سریال پایتخت ۵ در نوروز ۹۷ پخش خواهد شد؟

3

سریال پایتخت ۵ در نوروز ۹۷ پخش خواهد شد؟

سریال پایتخت ۵ در ایام عید نوروز ۹۷ هر شب ساعت ٢٢ از شبکه یک پخش خواهد شد و بازپخش آن نیز ساعت١٠:٣٠ ،١٤:٤٥ و ١:٣٠بامداد روز بعد خواهد بود. همچنین این سریال هرشب ساعت ۲۳:۳۰ نیز از شبکه افق بازپخش خواهد داشت.

سریال پایتخت 5

نکات بسیار جالب در مورد پایتخت ۵ :

مرگ یا جدایی مهران احمدی از پایتخت؟/ ادامه دادن بهبود در سریالی دیگر

مهران احمدی که در «پایتخت۲» در قالب نقش بهبود فریبا شوهر خواهر نقی ایفای نقش کرد، بعد از حضور در دو فصل از این سریال و درست در جایی که نقشش به عبارتی جا افتاده بود، از این مجموعه تلویزیونی جدا شد. برخی‌ها مسائل مالی را دخیل دانستند و برخی‌ها نیز می‌گفتند که احمدی ادامه این نقش را دوست ندارد و معتقد است که این سریال در فصل‌های بعدی دچار افت خواهد شد. اما از همه جالبتر این بود که چندی بعد مهران احمدی تیپی شبیه به شخصیت بهبود را در سریال «مهرآباد» بازی کرد. اما در پایتخت۵ در سکانس‌هایی شاهد این خواهید بود که بهبود به دلایلی می‌میرد و مراسم ختم او نیز در همان شیرگاه برگزار می‌شود.

** سفر دوقلوها به ایران و ماندگار شدن آنها

سارا و نیکا فرقانی اصل یا همان دوقلوهای پایتخت،‌ بعد از بازی در «پایتخت۳» همراه با خانواده خود به کشور سوئد رفتند. اما برای پایتخت ۴ که سال ۹۲ پخش شد، به ایران آمده و شرایط طوری رقم خورد که تا تصویربرداری «پایتخت۵» هم در ایران باشند و در سری پنجم سریال بازی کنند. این دو قلوها که از ۶ سالگی در این سریال بازی می‌کردند.

** قولی که توسط تهیه کننده مطرح شد/ ازدواج سارا و نیکا با رحمن و رحیم

از قرار معلوم در سری پنجم این سریال رحمن و رحیم توسط برادرشان (رحمت) که دوست نقی است از طریق ارسطو از سارا و نیکا برای برادرهای دوقلوی خود خواستگاری می‌کند. بعد از تولید پایتخت ۳ الهام غفوری این وعده را داده بود که در پایتخت ۵ سارا و نیکا را شوهر می‌دهیم! و انصافا به وعده خود عمل کرد.

** حضور داعش در «پایتخت۵»

از آنجایی که همیشه بخش‌های مهم قصه پایتخت، روی اتفاقاتی مانور می‌دهد که به تازگی در جامعه افتاده است، در این سری از سریال مقدم نیز در سکانس‌هایی به حضور داعش اشاره می‌شود. حال مشخص نیست که داعش به دلیل مشارکت با سازمان اوج به قصه پایتخت راه پیدا کرده است یا از ابتدا در طرح محسن تنابنده بوده!

** سریالی با جلوه‌های ویژه بصری

شاید برای اولین بار در سریال پایتخت قرار باشد که تا این اندازه شاهد جلوه‌های ویژه بصری باشید. از چپ کردن ماشین در دره‌های اطراف شمال تا بالنی که در ترکیه به هوا بلند می‌شود و سکانس‌های جنگی که در شهرک دفاع مقدس مقابل دوربین رفته‌اند همگی بخش پررنگی از آخرین ساخته مقدم را تشکیل می‌دهند که از طریق ویژوال افکت و دیگر تکنیک‌های فنی تولید شده است. حتی برخی بازیگران در سکانس‌هایی خود به جای بدلکار وارد میدان شدند و به تعدادی از آنها نیز آسیب‌هایی وارد شده است.

** آسیب بدلکار در صحنه چپ کردن ماشین/ عدم همکاری بدلکار بعد از سانحه

اواسط تولید این سریال بود که شنیده شد امیرحسین خنجری بدلکار این سریال حین انجام سکانس چپ کردن ماشین به شدت آسیب دیده است. بخشی از جمجمه و چشم این بدلکار بر اثر برخورد شدید ماشین صدمه دیده بود که خوشبختانه آسیب جدی نبود و بعد از مدتی نقاهت در بیمارستان شمال و تهران، بهبود یافت. اما بعد از آن به دلیل طی کردن دوران نقاهت گروه پایتخت با بدلکاران دیگری همکاری کردند و گروه بدلکاران نقابدار جایگزین آنها شدند!

