۷ شاخص حذف سبد حمایتی | شرط دریافت یارانه بنزین

0

۷ شاخص حذف سبد حمایتی | شرط دریافت یارانه بنزین

سبد حمایتی دولت به افرادی تعلق گرفته است که جزو ۷ دسته بندی زیر نیستند، اگر جزو این شاخص ها نیستید میتوانید برای دریافت طرح معیشتی درخواست ثبت کنید.

محمد شریعتمداری امروز (سه‌شنبه) در حاشیه مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی گفت:

۶۰ میلیون نفری که کمک معیشتی به آنها پرداخت شده بدون بررسی اطلاعات مالی نبوده و کسانی که دارای ملک بیشتر از ۹۰۰ میلیون و یک میلیارد تومان یا درآمدهای دیگری هستند یا خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارند یا سه سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، جزو افراد با تمکن مالی به شمار رفته و مشمول دریافت بسته معیشتی نشده‌اند.

دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه در گام اول ۱۵ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد معیشتی قرار داد و در سه نوبت این کمک معیشتی را پرداخت کرد.

این مبلغ ۵۵ هزار تومان برای خانوارهای تک نفره تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای چهار نفره و بیشتر است و بدون بررسی وسع مالی افراد نمی‌توان سبد معیشتی پرداخت کرد.

دلایل حذف شدن از طرح سبـد حمایتی دولت

 

سبد حمایتی

 

شاخص اول: اعضای خانواده دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان باشند یا خانواری که دارای دو واحد ملکی باشد.

شاخص دوم: خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان شهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان ها ۹ میلیارد ریال باشد.

شاخص سوم: خانوارهایی که دارای خودروی سواری بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند.

شاخص چهارم: کارفرمایانی که سه یا بیش از سه بیمه پرداز داشته باشند.

شاخص پنجم: خانواری که سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته باشد.

شاخص ششم: گیرندگان تسهیلات بانکی با ارزش بیش از سه میلیارد ریال.

شاخص هفتم: مجموع درآمدهای اعضای خانوار برای خانوار یک نفره چهار میلیون، خانوار دو نفره پنج میلیون تومان، خانوار سه نفره شش میلیون تومان، چهارنفره هفت میلیون تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر هم هشت میلیون است.

شریعتمداری اضافه کرد: ما شرایطی فراهم کردیم که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* افرادی که خود را مستحق کمک معیشتی می‌دانند تقاضای خود را ثبت و کد رهگیری دریافت ‌کنند که با برقراری اینترنت می‌توانند به راحتی به سامانه‌ مذکور متصل شوند.

نظرات