شایعه گران شدن بنزین از دی ماه صحت دارد؟

8

آیا خبر گران شدن بنزین از دی ماه صحت دارد؟

بنزین ۱۵۰۰ تومان : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ به منزله چک سفید امضای مجلس برای دولت در مورد افزایش حامل‌های انرژی تلقی می‌شود.

بنزین 1500 تومان

بنزین ۱۵۰۰ تومان – افزایش قیمت بنزین

حمیدرضا حاجی‌بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اظهار داشت: با توجه به عملکرد بودجه سال ۹۶ و عدم تحقق بخش زیادی از درآمدهای امسال که همراه با افزایش تنخواه ۳۶ هزار میلیارد تومانی بوده است، باید در لایحه سال آینده نگاه واقع‌بینانه‌تری به درآمدها وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد تبصره ۱۸ لایحه مبنی بر اینکه صد درصد مابه‌التفاوت منابع حاصل از قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۷ نسبت به ابتدای سال ۹۶ به حساب خاصی نزد خزانه واریز شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت به دنبال افزایش نرخ حامل‌های انرژی بوده و با این تبصره به دنبال مجوز قانونی برای انجام این کار است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: تصویب این تبصره به معنای چک سفید امضای مجلس به دولت خواهد بود و عملاً دست دولت را برای هرگونه افزایش حامل‌های انرژی باز می‌گذارد.

حاجی‌بابایی با اشاره به ماده ۳۹ قانون برنامه ششم تصریح کرد: طبق این قانون دولت مجوز افزایش حامل‌های انرژی را دارد و می‌تواند آن را در بودجه‌های سالانه لحاظ کند، به همین منظور نیز دولت چنین پیشنهاد‌ی آورده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان افزایش حامل‌های انرژی در سال جاری نیز وجود دارد، گفت: تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ نیز این امکان را برای دولت فراهم می‌کند، درعین‌حال عبارات استفاده‌ شده در تبصره ۱۸ لایحه سناریوی افزایش این حامل‌ها در سال جاری را نیز قوت می‌بخشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: قانون هدفمندی یارانه‌ها ۹ حامل انرژی مانند بنزین، آب، گاز، نفت و گاز، نفت کوره، خوراک پتروشیمی، نفت سفید، CNG و برق با تصویب این مجوز افزایش خواهند یافت و آن‌طور که پیش‌بینی شده، در مسیر تولید و اشتغال به خدمت گرفته خواهد شد.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: قرار بود، دولت طی سال‌های گذشته (پنج سال ۸۹ تا انتهای ۹۴) هدفمندی را اجرا کند و اکنون با توجه به کاهش درآمدها، چاره‌ای جز افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

لازم به ذکر است پیش از این روزنامه اعتماد مدعی شده بود که دولت قصد دارد از ابتدای دی ماه سال جاری قیمت بنزین را به ۱۵۰۰ تومان و قیمت نفت گاز را به ۴۰۰ تومان افزایش دهد؛ تصمیمی که ظاهرا دولتی‌ها بر اساس قانون تنظیم بخشی از مالی دولت و ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها گرفته اند.

تکذیب شایعه افزایش قیمت بنزین
خبرگزاری ایسنا:سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به برخی اخبار در مورد افزایش قیمت بنزین، گفت: هر قیمت جدیدی که برای بنزین اعلام می‌شود کذب محض است.

زیبا اسماعیلی، با بیان این‌که لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به تازگی تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، اظهار کرد: مجلس هنوز لایحه بودجه را بررسی نکرده و هنوز نمی‌توان نظر قطعی در مورد چگونگی اجرای این لایحه ارائه کرد.

وی با تاکید بر این‌که قیمت‌گذاری در مورد بنزین در اختیار شرط ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیست، توضیح داد: مجلس و دولت باید در مورد افزایش قیمت بنزین تصمیم بگیرند و هر تصمیمی که مجلس و دولت اخذ کنند شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اجرا خواهد کرد.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اعلام برخی قیمت‌ها در بازه زمانی مشخص برای بنزین، گفت: افزایش قیمت بنزین نهایی نشده است و بنابراین هر مبلغ و هر زمانی که برای افزایش قیمت بنزین اعلام شده تکذیب می‌شود، زیرا هنوز مجلس شورای اسلامی به لایحه بودجه رسیدگی نکرده است.

پیش از این حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با فارس مدعی شده بود: تبصره ۱۸ لایحه بودجه ۹۷ به منزله چک سفید امضای مجلس برای دولت در مورد افزایش حامل‌های انرژی تلقی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد تبصره ۱۸ لایحه مبنی بر اینکه صد درصد مابه‌التفاوت منابع حاصل از قیمت حامل‌های انرژی در سال ۹۷ نسبت به ابتدای سال ۹۶ به حساب خاصی نزد خزانه واریز شود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت به دنبال افزایش نرخ حامل‌های انرژی بوده و با این تبصره به دنبال مجوز قانونی برای انجام این کار است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان افزایش حامل‌های انرژی در سال جاری نیز وجود دارد، گفت: تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۶ نیز این امکان را برای دولت فراهم می‌کند، درعین‌حال عبارات استفاده‌ شده در تبصره ۱۸ لایحه سناریوی افزایش این حامل‌ها در سال جاری را نیز قوت می‌بخشد.

