جزئیات سقوط آرمان غیاثی پسر سنگ نورد اصفهانی تا کما

0

جزئیات سقوط آرمان غیاثی پسر سنگ نورد اصفهانی تا کما

آرمان غیاثی سنگ نورد اصفهانی در حین مسابقات سنگ نوردی در اصفهان دچار حادثه تلخی شده و اکنون او که باید سر کلاس درس و مدرسه می بود در کما و روی تخت بیمارستان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان می‌گوید: برای شناسایی مسببان حادثه سقوط پسر بچه سنگ نورد، شکایتی مطرح کرده‌ایم و مراجع قضایی در حال پیگیری موضوع هستند.

روز جمعه مسابقات سنگ نوردی در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد که در جریان این مسابقات آرمان غیاثی یک پسر ۸ ساله اصفهانی در حین مسابقه سقوط کرد و به دلیل نبود تشک کافی، صدمه جدی دید و اکنون در کما است.

 آرمان غیاثی

سقوط آرمان غیاثی پسر سنگ نورد اصفهانی

سلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره جزئیات این حادثه گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان و خانواده این پسر شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند و پیگیر هستیم تا مقصر این اتفاق مشخص شود و به مجازات برسد.
تیم حقوقی اداره کل ورزش و جوانان استان و خانواده کودک پیگیر هستند.

وی ادامه داد: نمی‌دانم چه کسی مقصر است، احتمال دارد چندین نفر مقصر باشند. مراجع قضایی مسببان این اتفاق را شناسایی می‌کنند.

او در واکنش به اینکه شنیده شده افرادی در رابطه با این قضیه بازداشت شدند، گفت: این موضوع را نه رد می‌کنم و نه تایید، اطلاعی ندارم.

آخرین وضعیت آرمان غیاثی در کما

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: آرمان غیاثی در حالت کما است و منتظر افزایش ضریب هوشی‌اش هستیم.

منتظر بالا آمدن ضریب هوشیاری و خارج شدن از وضعیت کما هستیم
او افزود: وزیر ورزش و جوانان دستور ویژه برای رسیدگی به این موضوع را دادند و شب گذشته نیز با پدر آرمان تلفنی صحبت کردند و مدیرکل ورزش و جوانان مرتب در محل حضور دارند.
نصر گفت:در حال حاضر رئیس بیمارستان الزهرا که پزشک معالج “آرمان” است، روند جسمانی و وضعیت را تا حدی نرمال اعلام کرده است و همگی منتظر بالا آمدن ضریب هوشیاری و خارج شدن از وضعیت کما هستیم که امیدواریم با دعا‌هایی که می‌شود این اتفاق رخ دهد.
امکان بهبودی کودک آسیب دیده زیاد است

آرش نجیمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تیم پزشکی متخصص به صورت ۲۴ ساعته روند درمانی پسر بچه هشت ساله را کنترل می‌کنند و بنا بر اعلام پزشک متخصص، با توجه به اینکه سن کودک پایین است امکان بهوبود وی طی ده الی ۱۵ روز آینده وجود دارد.

او ادامه داد: سطح هوشیاری این پسر بچه بین ۴ الی ۶ متغیر است که اگر این عدد روی ۶ ثابت شود، از لحاظ پزشکی قابل قبول است و امکان بالاتر امدن سطح هوشیاری وجود دارد.

آرمان غیاثی

کودک هشت ساله قربانی برگزاری مسابقه‌ای بدون مجوز

مهدی نصر، رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان در خصوص سقوط کودک ۸ ساله از دیواره سنگ نوردی باشگاه ایثار فولادشهر گفت: باشگاه برگزار کننده این مسابقات، بدون هیچ مجوزی از هیئت کوهنوردی استان اصفهان این برنامه را برگزار کرده است.

او عوامل متعددی را در بروز این حادثه دخیل دانست و افزود: در مسابقات نونهالان سرداور باید شخصا ورود پیدا می‌کرده و موارد ایمنی را کنترل می‌کرده که این اتفات نیفتاده است، دیواره سالن سنگ نوردی در حد استاندارد نبوده و برای انجام مسابقات به هیچ عنوان مناسب نبوده است، تشک‌های مسابقات نیز به اندازه کافی و استاندارد نبوده است و در کل ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.