** بهتاش یا برادر بهبود؟

بهرام افشاری که در «پایتخت ۲» با گریمی متفاوت نقش برادر معتاد بهبود را با موهای فرفری و مشکی بازی می‌کرد، در سری جدید پایتخت نیز با ظاهری متفاوت و مویی زرد رنگ نقش بهتاش پسر بهبود را بازی می‌کند که این بار نقش پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و اغلب سکانس‌هایش با فهیمه خواهر نقی است. از نقاط جالب توجه در این سریال همچنین مرگ بهبود شوهر خواهر نقی است که مهران احمدی نقش آن را ایفا می‌کرد.


آیا ساخت سریال پایتخت ۵ که در میان چند سریالهای نوروز ۹۷ تلویزیون وجود داشت تمام خواهد شد و برای پخش آماده خواهد می شود؟

سریال پایتخت 5

سریال پایتخت ۵ ساخت موسیقی، تدوین و مراحل فنی پایانی را پشت سر می گذارد و گروه تولید تمام تلاش خود را می کنند که سریال به پخش برای نوروز ۹۷ برسد.
سریال پایتخت ۵ به کارگردان سیروس مقدم که در مهرماه به پایان رسید این روزها در مرحله ساخت موسیقی است.
بنا بر این گزارش مراحل فنی و تدوین این مجموعه توسط عوامل گروه در حال انجام است و گروه سعی دارد تا این مجموعه تلویزیونی محبوب را برای نوروز ۹۷ به پخش رسانه ملی برساند.
سریال پایتخت۵ به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی محسن تنابنده با مشارکت سازمان هنری اوج در لوکیشن های مختلفی از جمله شیرگاه، ساری، قایم شهر، جاده، جنگل، شمال شرق تهران، فرودگاه، شهرک سینمایی دفاع مقدس و خارج از کشور از جمله قبرس و ترکیه فیلمبرداری شد.
معاون سیما چندی پیش با قدردانی از عوامل تولید سریال پایتخت ۵ اظهار کرد: این سریال کوشش کرده است تا علاوه بر بیان موضوعات داخلی به مسایل منطقه ‌ای ورود و با ایجاد موقعیت‌های خنده دار، موضوعات داخلی و خارجی را مطرح کند.
در سریال پایتخت ۵ بازیگرانی چون علیرضا خمسه، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، هدایت هاشمی، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، سارا و نیکا فرقانی، هومن حاجی عبداللهی و بهرام افشاری ایفای نقش می کنند.

 

[box]

همچنین ببینید:

عکس پروفایل نوروزمتن تبریک عید نوروز ۹۷

مدل سفره هفت سین نوروز ۹۷

سریالهای نوروز ۹۷

[/box]

3 دیدگاه در “سریال پایتخت ۵ در نوروز ۹۷ پخش خواهد شد؟

  1. Abtin گفت:

    جناب إستاد سيروس مقدم، كارت درسته، خيليم درسته، شما ملت فرارىاز برنامه هاى صداوسيما رو هرچند خيلى كوتاه جلوى تلويزيون ميخكوب ميكنى، هرقسمت از اين سريال ارزش داره كه دوباره و سه باره و . . . ديده بشه، ان شاألله شاهد ساخت پايتخت ١٠ هم باشيم، البته فقط با كارگردانى شما، اميدوارم هميشه پيروزوسعادتمند باشيد،،،

  2. هادی فدایی گفت:

    امیدوارم نوشته منوببینید خوشحال میشم

  3. هادی فدایی گفت:

    سلام ب همه دستندرکاران مجموعه پایتخت خدایش دمتون گرم من همیه مجموعه هایه پایتخت روباخانواده همیشه میبینیم .تروخداادامه بدین مردم هیچ خوشی ندارن توزندگیاشون فقط همین سریال های شادیکمی خنده ب لباشون میاره بخدا راس میگم ما پایتختوریختیم روفلش هرهفته ی قصمتو میبینیم سیر نمیشیم خداقوتتون بده… منوخانوادم عاشقتونیم ارسطو.تقی.هما.باباچنجلی همه همه .هادی فدایی.مشهدمقدس.۳۰ساله.درضمن عیدتون خوش وخرم کنارعزیزاتون

نظرات