بیوگرافی زهره کودایی دروازه بان فوتبال و همسرش + عکس و حواشی و اینستاگرام

0

بیوگرافی زهره کودایی دروازه بان فوتبال تیم ملی فوتبال بانوان ایران و همسرش + عکس ها و سوابق ورزشی از باغملک خوزستان تا تیم ملی فوتبال زنان ایران و زندگینامه شخصی و ورزشی زهره کودایی فوتبالیست زنان ایران و پیج اینستاگرام زهره کودایی دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران و حواشی کلین شیت تا شکایت فدراسیون اردن برای جنسیت زهره کودایی را در ادامه میخوانید.

بیوگرافی زهره کودایی دروازه بان فوتبال و همسرش + عکس شخصی و حواشی جنسیت

بیوگرافی زهره کودایی

زهره کودایی, (Zohreh Koudaei) در تاریخ ۳ آذر ماه سال ۱۳۶۸ در باغملک خوزستان متولد شد. او که اصالتاً بختیاری و از طایفه کُهوایی شهرستان باغ‌ملک استان خوزستان است، بازیکن فوتبال ایرانی است که در پست دروازه‌بان برای ذوب آهن اصفهان و تیم ملی فوتبال زنان ایران بازی میکند و کلین شیت او در جام قهرمانان آسیا معروف شد.

ازدواج و همسرش

وی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است و خبری مبنی بر ازدواجش تا کنون منتشر نشده است.

کودایی در مصاحبه اش گفته: همچون اکثر فوتبالیست‌ها سختی‌های زیادی کشیدم و کارهایی مانند نجاری انجام دادم تا از پس مخارج زندگی بربیایم و بتوانم به خانواده‌ام کمک کنم.

بیوگرافی زهره کودایی دروازه بان فوتبال و همسرش + عکس شخصی و حواشی مسابقات

همچنین ببینید: بیوگرافی مریم یکتایی دروازه بان فوتبال و همسرش + زندگی شخصی و ماجرای مهاجرت

سوابق ورزشی و دروازه بانی

کودایی فوتبال را از شهر زلدوگاهش باغملک خوزستان آغاز کرده و تاکنون بطور حرفه ای در تیم هایی چون: شهرداری بم ،شهرداری سنندج، پاس همدان، سپاهان، ذوب آهن و تیم ملی فوتبال زنان ایران در پست دروازه بانی فعالیت داشته است. او در مسابقات انتخابی جام ملت‌ های زنان آسیا ۲۰۲۲ توانست کلین شیت کند.

عکس های جدید زهره کودایی

زهره کودایی در جریان بازی ایران و اردن توانست با مهار دو ضربه پنالتی تیم ملی فوتبال زنان ایران را تاریخ ساز کند

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره درخشش فوتبالیست دختر ایرانی و صعود آنها به جام ملت های آسیا نوشت: زهره کودایی برای ایران قهرمان بود. او دو پنالتی را مهار کرد تا نتیجه ای تاریخی برای فوتبال زنان ایران به دست آورد.

عکس های شخصی زهره کودایی دروازه بان فوتبال

عکس زهره کودایی دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران

کودایی از سال ۲۰۰۹ در تیم ملی فوتبال بانوان ایران با شماره پیراهن در تیم ملی: ۱ به میدان رفته و درخشش زیادی با مهار توپ ها و گرفتن پنالتی از خود نشان داده است.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران برای نخستین بار به جام ملت های آسیا ۲۰۲۱ صعود کرد و کودایی دروازه بانی این تیم را بر عهده داشت.

زهره کودایی اهل کجاست

حواشی برد مقابل اردن

در ضربات پنالتی مقابل اردن، بهناز طاهرخانی، فاطمه عادلی، زهرا قنبری و ثنا صادقی برای ایران پشت ضربه ایستادند که همه ضربات آن‌ها به گل تبدیل شد؛ اما در طرف مقابل سنگربان تیم ملی فوتبال زنان ایران،کودایی عملکردی استثنایی از خود به جای گذاشت و موفق به مهار دو ضربه پنالتی اردنی‌ها شد تا تیم ملی فوتبال زنان ایران با حساب ۴-۲ در ضربات پنالتی به پیروزی برسد.

ماجرای جنسیت زهره کودایی دروازه بان فوتبال تیم ملی زنان ایران

ماجرای جنسیت زهره کودایی

فدراسیون فوتبال اردن چند روز پیش در نامه رسمی به کنفدراسیون فوتبال درخواست کرد جنسیت دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران مورد بررسی قرار گیرد و نوشته بود ایران در استفاده از بازیکنان مرد در ترکیب تیم ملی فوتبال بانوان و هم چنین دوپینگ سابقه دارد.

چند روز بعد از انتشار این خبر سایت استاد الدوحه قطر نوشت شکایت فدراسیون فوتبال اردن از تیم ملی فوتبال بانوان ایران رد شده است چرا که زهره کودایی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد.

اینستاگرام زهره کودایی

اینستاگرام زهره کودایی

صفحه رسمی اینستاگرام این ورزشکار با نشانی * در دسترس عموم قرار دارد، اما فعالیت چندانی در فضای مجازی ندارد و تصاویر کمی را منتشر کرده است.

 

نظرات