آسیب های بدنی آرمان غیاثی بعد از سقوط

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این کودک در جریان سقوط از صخره سنگ نوردی دچار شکستگی جمجمه، خونریزی مغزی، خونریزی داخلی، شکستگی از دوناحیه بدن و آسیب دیدگی طحال شده که دیروز طی عمل جراحی طحال قرار گرفت و هم اکنون همه شرایط تحت کنترل تیم متخصص پزشکی است.

سالن غیراستاندارد بود، مجوز ندادیم

احمد باقری مسئول روابط عمومی و امور بین‌الملل هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان اصفهان هم عنوان کرد: حادثه سقوط آرمان غیاثی به سبب رعایت نکردن قوانین و استانداردها، رخ داده است و چه بسا اگر استانداردهایی مثل بودن تشک کافی در هنگام مسابقات وجود داشت این کودک ۸ ساله تا این حد دچار صدمات جدی نمی‌شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا هیأت کوهنوردی استان اصفهان مجوز این مسابقات را صادر کرده گفت: برگزار‌کنندگان این مسابقات هیچ مجوزی از هیأت ما دریافت نکرده‌اند و این مسابقات در سالنی برگزار شده که به‌خاطر دیوارهای غیر استاندارد آن شرایط برگزاری مسابقه را نداشت و نباید چنین مسابقاتی در آن محل برگزار می‌شد. حتی تعداد تشک‌های روی زمین هم به اندازه کافی نبوده است که ما پس از اطلاع از این حادثه اجازه برگزاری مسابقات تا ۳ روز بعد از آن را ندادیم.

حسینی در مورد وضعیت خصوصی یا دولتی بودن سالن محل حادثه بیان کرد: این سالن در مالکیت یک باشگاه خصوصی است.

آرمان غیاثی

وضعیت سلامتی آرمان غیاثی طبق نظر پزشک مالج

سهیل فلاح پور دستیار پزشک معالج آرمان غیاثی در گفت و گو با ایمنا در خصوص وضعیت فعلی این کودک هشت ساله، اظهار کرد: بیمار پسری ۸ ساله است که از فاصله ۸ تا ۹ متری با زمین برخورد کرده است و ضربه شدیدی به او وارد شده است.

وی ادامه داد: کودک از زمان ورود به اورژانس مورد عمل جراحی قرار گرفته است. آسیب مغزی به او وارد نشده، اما دچار تورم مغزی است.

دستیار پزشک معالج آرمان غیاثی افزود: در حال حاضر در کماست و سطح هوشیاری او از ۴ تا ۶ متغیر است و
صحبت در مورد وضعیت سلامت او نیاز به گذر زمان دارد. آسیب اصلی به طحال کودک وارد و قسمت آسیب دیده خارج شده است.

خواسته خانواده غیاثی

سید حسین دوازده امامی وکیل خانواده غیاثی گفت: مسئول برگزاری مسابقات، مربی و کسی که باید آنجا می بوده و سهل انگاری کرده است، باید پاسخ گو باشد. هنوز هیچ شخصی را برای این سهل انگاری معرفی نشده است.

وی با بیان اینکه اولین حرکتی که انجام می دهیم اقدام قضایی است، ادامه داد: تنها خواسته خانواده غیاثی این است که شخص یا اشخاص مقصر شناسایی و مجازات شوند. اینکه چه کسی مسئول است را قاضی پروند مشخص می کند.
ما شواهد و مدارکمان را ارائه خواهیم داد.

وکیل خانواده غیاثی در رابطه با اینکه برخی از رسانه ها اخباری به نقل از پدر و مادر آرمان منتشر کرده اند، تصریح کرد: اگر خبر کذبی در رابطه با این خانواده منتشر شود که به حثیت آنها صدمه بزند، از آنها شکایت می کنیم، تا به امروز این خانواده با رسانه ای گفت و گو نکرده اند.

دوازده امامی در پایان افزود: خواهشی که از مردم داریم این است که فقط دعا کنند تا اتفاقی برای آرمان نیافتد.

نظرات