فواید درمانی و خواص سیب

0

 فواید درمانی و خواص سیب

خواص سیب بسیار است : سیب میوه ای شناخته شده است که بسیاری از افراد از فواید بسیار زیاد آن اطلایی ندارند. با مصرف روزانه یک سیب میتوان از بسیاری بیماریها جلوگیری کرد.

خواص سیب

درخت سیب درختی برگریز از خانواده گلسرخیان است که به خاطر میوه شیرین و گوشتی‌اش شناخته شده‌است. در سرتاسر دنیا، این درخت برای میوه‌اش کشت می‌شود. منشأ این درخت آسیای مرکزی است. سیب پس از هزاران سال کشت در آسیا و اروپا، توسط مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی برده شد. سیب در برخی فرهنگ‌ها از اهمیت مذهبی و اساطیری بالایی برخوردار است، از جمله فرهنگ اهالی اسکاندیناوی، یونان و مسیحیان اروپایی قدیم. سیب همچنین یکی از سین‌های اصلی هفت‌سین است.

خواص سیب

درمان مشکلات گوارشی. درمان مشکلات پوستی. درمان زخم معده. ضد میکروبی. تنظیم ترشح هورمون تیروئید. تقویت کننده انرژی. ضد سرطان. تنظیم قند خون. رفع مشکلات جنسی در مردان. تنظیم قاعدگی نامنظم. درمان بیماری قلبی. فعالیت ضد قارچی. دفع سموم بدن. رفع تهوع صبحگاهی در دوران بارداری. متعادل کردن سطح هموگلوبین. افزایش اشتها. افزایش شیر مادر. تنظیم سطح کلسترول. کمک به کاهش التهاب. محافظت از کبد. کاهش حساسیت‌های غذایی. کنترل فشار خون. درمان یرقان. رفع سردرد. کمک به سم‌زدایی بدن. تقویت سیستم ایمنی

تقویت کننده

سیب باعث از بین رفتن ضعف و انرژی بخشیدن به افراد ضعیف می‌شود. از این رو توصیه می‌شود بیمارانی که در حال بهبود از بیماری‌اند، سیب مصرف کنند. با اینکه سیب پروتئین قابل توجهی ندارد، ترکیب آنتی‌اکسیدان‌های آن با پروتئین‌هایش نقش مهمی در پیشگیری از ضعف و افزایش قدرت عضلات بازی می‌کند.

سم‌زدایی بدن

سیب به سم‌زدایی بدن و افزایش سلامت عمومی فرد کمک می‌کند.

رفع سردرد

افرادی که سردردهای شدید دارند می‌توانند برگ تازه سیب زرد را له کنند تا خمیر شود. سپس این خمیر را بر پیشانی بگذارند. استفاده از این خمیر باعث تسکین فوری سردرد می‌شود.

مقابله با بیماری‌های قلبی

سیب کلسترول موجود در بدن را کاهش می‌دهد و این راهکاری قوی در مقابل ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی است. خوردن روزانه یک سیب تا حد زیادی سلامت قلب را تضمین می‌کند. سیب با داشتن فلاوونوئیدهایی به نام کوئرستین که در پوست‌ آن وجود دارد، می‌تواند التهاب رگ‌ها را کاهش دهد. این پروتئین با التهابات موجود در سیستم قلبی عروقی ارتباط مستقیم دارد و کاهش میزان آن، سلامت قلب را افزایش می‌دهد.

مفید برای دندان و لثه ها

یکی دیگر از خواص سیب این است که برای دندان‌ها و لثه‌ها مفید است،اسیدهای موجود در سیب، هنگام جویدن باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کنند.
جویدن یک سیب مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می‌دهند که سیب قادر است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان‌ها و لثه‌ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماری‌های لثه را از شما دور سازد.

خواص سیب

درمان فشار خون

یکی دیگر از خواص سیب این است فشارخون را منظم می‌کند.خوردن سیب و حتی بو کردن سیب، باعث کاهش فشار خون می‌شود.

محافظت از کبد

سیب دارای خواص محافظت از کبد است، بنابراین می‌توان از آن برای محافظت از کبد در برابر سیروز و دیگر عفونت‌های کبدی استفاده کرد. این میوه، عملکرد کبد را نیز تنظیم می‌کند.

خصوصیات سیب

طبع سیب گرم و تر می باشد. سیب را می توان به صورت سالاد سیب، سرکه سیب، مربای سیب، پای سیب، کیک سیب، آب سیب و میوه سیب استفاده کرد.
سیب درختی دارای ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6 و ریبوفلاوین، پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم می باشد همچنین سیب دارای مقادیر زیادی فیبر رژیمی و فلاونوئید هایی مانند کورستین، اپیکاتچین و فلوریدین می باشد.

عوارض جانبی و مضرات سیب

مصرف سیب هیچ عوارض جانبی جدی ندارد. مضرات سیب در صورت مصرف غیر اصولی و غیر معمول ایجاد می شود. دانه ی سیب دارای سیانید می باشد که یک سم قوی و کشنده است. مصرف بیش از حد و مداوم دانه ی سیب می تواند به طور بلقوه خطرناک باشد. در واقع اگر این دانه ها به مقدار زیاد و به صورت روزانه مصرف شوند شاید در طول مدت زیاد سم در بدن جمع شود و بتواند به حد کشنده ای رسیده و باعث مرگ شود.

نظرات