بیوگرافی و عکس و ماجرای مریم مقتدری دانشجوی قلابی

0

ماجرای مریم مقتدری از اتهام دانشجوی قلابی تا مدرک دانشجویی + بیوگرافی و عکس

مریم مقتدری دانشجوی قلابی، این عنوان خبری است که چندی پیش از سوی رسانه اعلام شد و واکنش های زیادی را در پی داشت و حالا او اسناد جدید را رو کرده در ادامه جزئیات از ابتدای اتهام و بازداشت تا واکنش های مسئولان را میخوانید

جزئیات اتهام دانشجوی قلابی بودن مریم مقتدری

در خبرها آمده دانشجوی دانشگاه علوم‌ پزشکی شهید بهشتی قلابی از آب درآمد؛ دختر متمولی که تنها به عشق دندانپزشکی و علاقه‌اش به این رشته دانشجوی این دانشگاه شد و بدون هیچ ثبت نامی در کلاس‌ها شرکت کرد.
کمتر از یک‌ سال به‌ عنوان دانشجو در آنجا درس خواند و اتفاقاً شاگرد زرنگ کلاس هم بود.
تا این‌ که با یک پز و قپی بین همکلاسی‌هایش دستش رو شد، همه فهمیدند که این دختر جوان اصلاً نه دانشجو است و نه کنکور داده و نه مراحل ثبت نام را طی کرده است.

مریم مقتدری

از دستگیری تا واکنش وزارت بهداشت درباره خرید صندلی دانشجویی

انتشار خبر دستگیری دانشجوی قلابی رشته دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی از سوی پلیس در حالی واکنش برخی مسئولان دانشگاه و همچنین وزارت بهداشت را در پی داشت که هنور برخی ابهامات و سوالات سیاسی و کلیدی این اتفاق از سوی دانشگاه پاسخ داده نشده است.

رییس کلانتری ولنجک از دستگیری دختری که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس‌های رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی کرده بود، خبر داد که بر اساس آن دختری جوان ۲۳ ساله بدون طی هرگونه مراحل ثبت نام و حتی شرکت در کنکور اقدام به حضور در کلاس‌های تئوری و عملی رشته دندانپزشکی این دانشگاه کرده بود.

سرهنگ رضا صادقی، رئیس کلانتری ولنجک، با اشاره به ادامه تحقیقات و اخذ مجوز از مقام قضائی گفت: «ماموران کلانتری ولنجک با تکمیل‌شدن نتایج تحقیقات و اخذ مجوز از مقام قضائی روز یکشنبه این دختر جوان را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
این دختر در همان بازجویی‌هایی اولیه به جرم خود اقرار کرد که هیچ‌گونه ثبت‌نامی در دانشگاه نداشته و با سوءاستفاده از بی‌توجهی عوامل حراست دم در ورودی دانشگاه وارد فضای دانشگاه شده و با توجه به علاقه‌ای که به رشته دندانپزشکی داشته، در کلاس‌های مربوط به آن شرکت می‌کرد.

مریم مقتدری

تحقیقات پلیس نشان داد که متهم وضع مالی خوبی دارد و به همین دلیل نیز زمانی که دیگر دانشجویان از وی در مورد حضور و نحوه قبولی‌اش در دانشگاه پرسیده‌اند، مدعی شده که با پرداخت پول به دانشگاه امتیاز تحصیلی در این رشته را خریداری کرده است، اما در تحقیقات ماموران مشخص شد که این ادعا به هیچ عنوان صحت نداشته و چنین امکانی وجود ندارد.»

وی درباره این‌که آیا این فرد اقدام به جعل کارت دانشجویی با مدارک دانشگاهی کرده بود یا خیر نیز گفت: «هیچ جعلی در این زمینه رخ نداده بود و متهم تنها با سوءاستفاده از غفلت عوامل حراست در ورودی دانشگاه در کنترل کارت دانشجویی وارد دانشگاه می‌شد.
در حال حاضر نیز برای این دختر جوان با شکایت حراست دانشگاه پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده است.»

این در حالی است که وزارت بهداشت هم به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که پیگیر جزییات دستگیری دانشجوی قلابی هستند و مسئولان حراست باید پاسخگو باشند.
وزارت بهداشت همچنین اعلام کرده که اگر جعل مدرکی در حوزه آموزشی و دانشجویی اتفاق افتاده باشد با متخلفان برخورد خواهد شد.

چندی پیش بود که با پیگیری حراست دانشگاه شهید بهشتی پرونده‌ای برای رسیدگی به کلانتری ۱۶۳ ولنجک ارجاع شد.

دختر جوانی بدون طی هیچ گونه مراحل ثبت نام و حتی شرکت در کنکور اقدام به حضور در کلاس‌های تئوری و عملی رشته دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی کرده بود.
بنابراین رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت و تحقیقات در این رابطه آغاز شد.
تجسس‌های پلیسی نشان داد که دختری بیست‌وسه ساله در کمتر از یک ‌سال در کلاس‌های درس رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حاضر شده بود و در آنجا درس می‌خواند.
گویا این دختر جوان به دیگر دانشجویان گفته بود که با پرداخت چندین‌ میلیارد و بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ثبت‌نام کرده است که همین موضوع باعث نارضایتی دیگر دانشجویان شده و در همین راستا اعتراض خود را به حراست دانشگاه اعلام کردند.

