرسم که چه طور میشه فعالیت کرد

  30. Elham گفت:

    من از شش ماهپیش در سایت فریلنسر poldesigners.com ثبت نام کردم و این شش ماه ؛ تقریبا بیست میلیون درامد کسب کردم. به نظرم عالیع. دارم تلاش میکنم که پروفایلمو قوی تر کنم و بیشترین مشتری را از این سایت بگیرم.‌

  31. Behbaz گفت:

    ممنون از نوشته خیلی خوبتون.‌ فریلنسری نقطه ای هست که زندگی منو متحول کرد وواقعا زندگیم عالی شد. من قبلا در بک شرکت طراح بودم و حقوق قانون کار را میگرفتم و بیمه داشتم .خداروشکر در تعدیل نیرو ؛ منو اخراج کردن …الان حقوقم چندین برابر قانون کار هست و حق بیمه خودمو پرداخت میکنم و چون درامدم زیاده اصلا حق بیمه به چشمم نمیاد. اگر مدیر شرکتمون منو اخراج نمیکرد امکان نداشت خودم به فریلنسری روی بیارم و تا اخر عمرم باید به حداقل ها راضی میشدم . الان به قدری کارم زیاد هست که شش نفر هم به صورت فریلنسری با خود من کار میکنن. و در شلوغی ها بهشون پروژه میدم. البته اینم بگم که خیلی تلاش کردم تا به این نقطه رسیدم . انشالله شما هم زندگی خوبی را با این نوع اشتغال تجربه کنید .

  32. Nasim گفت:

    من فریلنسر هستم . فقط یک‌جاش بده وقتی ازم سوال میپرسن که کجا کار میکنی و میگم خونه. باور نمیکنن که از کار کردن در خونه در سه سال در اصفهان خونه خریدم و ماشین خریدم . البته حرف بقیه مهم نیست ‌‌من پولمو دربیارم هر قکری دوس دارن بکنن.‌درود بر ازادکاری

  33. Saeed گفت:

    من عضو پونیشا بودم. با معرفی این نوشته؛ عضو سابت پل هم شدم و اولین پروژه طراحی پوستر را دریافت کردم. خدا برکت بده

  34. مهناز گفت:

    سلام و خسته نباشید.‌نوشته هالی و جامع بود ولی به نظرم میتونه کاملاتر هم باشه در خصوص سایت های خارجی.‌
    البته که به خاطر تحریم ها نمیشه استفاده کرد. البته که پلت فرم های ایرانی که معرفی کردید عالی هستن و من عضوشون هستم و به عنوان کار نیمه وقت ازشون درامد مناسبی دارم

  35. رسا گفت:

    ممنون از این مقاله بسبار خوب.‌مقاله ای که بتونه سابت های فریلنسری رو معرفی کنه و جامع باشه ,متاسفانه کم می باشد و این نوشته یک‌راهنمای جامع و خوب بود. همچنین نوشته ی
    را برای مخاطبان معرفی میکنم .‌

  36. آیدا جهانی گفت:

    نوشتهی خوبی بود . ای کاش نحوه ثبت نام در سایتهای خارجی را نیز آموزش میدادین . چون واقعا ثبت نام و احراز هویت در سایتهای خارجی به اموزش نیاز داره . من از طریق یکی از فامیلامون که در خارج هستن , میخوام پروژه بگیرم. به نظر دوستان شدنی است؟

  37. زهرا بیات گفت:

    من از سه ماه پیش در ساییتهای ایرانی فریلنسری فعالیت دارم و به ظور کلی شغل قبلی خودم رو تعطیل کردم و درآمد من از طریف فریلنسری هست . ماهانه حداقل ۱۵ میلیون از طریق برنامه نویسی درامد دارم و رییس خودم هستم. واقعا از سر و کله زدن و چشم و بله گفتن های الکی به مدیر شرکنتمون خسته شده بودم ولی الان خداروشکر بیشتر از اونا درمیارم.

  38. امید گفت:

    بسیار خوب. ممنون میشم که نوشته هایی از این قبیل بیشتر در سایت قرار بدین. عالی بود. سایتهای فریلنسر خارجی مشکلات را دارند و برای ما ایرانیها واقعا مشکل شده است خوشبختانه سایتهای نظیر پونیشا , کارلنسر و پل دیزاینرز , این امکان را برای ما ایرانها به وجود آورده است که بتونیم درآمد خوبی را از این طریق به دست آوریم و این به نظر من میتونه عالی باشه .

  39. هما گفت:

    نوشته خیلی جامع بود و راهنمایی خیلی خوبی در این خصوص برای ما ارائه داد‌ ممنون تز مجله حرف تازه

  40. حسنزاده گفت:

    تقریبا همه سایتهای فریلنسری را در اینجا معرفی کردید . این عالی بود . اطلاعات ارزشمندی در اختیار ما گذاشتید .

  41. علی گفت:

    بسیار عالی . ممنون از توضیحات بسیار خوب

نظرات