ساده ترین و سریعترین راههای سفید کردن دندان به روش خانگی

0

ساده ترین و سریعترین راههای سفید کردن دندان به روش خانگی

راههای سفید کردن دندان : همه دوست دارند دندان‌هایی درخشان داشته باشند تا بوسیله آن یک شخصیت جوان و با طراوت را از خود بروز دهند. به واقع راز یک لبخند زیبا داشتن دندان‌هایی براق است. اما حقیقت این است که تعداد خیلی کمی از مردم در جهت حفظ سفیدی طبیعی دندان‌هایشان تلاش می‌کنند.سفید کردن دندان امروزه به پردرخواست‌ترین عمل زیبایی در صنعت آرایش و بهداشت تبدیل شده است.

۱٫لیموترش:

لیموترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد، برای سفید کردن دندان های زرد و لکه دار مفید است.

این ماده طبیعی همچنین برای کاهش جرم دندان و خوشبو کردن دهان کاربرد دارد.

لیموترش سرشار از ویتامین ث هست و به این ترتیب می تواند باعث تمیزی و تقویت لثه هایتان نیز شود.

روش استفاده:

کافیست که دندان هایتان را با مقداری آب لیموترش تازه بسابید. قبل از شستشو هم به آرامی دندان هایتان را مسواک بزنید. این کار را دو مرتبه در هفته انجام دهید نه بیشتر.

توجه داشته باشید که لیموترش اسیدی است و استفاده افراطی از آن به مینای دندان آسیب می زند.

سفید کردن دندان

۲٫جوش شیرین:

جوش شیرین به کمک دانه های ریز خود کمک می کند که لکه های کدر کننده دندان ها از بین برود. در واقع مانند لایه بردار پوست عمل می کند. البته لازم است که دندان هایتان را با دقت مسواک بزنید.

برای یک دوره کوتاه سفید کردن دندان ها می توانید ۷۵ گرم جوش شیرین را در آب نصف لیموترش حل کنید و به مدت یک هفته، صبح ها دندان هایتان را با این محلول به آرامی و با دقت مسواک بزنید.

حواستان باشد نباید از این روش به مدت طولانی استفاده شود.

روش استفاده
خیلی ساده است. اگر می خواهید تا عید دندان هایتان را سفیدتر کنید، می توانید برای مسواک زدن از این ماده استفاده کنید. به این ترتیب که مقداری از آن را روی مسواک تان ریخته و دندان ها را با دقت و به آرامی مسواک بزنید.

نیازی به استفاده از خمیردندان نیست، چون در این صورت خاصیت سایندگی جوش شیرین بیشتر شده و خطر آسیب های احتمالی به دندان ها نیز افزایش پیدا می کند.

سفید کردن دندان

۳٫زغال:

می توانید از پودر زغال استفاده کنید. کافیست مقداری از این پودر را روی مسواک تان ریخته و مانند همیشه دندان هایتان را مسواک بزنید.

توجه داشته باشید که نیازی به خمیر دندان ندارید، چون در این صورت احتمال سایش و آسیب دندان ها زیاد می شود.

همچنین می توانید پودر زغال را با چند قطره آب لیموترش یا آب معمولی ترکیب کرده و یک ماده ی خمیر مانند تهیه کنید. می توانید از این ترکیب خمیری شکل نیز برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید.

سفید کردن دندان

۴٫گیاه ریحان:

 

این گیاه علاوه بر این که درمان بسیاری از دردهاست، سفید کننده دندان نیز به حساب می آید و از دهان در برابر مشکلات و بیماری های متعدد محافظت می کند. برگ های ریحان را خشک و آسیاب کنید سپس به خمیردندان اضافه و هر روز از آن استفاده کنید.

سفید کردن دندان

۵٫پوست پرتقال:

پوست پرتقال درمان عالی برای بوی نامطبوع دهان و زردی دندان است. کافی است قبل از خواب، پوست پرتقال را به دندان بمالید. ترکیب کلسیم و ویتامین C موجود در آن، میکروب های دهان و زردی دندان را از بین می برد و باعث خوشبو شدن دهان می شود. می توان پودر پوست پرتقال را نیز به خمیردندان اضافه کرد.

سفید کردن دندان

۶٫خوردن کرفس و سیب:

این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.

سفید کردن دندان

۷٫پراکسید هیدروژن (یا آب اکسیژنه):

این ماده کاملا طبیعی و غیرسمی که ترکیبی از مولکول‌های اکسیژن و آب است و می‌تواند به شیوه‌ای بی‌خطر دندان‌ها را پاکسازی کند و برای بهداشت و سلامت کلی دندان‌ها نیز مفید است. روش استفاده از آب اکسیژنه این است که پودر ۳ درصد آن را در آب شیر به مقیاس ۵۰-۵۰ حل کرده و هر شب قبل از خواب دندان‌هایتان را با این محلول بشوئید. پس از چند هفته متوجه خواهید شد که دندان‌هایتان سفیدتر و روشن‌تر شده‌اند.

سفید کردن دندان

۸٫توت فرنگی:

این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به دلیل اینکه حاوی ماده‌ای موسوم به اسید مالیک است درسفید کردن دندان‌ها نقش موثری دارد. برای بهره‌مند شدن بیشتر از این خاصیت توت‌فرنگی هفته‌ای یک بار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

– ابتدا یک عدد توت‌فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواک قرار داده و آن را مدت ۵ دقیقه روی دندان‌هایتان بگذارید.

– برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها پس از ۵ دقیقه با یک مسواک استاندارد، دندان‌هایتان را بشویید تا هرگونه قند طبیعی از روی دندان‌هایتان پاک شود.

سفید کردن دندان

۹٫مخلوط جوش شیرین و نمک و گلیسیرین و روغن نعنا:

برای این منظور می‌توانید ۶ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با ۱/۳ قاشق غذاخوری نمک، ۴ قاشق چای‌خوری گلیسیرین و ۱۵ قطره روغن نعنا یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه کننده بازدم ترکیب کنید این ترکیب را به مقادیر کم هر وقت که می‌خواهید دندان‌هایتان سفیدتر شوند روی آنها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشوئید.

سفید کردن دندان

۱۰٫موز:

موز سرشار از مواد مغذی است. در حقیقت، پوست موز نیز دارای مواد معدنی مانند منیزیم، منگنز و پتاسیم است. این مواد می‌توانند درون دندان‌ها نفوذ کرده و آنها را سفید کنند. برای دو دقیقه پوست موز را روی دندان‌هایتان بمالید. ۱۵ دقیقه آنرا به حال خود رها کنید، و سپس با استفاده از یک خمیردندان معمولی دندان‌هایتان را مسواک کنید. دو یا سه بار در هفته این فرایند را تکرار کنید.

سفید کردن دندان

۱۱٫سرکه سیب:

اگر می‌خواهید لبخند زیباتری داشته باشید، می‌توانید از سرکه سیب نیز استفاده کنید. سرکه سیب نه تنها بعنوان یک سفیدکننده بلکه برای کشتن میکروب‌های مؤثر بر دندان‌ها نیز بکار می‌رود. برای سفید کردن دندان‌هایتان با استفاده از سرکه سیب غرغره کنید.

سفید کردن دندان

۱۲٫شکلات سیاه:

این یک واقعیت جذاب برای دوستداران شکلات است. شکلات سیاه برای سفید کردن دندان مفید است. شکلات سیاه سرشار از تئوبرومین است، ماده‌ای که به سخت و سفید شدن سطح دندان کمک می‌کند.

سفید کردن دندان

روش های خانگی سفید کردن دندان

 

نظرات