آخرین اخبار از آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولیعصر

0

آخرین اخبار از آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولیعصر

آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو : سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، در مورد آخرین وضعیت ساختمان آتش گرفته در خیابان ولیعصر (عج)، گفت‌: آتش نشانان در حال پایین آوردن حرارت ساختمان نیروگاه هستند. نکته جالب توجه این جاست ساختمان وزارت نیرو را همان کسی ساخته که پلاسکو را ساخته بود و هر دو ساختمان هم سن هستند.

آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو

۱۸:۰۱: خبرنگارها از محل نزدیک به آتش سوزی که اخبار را مخابره می کردند تخلیه شدند.

آتش نشانان توصیه کرده اند که ممکن شیشه های ساختمان ریزش کنند.

۱۸:۰۰ رییس پلیس تهران بزرگ: مردم نگران اموالشان نباشند

امنیت محدوده ساختمان برق وزارت نیرو تأمین است.

از مردم درخواست می‌کنیم که به محل مراجعه نکنند و اجازه دهند فضا باز شود.

۱۵:۱۱: علت آتش‌سوزی ساختمان برق وزارت نیرو هنوز معلوم نیست.

۱۵:۰۶: آتش‌نشان‌ها به طبقه ۴- ساختمان آتش‌گرفته تهران رسیدند.

۱۴:۲۱: سخنگوی سازمان آتش نشانی: پیش بینی‌های لازم برای احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو در نظر گرفته شده است.

۱۴:۱۹: تخلیه کامل ساختمان‌های اطراف آتش سوزی ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو.

۱۳:۱۸: مسئول تاسیسات برق حرارتی وزارت نیرو: ۴۰۰ لیتر گازوئیل در حیاط برای مواقع ضروری و روشن کردن مشعل بوده و اصلا بنزینی در طبقات پایین نبوده است.

چون فضا بسته و پر دود است آتش نشان ها نمیتوانند به طبقه منفی چهار بروند البته تا این لحظه بیش از ۴بار تلاش کردند.

۱۲:۳۷: علت آتش‌سوزی ساختمان میدان ولیعصر مشخص شد

مسئول تاسیسات شرکت برق حرارتی وزارت نیرو: کپسول اطفای حریق در طبقه ۴- این ساختمان خودبه‌خود فعال شده و با پرتاپ پودر اطفای حریق که با حرارت همراه بوده روی اسناد و کاغذها، باعث مشتعل‌شدن این کاغذ‌ها شده است.

یک مخزن ۳ هزار لیتری گازوئیل در حیاط این شرکت هنوز باقی مانده است که این مخزن برای مواقع ضروری استفاده می‌شود.

۱۲:۲۷: مردم به محل آتش‌سوزی برای تماشا نیایند

سردار محمدرضا مهماندار با حضور در محل آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو گفت: هیچ گونه محدودیت و انسداد در خیابان‌های اطراف و منتهی به محل آتش سوزی نداریم، فقط در اطراف کوچه‌ای که ساختمان در آن قرار دارد محدودیت ایجاد شده است.

او ادامه داد: از مردم تقاضا داریم برای تماشا به محل نیایند چرا که چیزی برای تماشا وجود ندارد و ایجاد مزاحمت می‌کنند و مانع امدادرسانی دستگاه‌های امدادرسان می شوند حضور مردم در این محل الزامی ندارد.

۱۲:۰۶: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران: گاز ۲۰۰ مشترک اطراف ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو قطع است.

تا زمانی که فرمانده عملیات مدیریت بحران به ما اجازه ندهند گاز این مشترکین وصل نخواهد شد.

۱۱:۴۸: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی: وضعیت ایمنی ساختمان و منطقه حادثه به صورت مرتب در حال بررسی و تحت نظارت ستاد مدیریت بحران شهر تهران است.

۱۱:۳۲: در آتش‌سوزی ساختمان برق حرارتی قسمتی از اسناد راکد دچار حریق شده و تمامی اسناد مهم و طبقه‌بندی شده روز گذشته از محل تخلیه شده است.

۱۱:۲۹: تمامی آتش نشانان از ساختمان آتش گرفته وزارت نیرو خارج شدند.

۱۱:۱۱: ساختمان به طور کامل تخلیه شد و عملیات اطفا به صورت اتوماتیک انجام می شود.

۱۰:۵۸: تعداد مصدومین آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در تهران

تعداد مصدومین : ۹ نفر

انتقال به مرکز درمانی : ۵ نفر

درمان در محل : ۴ نفر

گفتنی‌ست ۴ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس مستقر در محل حادثه تا پایان عملیات خواهند بود

۱۰:۵۲: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از ایجاد تیم‌های پنج نفره برای اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو خبر داد.

جلال ملکی با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت حریق ساختمان برق حرارتی با بیان اینکه درجه حرارت پایین آمده است، گفت: اسکلت این ساختمان به مانند پلاسکو فلزی است و در حال حاضر آتش‌نشانان با تاکتیک‌های خاص و در قالب گروه‌های پنج نفره به مرکز آتش رفته و در زمان‌های کوتاه نسبت به اطفای حریق اقدام می‌کنند.

۱۰:۴۶: عوامل اتش نشاني در حال تخليه ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو هستند.

۱۰:۴۱: دو شباهت ساختمان برق حرارتي وزارت نيرو با پلاسکو

اسكلت ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو فلزي و همانند ساختمان پلاسكو است؛ این ساختمان در سال ٥٤ ساخته شده است.

