علت درگذشت محمد باقر منصوری مداح اردبیلی

10

علت درگذشت محمد باقر منصوری مداح اردبیلی

محمدباقر منصوری مداح جوان و مشهور اردبیلی ساعتی پیش در ارومیه درگذشت.

محمد باقر منصوری

🔹این مداح اردبیلی در حال وضو برای تدارک مداحی شب شهادت امام جواد(ع) در هیئت علی ابن ابیطالب ارومیه بود که به دلایلی که در حال حاضر مشخص نبوده به لقاءالله پیوست.

🔸علت فوت این مداح معروف آذری ‌زبان توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

🔻حاج محمدباقر منصوری آذرماه سال ۱۳۹۴ نیز بر اثر عارضه مغزی ۵ روز در کما بود.

ساعت ١١ شامگاه پنجشنبه، در پی بدحال شدن این مداح اهل بیت اورژانس ١١۵ ارومیه به منزل مراجعه و به مدت ۴۵ دقیقه اقدام به احیای قلبی تنفسی بیمار می‌نماید و حین انجام CPR به بیمارستان اعزام شده که عملیات احیا در بیمارستان نیز ناموفق بوده و این مداح جوان و نام آشنای اردبیلی دعوت حق را لبیک گفت.

محمدباقر منصوری

 

بیوگرافی حاج محمد باقر منصوری

حاج محمدباقر منصوری یكی از مداحان با استعداد و توانای استان اردبیل و منطقه ي آذربايجان در ۲۷ شهریور ، سال ۱۳۶۲ در خانواده ای مذهبی که در محله امام جعفر صادق (ع) اردبیل سکونت داشتند بدنیا آمد.

پدرش یونس منصوری از بازاریان اردبیل بوده و در مشاغل آرد فروشی و برنج فروشی تا به کنون امرار معاش می كرد و مادرش فرزند روحانی و روضه خوان شهیر اردبیل ، مرحوم حاج میر اسماعیل فاضل مجتهدی می باشد.

والدین وی نیز هر دو اصالتاً اهل اردبیل بوده و در محله ی جمعه مسجد این شهر به دنیا آمده اند. ایشان از سن ۸ سالگی به تشویق مادرش شروع به مداحی کرده است. به طوری از دوران نوجوانی در محافل مختلف عزاداری و مناسبت های مذهبی ، آوازه ی استعداد و صدای خوش او در اردبیل و استان های شمالغرب كشور پیچید.

در ایام محرم در محلات مختلف به ترتیب: محله پیر مادر، نملر و اوچدکان انجام وظیفه می نماید. از ایشان از بیشتر استان های كشور برای مداحی در مراسمات مختلف دعوت شده است .

دوران اوج حاج محمد باقر منصوری ، دوران جوانی و نوجوانی ایشان بود كه با صداي لطيف و روح نواز خود ، مردم حسيني و مومن را به شوق و ذوق معنوي مي آورد.

ایشان از جمله افرادی هستند كه صدایشان با مفهوم شهید و شهادت و ایثار گره خورده و عجین شده است و به خاطر قطعه های بسیار جذابی و معنوي كه برای شهدا می خواندند ، مورد توجه مردم شهید پرور استان اردبیل و همچنین سراسر كشور قرار گرفتند.

ایشان پای ثابت مراسم هایی بودند كه سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در حسینیه ثارالله اردبيل با موضوع های شهادت و مناسبت های مختلف ترتيب ميداد. و البته هم اكنون نيز پاي ثابت هستند.

اساتیدی که نقش آفرینی بسزایی در شکل گیری مداحی ایشان داشته اند ،می توان از مرحوم استاد قاسمی، استاد حاج رحیم حیدری و استاد حاج محمد باقر تمدنی نام برد.

وی دارای مدرك تحصیلی لیسانس در رشته ی فقه و حقوق اسلامی می باشد ، متأهل بوده و دارای یک فرزند دختر می باشد.

