درگذشت بیژن علی محمدی دوبلور + بیوگرافی و عکس های بیژن علیمحمدی

0

درگذشت بیژن علی محمدی دوبلور + بیوگرافی و عکس های بیژن علیمحمدی

بیژن علی محمدی دوبلور و بازیگر ایرانی را در بیوگرافی کانل شخصی و حرفه ای نحوه ورود زه دوبله و سینما از شروع تا درگذشت و همسر و تعداد فرزندان وی را در سایت حرف تازه میخوانید

بیوگرافی بیژن علی محمدی

بیژن علیمحمدی دوبلور ایرانی در سال ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمده و در ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در سن ۵۸ سالگی درگذشت

بیژن علی محمدی

سال‌های فعالیت

وی از سال ۱۳۶۴ وارد عرصه دوبله و واحد دوبلاژ شده بود و تا این اواخر مشغول به فعالیت بود
وی کار دوبله را با مجموعه تلویزیونی خارجی جزیره گریز آغاز کرد.

همسر بیژن علی محمدی

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و یک دختر به نام نگار دارد

بیژن علی محمدی

شروع دوبله

از کودکی به مقوله صدا و سینما علاقه داشتم و در همان دوران دبیرستان اگر کسی از من سوالی درباره شغلم در آینده می‌پرسید، فوری می‌گفتم دوست دارم تا در حیطه سینما کار کنم.

quote] بیشتر بخوانید : بیوگرافی و عکس های مهدی علیمحمدی و علت فوت [/quote]

نحوه ورود به دوبله

در سال ۶۳ آزمونی از بچه‌های علاقه‌مند به هنر دوبله برای ورود به این عرصه گرفته شد و بعد از تغییراتی که در واحد دوبلاژ صورت گرفته بود، از ۱۰۰۰ شرکت کننده تست اولیه انجام شد. بعد از آن این تعداد به ۱۱۰ نفر و در پایان به ۳۰ نفر رسید که از آن روز تا الان به ما گروه‌های ۶۳ ای می‌گویند. اصغر همت، شوکت حجت، آقای آشتیانی پور و سمسامی و … از اعضای این گروه بودند

زمانیکه کارمان زیاد شد دیدیم که دیگر نمی‌توانیم دو شغله بمانیم. من نیز از سال ۷۱ همه کارهایم را رها کردم و به طور مجزا به دوبله پرداختم، اما بعد از مدتی در سال ۸۰ توانایی که در خودم می‌دیدم در مدیران دوبلاژ هم باور پذیر شد.

بیژن علی محمدی

شبیه سازی صداهای شخصیت ها

نوع صدا و شبیه سازی آن به صدای حقیقی شخصیت‌های اصلی آن است. صدای امام خمینی (ره)، محمدرضا پهلوی، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، دکتر شریعتی، آیت الله هاشمی رفسنجانی همگی حاصل تلاش بیژن علی محمدی است که با توانایی خود سعی کرده هر کدام از این صداها را شبیه به شخصیت حقیقی آنها دوبله کند. «بیژن علیمحمدی» در فیلم‌ و سریال‌های بسیاری نظیر مسافر ری، شیخ بهایی و … به عنوان دوبلور حضور داشته است.

بیژن علی محمدی

درگذشت بیژن علی محمدی

علیمحمدی حدود دو هفته به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری بود و ۱۴ آبان ۹۸ در بیمارستان امام خمینی درگذشت.

از جمله گویندگانی بود که در دهه ۶۰ وارد واحد دوبلاژ صدا و سیما شد و تحت آموزش اساتید نسل دوم دوبله قرار گرفت. از کارهای متاخرش می‌شه به نقش‌گویی‌هاش در سریال معمای شاه اشاره کرد. سریال‌های تاریخی امام علی، روشن‌تر از خاموشی، فیلم سینمایی روز واقعه و … از جمله آثاری بودند که در آنها به عنوان صداپیشه حضور داشته است.

عکس های بیژن علی محمدی دوبلور

در ادامه چند تصویر ماندگار از زنده یاد علیمحمدی را مشاهده کنید

بیژن علی محمدی

بیژن علی محمدی

بیژن علی محمدی

بیژن علی محمدی

بیژن علی محمدی

نظرات