” باقالی پلو با گردن ” با طرز تهیه تمام و کمال + نکات کاربردی

0

” باقالی پلو با گردن ” با طرز تهیه تمام و کمال + نکات کاربردی

طرز تهیه باقالی پلو با گردن رستورانی / دسته غذاهای باقالی پلو چه با گوشت چه با ماهیچه و همچنین با گردن از جمله خوشمزه ترین وعده های ایرانی می باشند که به صورت بسیار بالا در رستوران ها و مراسمات طبخ می شود ، ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید تا طرز تهیه باقالی پلو با گردن را به صورت خانگی اما با طعم رستورانی آموزش دهیم.

باقالی پلو با گردن

مواد مورد نیاز برای تهیه باقالی پلو با گردن :

باقالی : ۲ پیمانه
گردن گوسفند : ۱ عدد
برنج : ۲ پیمانه
چوب دارچین : ۱ تکه
شوید خشک : یک و نیم پیمانه
زعفران دم کرده : ۱/۲ پیمانه
پیاز : ۳ عدد
سیب زمینی برای ته دیگ : در صورت تمایل
نمک و فلفل و زردچوبه : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم

باقالی پلو با گردن

طرز تهیه باقالی پلو با گردن :

باقالی پلو با گردن (Baghali Polo) یکی از غذاهای معروف ایرانی است که اغلب در شب سال نو و یا شب چهارشنبه سوری سرو میشود.این غذای محبوب با گوشت های مختلف درست میشود ولی معروف ترین آن ها باقـالی پـلو با گوشت ماهیچه و باقـالی پـلو با گوشت گردن میباشد که در ادامه روش تهیه باقـالی پـلو با گوشت گردن را آموزش می دهیم پس با ما همراه باشید.

باقالی پلو با گردن

باقـالی پـلو با ته دیگ زعفرانی

اگر دوست دارید یک باقـالی پـلوی مجلسی با ته دیگ زعفرانی داشته باشید زعفران را از قبل دم کرده و داخل کاسه ای بریزید ، سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل حلقه های نازک برش بزنید و داخل کاسه زعفران بخوابانید تا رنگ گرفته و یک ته دیگ طلایی و خوش رنگ به شما بدهد.

باقالی پلو با گردن

دستور پخت باقـالی پـلو رستورانی با گردن

در مرحله بعد پیاز ها را خلالی خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود ، حالا گوشت گردن را اضافه کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.بعد از اینکه گوشت تغییر رنگ داد آن را برگردانید تا سمت دیگرش هم با پیاز تفت بخورد. زردچوبه را اضافه کرده و بعد از چند تفت آب را بریزید و اجازه دهید شروع به جوشیدن کند ، شعله را کم کنید و اجازه دهید گوشت برای چند ساعت بپزد. یک تکه چوب دارچین داخل آن بیاندازید ولی نمک را در اواخر پخت اضافه نمایید زیرا نمک باعث دیرپز شدن گوشت میشود.

باقالی پلو با گردن

طرز تهیه باقـالی پـلو با گوشت گردن

در این فاصله که گوشت در حال پخته شدن است باقـالی پـلو را آماده نمایید ، برنج را از قبل شسته و برای ۲ ساعت با آب و نمک بخیسانید.حالا قابلمه ای را با آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد ، بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد باقالی ها را بریزید و برای ۱۰ دقیقه بجوشانید ، سپس برنج را اضافه کنید و طبق دستور آن را آبکش نمایید.قابلمه را چرب کرده و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود سپس سیب زمینی های زعفرانی را ته قابلمه بچینید . مقداری از باقـالی پـلو را داخل قابلمه بریزید و روی آن کمی شوید ، روغن و زعفران بپاشید و هم بزنید ، دوباره مقداری باقـالی پـلو بریزید و باز هم کمی شوید ، روغن و زعفران بپاشید و هم بزنید تا زمانی که مواد تمام شود. بعد از اینکه مواد باقـالی پـلو بخوبی با هم مخلوط شدند دم کنی را روی در قابلمه قرار داده و آن را روی شعله ملایم بگذارید تا دم بکشد.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ماهیچه پسران کریم  

باقالی پلو با گردن

دستور پخت باقـالی پـلو با گردن

دقت داشته باشید اگر از شوید تازه استفاده میکنید زمانی که برنج و باقالی در حال جوش هستند شوید را در آخر به قابلمه اضافه کرده و بعد از یکی دو جوش آبکش نمایید ، ولی اگر شوید خشک استفاده میکنید طبق دستور بالا آن را لابه لای باقـالی پـلو بپاشید.بعد از اینکه برنج را برای دم کشیدن روی گاز گذاشتید به خورش گردن سر بزنید تا آب آن اندازه باشد ، بعد از اینکه گوشت بخوبی پخت و جا افتاد آن را در ظرف مناسبی بکشید و چوب دارچین را از داخل آن خارج نمایید. باقـالی پـلو را هم داخل دیس بکشید و با گوشت گردن سرو نمایید.

نظرات