سازنده ساختمان همان سازنده پلاسكو است.

۱۰:۴۰: رییس سازمان آتش‌نشانی تهران آخرین وضعیت اطفاء حریق در ساختمان وزارت نیرو را تشریح کرد.

مهدی داوری درباره وضعیت آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو، گفت: در حال حاضر شرایط اطفاء بسیار سخت است و دمای طبقه منفی ۴ نوسان دارد. به طوریکه گاهی دما به ۲۵۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

۰۹:۲۰: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، ‌اضافه کرد: از ساعات میانی شب گذشته دما به صورت محسوسی پایین آمده است.

وی همچنین ادامه‌ داد: خوشبختانه این حادثه مصدومی در بر نداشته است و تنها دو، سه نفر از نیروهای آتش نشان دچار مشکل جزئی شده‌اند.

ملکی در ادامه‌ خاطر نشان کرد: منتظر هستیم تا درجه حرارت پایین بیاید تا نفوذ کنیم.

همچنین پیش از این مدیرعامل آتش نشانی از تخلیه اضطراری ساکنان اطراف ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، خبر داد.

داوری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی با بیان این که از روز گذشته (دوشنبه) این حریق آغاز شده است، گفت‌: حریق از طبقه منفی چهارم این ساختمان آغاز شده است و به دلیل فشردگی و عدم دسترسی به کانون حریق با چالش در اطفای حریق مواجه بودیم.

وی با اشاره به این که از روز گذشته کارکنان این ساختمان تخلیه شده‌اند، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به مشکلاتی که در خصوص حریق ساختمان‌هایی با سازه فلزی ممکن بود رخ دهد، ساختمان‌های اطراف را نیز تخلیه کردیم.

آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو

آخرین اخبار از آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو

۰۹:۰۰ مدیرعامل سازمان آتش نشانی در ادامه‌ صحبت‌های خود با بیان این که دانشجویان خوابگاه دانشجویی مجاور و ضلعی از هتل مجاور این ساختمان تخلیه شده‌اند، بیان‌ کرد: تلاش برای اطفای حریق ادامه‌ دارد.

وی افزود: در طبقه منفی چهار اسناد و مدارک قرار داشت و این ساختمان ۵۱ سال دارد.

شهردار تهران هم از احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و یا نشست آن خبر داد.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران صبح امروز با حضور در محل حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو با بیان این که از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته (دوشنبه) این ساختمان دچار حریق شده است، گفت‌: مشکل اصلی آتش نشانان این است که چون حریق در طبقه منفی چهارم این ساختمان ایجاد شده است و حریق در مرکز اسناد و مدارک و بایگانی بوده است، حجم زیادی از آتش ایجاد شده است و دسترسی به آن مشکل است.

آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو

۰۸:۳۶: شهردار تهران از احتمال ریزش ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو و یا نشست آن خبر داد.

وی در ادامه‌ با اشاره به اینکه هنوز ۱۰۰ درصد از آتش کنترل نشده است، گفت‌: بخشی از ساختمان هم به خصوص در قسمت غرب این ساختمان و ورودی پارکینگ ترک‌هایی در آن دیده شده است که نشان می‌دهد احتمالا بخشی از ساختمان نشست خواهد داشت.

آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو

۰۸:۲۵: شهردار تهران در ادامه‌ با بیان این که ساختمان‌های اطراف در ضلع، غرب، شرق و جنوب تخلیه شده است، خاطر نشان کرد: به خصوص خوابگاه دانشجویی متعلق به شهید بهشتی که حدود ۱۵۰ نفر در آن سکونت داشتند تخلیه شده است و این افراد به محل‌های امن منتقل شدند.

نجفی با بیان این که امید است که این حریق کنترل شود، بیان‌ کرد: شهرداری تاکنون سه بار به این ساختمان اخطار داده است، اما از آن جایی که شرکت دولتی بوده است به این اخطارها بی توجه بوده است.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا احتمال ریزش این ساختمان با توجه به ترک های ایجاد شده وجود دارد ، گفت‌: بله. احتمال ریزش است، ممکن است قسمتی از ریزش ساختمان و یا نشست جدی این ساختمان را شاهد باشیم.

۰۸:۱۰: رییس سازمان آتش‌نشانی تهران دقایقی پیش آخرین وضعیت ساختمان در حریق وزارت نیرو را این گونه تشریح کرد:

مهدی داوری درباره وضعیت آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو، گفت: در حال حاضر شرایط اطفاء بسیار سخت است و دمای طبقه منفی ۴ نوسان دارد. به طوریکه گاهی دما به ۲۵۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه آتش نشانانی که به طبقه منفی چهار نفوذ کردند هر کاری که از دستشان برمی‌آمده انجام دادند، گفت: آنها موفق شدند از سرایت آتش سوزی به طبقات دیگر جلوگیری کنند؛ اما هنوز به اطفای کامل حریق در طبقه منفی چهار موفق نشدند.

وی ادامه داد:‌ البته ساختمان در حال حاضر تخلیه شده و شهروندان ساختمان‌های مجاور را نیز برای احتیاط تخلیه کردیم.

۰۸:۰۰: رییس سازمان آتش نشانی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: نوسان دما در ساختمان وزارت نیرو وجود دارد به طوریکه دما چند ساعت پیش در طبقه منفی۴ دما ۲۵۰ بود و در حال حاضر از سوی آتش نشانان به ۲۰۰ رسیده است.

 

منبع: ایسنا

نظرات