بر اساس خبر، این فرد از یک سال قبل در کلاس‌های درس رشته دندانپزشکی در دانشگاه شهید بهشتی حاضر شده و به دیگر دانشجویان گفته بود که با پرداخت چندین میلیارد و بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ثبت نام کرده است این خبر علاوه بر اینکه جامعه دانشگاهی را در شوک بزرگی فرو برد اما سوال قابل تامل این است که در جامعه ما افراد به هر قیمتی می‌خواهند به رشته‌های تجربی به ویژه سه رشته پرطرفدار این گروه (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) ورود پیدا کنند.

واکنش کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت

در این رابطه دکتر کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: اینکه فردی کارت دانشجویی و مدارک دانشجویی نداشته باشد و بخواهد سر کلاس‌های آموزشی دانشگاهی حضور پیدا کند، کلاهبرداری چندان سختی نیست و این اتفاق در دانشگاه‌های بزرگ و پردیس‌های این دانشگاه‌ها گاهاً اتفاق می‌افتد؛ اما اینکه آن فرد بخواهد برای حضور در این کلاس‌ها مبلغی را پرداخت کند، قطعاً از لحاظ عقلی و روانی مشکلی داشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: قطعاً ورود و خروج در دانشگاه‌های ما آنچنان دشوار نیست که فردی نتواند این کار را انجام بدهد، اگرچه در مواردی برای ورود به دانشگاه کارت دانشجویی کنترل می‌شود؛ اما ممکن است افرادی نیز با ترفندی در این مراکز رفت و آمد داشته باشند و وقتی هم بعد از مدتی چهره فرد برای نگهبانان و نیرو‌های حراست شناخته شود، دیگر مدارک آن‌ها کنترل نمی‌شود؛

بنابراین ورود این فرد به دانشگاه موضوع عجیبی نبوده است؛ اما اینکه فردی ادعا کند که امتیاز حضور در کلاس‌های آموزشی دانشگاه را با پرداخت چندین میلیارد خریداری کرده است، امری شدنی نیست.
چرا که حضور در کلاس‌های آموزشی برای فردی امتیاز محسوب نمی‌شود و اگر هم افرادی بابت این موضوع از آن فرد دانشجونما مبلغی را دریافت کرده باشند خود آن‌ها نیز کلاهبردار بوده‌اند.

مریم مقتدری

اظهارات محسن دالوند رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی

دکتر محسن دالبند، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی هم اظهار کرد: فردی کلاهبردار چندی قبل با سوء استفاده از فضای ورودی مخصوص بیماران وارد دانشکده دندانپزشکی شده و ضمن حضور در برخی فضا‌های آموزشی، اقدام به تبلیغات در فضای مجازی کرده و خود را به عنوان دانشجوی نخبه این دانشگاه معرفی کرده است.
این فرد با برقراری ارتباط از طریق فضای مجازی و حتی برخی شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما اقدام به تبلیغات شخصی خود در رابطه با مشاوره‌های کنکور و برنامه‌ریزی آموزشی کرده است.
وی درباره هرگونه ارتباط آموزشی این فرد با دانشکده، اعلام کرد: نامبرده فاقد هرگونه سابقه در سامانه‌های یکپارچه آموزشی و بایگانی پرونده‌های آموزشی دانشگاه است و هیچگونه رابطه‌ای اعم از آموزشی و مشابه آن با دانشکده دندانپزشکی ندارد.

این فرد که به دلیل عدم هویت دانشجویی و با عنوان دانشجوی قلابی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مراجع قضایی معرفی و توسط نیروی انتظامی دستگیر شد با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود به تشریح جزئیات و دلایل تحصیل خود در دانشگاه پرداخت و گفت: من با رزومه و اعتبار علمی که داشتم مجوز تحصیل در این دانشگاه را کسب کرد

تکذیب خرید صندلی دانشجویی توسط مریم مقتدری

دالوند موضوع پرداخت پول و خرید صندلی را هم کلا تکذیب کرد و گفت: «پذیرش دانشجو در این دانشکده از طریق سازمان سنجش و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و هر ادعایی خلاف این کاملا کذب و غیر ممکن است

مریم مقتدری
اظهارات ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ضیایی در خصوص ادعای مطرح شده مبنی بر فروش صندلی به برخی افراد با عنوان دانشجویان انتقالی از خارج از کشور نیز گفت: جذب این دانشجویان سازوکار و روند خاص خود را دارد.
بعد از طی مراحل قانونی در وزارت بهداشت، نامه‌ای برای حضور این دانشجویان در دانشگاه‌ها صادر می‌شود، بنابراین خارج از این چارچوب هیچ دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یا هر دانشگاه دیگری نمی‌تواند حضور داشته باشد یا امتیاز صندلی خریداری کند. ا
گر کسی اسامی این افراد را اعلام کند من همان روز استعفا خواهم داد.