10 دیدگاه در “علت درگذشت محمد باقر منصوری مداح اردبیلی

  1. یوسف گفت:

    خدایش بیامرزاد.
    ما مردم آذربایجان، همه آذری زبان و ایرانی هستیم.

  2. علی گفت:

    خدا بیامرزه بنده خدا تورک بودند آذری نبودند

  3. بی نام گفت:
    3
    1

    خدا رحمتشون کنه

  4. مهران گفت:
    10

    فاتحه ای نثارروحش کنیم

  5. hasanabedi گفت:
    12
    1

    روحش شاد یادش گرامی ان شاءالله بااهل بیت علیهم السلام همنشین باشند

  6. سید گفت:

    من هم مثل شما ولی دیرفهمیدم که کلیپش ساحتگی بوده خدا رحمتش کنه وهمچنبن ازخداوند بزرگ می خواهم همه کسانی که این کلیپ شیطانی رو ساختن به لعنت دنیا وآخرت مشمول کنه ،انشالله به درک واصل بشود (سلام .. کلیپی دیدم که برای تخریب ایشون درست کرده بودند و در این کلیپ از ایشون را بجای مفسد اقتصادی که شباهتی داشت جازده بودند من ایشون رو نمی شناختم وقتی صدای دلنشین ایشون رو در خصوص ابا صالح التماس دعا می خوندند حس عجیبی پیدا کردم اصلا جذب خوندن ایشون و اینکه از عمق وجود هست شدم با خودم گفتم امام حسین کمکش می کنه و باز با همین صدای دلنشین چند بار گو ش کردم تا اینکه از اینترنت جستجو کردم و فهمیدم که به ایشون تحمت زدند و لی من عاشق صدای ایشون که از عمق وجود برای حضرت مهدی می خوندند شدم و عاشق صداقت و پاکی و خلوص ایشان و عاشق امام زمان شدم الان که مطلب را می نویسم اشک درونم رو می بینم و زلالی این مداح عزیز را و از درون قلبم ایشان را می بوسم … ابا صالح التماس دعا .. هیچ گاه از یاد من نخواهد رفت .. خداوند ایشان رو رحمت کنه حیف ایشون که از بین ما رفتند و هزاران حیف)

  7. جلال گفت:
    7
    2

    سلام .. کلیپی دیدم که برای تخریب ایشون درست کرده بودند و در این کلیپ از ایشون را بجای مفسد اقتصادی که شباهتی داشت جازده بودند من ایشون رو نمی شناختم وقتی صدای دلنشین ایشون رو در خصوص ابا صالح التماس دعا می خوندند حس عجیبی پیدا کردم اصلا جذب خوندن ایشون و اینکه از عمق وجود هست شدم با خودم گفتم امام حسین کمکش می کنه و باز با همین صدای دلنشین چند بار گو ش کردم تا اینکه از اینترنت جستجو کردم و فهمیدم که به ایشون تحمت زدند و لی من عاشق صدای ایشون که از عمق وجود برای حضرت مهدی می خوندند شدم و عاشق صداقت و پاکی و خلوص ایشان و عاشق امام زمان شدم الان که مطلب را می نویسم اشک درونم رو می بینم و زلالی این مداح عزیز را و از درون قلبم ایشان را می بوسم … ابا صالح التماس دعا .. هیچ گاه از یاد من نخواهد رفت .. خداوند ایشان رو رحمت کنه حیف ایشون که از بین ما رفتند و هزاران حیف

  8. محمدیاسین گفت:
    7
    1

    اول
    خدا رحمتش کند خیلی مداح خوش صدایی بود
    دوم
    جناب مردم اردبیل ترک هستند نه آذری زبان
    سوم
    یک فاتحه برای شادی روحش بفرستید

  9. مجید گفت:
    5
    1

    خدایش بیامرزد

  10. سلمان گفت:
    6
    3

    ما تورک زبان هستیم نه آذری زبان

نظرات