دکتر ضیایی خاطر نشان کرد: بخشی از این حادثه پیش آمده به بی‌مبالاتی مسئولان دانشکده برمی‌گردد که آن را بررسی می‌کنیم.
اگر فردی در این مسیر بی‌مبالاتی و یا تخلف کرده باشد باید پاسخگو باشد و دانشگاه نیز با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

پست های اینستاگرامی مریم مقتدری بعد از بازداشت

تا اینجای کار موضوع صرفا سهل انگاری مسئولان مختلف و سوءاستفاده یک نفر از عنوان دانشگاه شهید بهشتی و ورود به فضای آموزشی این دانشگاه بود اما وقتی دیروز مریم خانم تصمیم گرفت در پست های اینستاگرامی به قول خودش شفاف سازی کند ماجرا ابعاد دیگری هم پیدا کرد.
او که به نظر می آمد باید بازداشت باشد و احتمالا با قید وثیقه آزاد شده، ویدئویی در صفحه اینستاگرامش (با ۶۳ هزار دنبال‌کننده) منتشر کرد و گفت: «رئیس دانشگاه اعلام کرده که من از در ورودی بیماران وارد دانشگاه می شدم. از ایشان می خواهم که ظرف ۲۴ ساعت آینده فیلم دوربین های مدار بسته را که ورود من از در ورودی بیماران را نشان می دهد منتشر کنند وگرنه من افشاگری های بیشتری خواهم کرد.»

مریم مقتدری

او ادامه داد: «رئیس دانشگاه بگوید که من کجا روپوشم را عوض می کردم؟ آیا کسی که از در بیماران وارد دانشگاه می شود کمد دارد؟
من آنجا کمد دارم و هنوز هم وسایلم در همان کمد است.»
مقتدری بعد از این حرف ها از هم کلاسی هایش خواست که اجازه جا به جایی وسایل او را ندهند و بعد هم تمام کسانی را که با آبروی او بازی کرده اند تهدید کرد و گفت: «حتی اگر ۲۰۰ نفر هم در این ماجرا شرکت داشته باشند من تا پای جان می ایستم و از آبرویم دفاع می کنم.»

بخش دیگری از حرف هایش که در شبکه های اجتماعی هم بازتاب زیادی داشت آنجا بود که گفت: «من با تکیه بر رزومه و اعتبار علمی بالایی که در کشورهای مختلف از جمله آلمان داشتم بعد از صحبت با یکی از معتبرترین و مرجع ترین افراد دانشگاه شهید بهشتی مجوز تحصیل در این دانشگاه را به صورت افتخاری پیدا کردم و تا قبل از دریافت این مجوز هیج حضوری در کلاس ها نداشتم.»
مقتدری در نهایت هم به مخاطبان وعده می دهد که به زودی افشاگری های بیشتری خواهد کرد و پشت پرده ماجرا را توضیح خواهد داد.

دفاعیات و اسناد جدید مریم مقتدری

به گزارش عصر ایران: گفتی نگو ولی میگم! به آدم هاتونم بگین منو تهدید نکنن چون به مقامات قضایی اسنادمو نشون دادم، شما بیا اسنادتونو نشون بدین.
مریم مقتدری (متهم به دانشجوی قلابی دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی) که در چند روز گذشته جنجالی شده است در ادامه ادعایش بر این که او دانشجوی رسمی دانشگاه شهید بهشتی بوده است در صفحه اینستاگرامش ۲ عکس منتشر کرد.

به گزارش عصر ایران “مریم مقتدری ادعا می‌کند یکی از عکس‌ها لیست حضور و غیاب دانشجوهای سایت دانشگاه شهید بهشتی است که اسم او در آن دیده می‌شود و عکس دیگر از واحدهای درسی ثبت نامی به اسم و مشخصات خودش است که از ربات تلگرامی دانشگاه برای او ارسال شده است.

در توضیح عکس‌ها هم نوشته است:

مریم مقتدری

«اسم من رسما تو لیست دانشجوهای سایت شهید بهشتی بوده، حتی تو ربات تلگرامی هم با مشخصات من واحد درسی ثبت شده، پس دیگه این دروغ ضایع رو نگید که من فقط روپوش میپوشیدم و می‌اومدم دانشگاه، شما که نمیذارید بگم همه چیو پس چرا رسانه ایش کردید؟!

مریم مقتدری

چون قراره بازداشت باشم و حرفی ازم در نیاد؟ من با این خانواده ی ۶۰ هزار نفریم اندازه تموم رسانه هاتون حرف داریم واسه گفتن! گفتی نگو ولی میگم!!!!
به آدم هاتونم بگین منو تهدید نکنن چون به مقامات قضایی اسنادمو نشون دادم، شما بیا اسنادتونو نشون بدین»

حالا باید دید با ادعاهای تازه ای که این دختر مطرح کرده موضوع به چه شکل پیش خواهد

نظرات