لازم به ذکر است روزنامه اعتماد (از رسانه های اصلاح طلب)هم در شماره ی امروز خود مدعی شده بود که دولت قصد دارد از ابتدای دی ماه سال جاری قیمت بنزین را به ۱۵۰۰ تومان و قیمت نفت گاز را به ۴۰۰ تومان افزایش دهد؛ تصمیمی که ظاهرا دولتی‌ها بر اساس قانون تنظیم بخشی از مالی دولت و ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها گرفته اند.

زنگنه احتمال گرانی بنزین را تکذیب نکرد

خبرگزاری تسنیم: وزیر نفت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در بودجه سال ۹۷ دیده شده است، افزود: زمان و چگونگی افزایش قیمت بنزین هنوز مشخص نیست.

در حالی رسانه های نزدیک و حامی دولت چند روزی است از برنامه دولت برای گرانی حاملهای انرژی خبر می دهند، نوبخت سخنگوی دولت دیروز اخبار مربوط به گرانی سوخت را از اساس تکذیب کرد.

این در حالی است که امروز یکی از روزنامه های حامی دولت به نقل از منابع آگاه در سازمان برنامه و بودجه از افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان از اول دی ماه خبر داد.

در عین حال سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش اعلام کرد که “شرکت ملی پالایش و پخش هنوز عددی را به عنوان قیمت جدید بنزین به وزارت نفت نداده است و نه قیمت‌های جدید و نه زمان اجرا مشخص نیست.”

در عین حال بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت بنزین، گفت: هر وقت لازم شد دولت موضوع افزایش قیمت بنزین را عنوان می کند.

وزیر نفت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین در بودجه سال ۹۷ دیده شده است، به خانه ملت افزود: اینکه چه زمانی و چگونه افزایش قیمت بنزین اعمال شود، هنوز مشخص نیست.

عضو کابینه دولت دوازدهم، تصریح کرد:بحث مبلغ قیمت بنزین هنوز باز است و این تصمیم در مجلس جای بحث دارد.

خبر جدید ۹ دی ۹۶

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این کمیسیون تلاش می کند اعداد و ارقامی که درمورد قیمت حامل های انرژی تصویب می شود قطعا مطابق شرایط اقتصادی جامعه باشد و رشد قیمت را با شیب تند نداشته باشیم.

علی اصغر یوسف نژاد در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح جلسه کمیسیون تلفیق امروز – شنبه- مجلس افزود: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور ۶ موضوع اصلی را در لایحه بودجه سال آینده شناسایی کرده است که در جلسه امروز این کمیسیون در خصوص این موضوع ها نماینده دولت، مرکز پژوهش ها و نمایندگان مجلس مسایلی را مطرح کردند که در این موضوع ها تلاش می شود به درک و تفاهم نسبی و کلی دست یابیم.

وی هدفمندی یارانه ها، قیمت حامل های انرژی، رفاه اجتماعی، وضعیت صندوق ها، اشتغال، بازار ارز و بدهی های دولت به بخش خصوصی و دیگر بخش ها جزو این موضوع های اصلی عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس همچنین گفت: در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق با حضور وزیر نفت موضوع قیمت حامل های انرژی بررسی شد که نمایندگان در این موضوع دیدگاه هایی داشتند و وزیر نفت به این دیدگاه ها پاسخ داد.

یوسف نژاد افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و در خصوص هدفمندی یارانه ها، بحث رفاه و حذف دهک های مختلف از دریافت یارانه و روش های آن توضیحاتی ارایه کرد و گفت که به چه روشی به حذف ۳۴ میلیون یارانه بگیر رسیده اند.

وی ادامه داد: در خصوص کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در جلسه فردا کمیسیون تلفیق بحث و تصمیم گیری می شود و پس از تصویب کلیات وارد بخش هزینه ای و درآمدی این لایحه می شویم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق به منزله حکم قطعی برای اجرا نیست و در صحن علنی مجلس در خصوص لایحه بودجه تصمیم گیری می شود.

یوسف نژاد اظهار داشت: جهت گیری کمیسیون تلفیق و دولت این است که فشار کمتری از نظر اقتصادی بر مردم تحمیل شود و براساس واقعیت های جامعه تصمیمات اخذ شود.
وی ادامه داد: تلاش ما این است که تصمیم مجلس به مصلحت مردم و در جهت رفاه آنان و ایجاد اشتغال، افزایش تولید و گردش پولی در جامعه باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس از جمله مسایلی که در جلسه امروز این کمیسیون در مورد آن بحث شد را موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی بیان کرد و گفت:این موضوع دغدغه بخش عمده ای از جامعه است.

یوسف نژاد افزود: در تبصره ۱۸ لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده اشاره شده که با افزایش قیمت حامل های انرژی به عدد ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسیم که این میزان به علاوه ۱۵ هزار میلیارد تومان اخذ شده از صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصدی که از بانک ها و دولت به آن اضافه می شود و حدود ۷۴ هزار میلیارد تومان برای اشتغال درآمدزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: عده ای می گفتند ممکن است بنزین با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان و گازوئیل با قیمت ۴۰۰ تومان مبنا قرار بگیرد که در لایحه دولت عددی به عنوان هزار و ۵۰۰ تومان وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در مجلس تاکید کرد: تلاش این است اعداد و ارقامی که در ارتباط با قیمت حامل های انرژی تصویب می شود قطعا مطابق شرایط اقتصادی جامعه باشد و رشد با شیب تند را در قیمت حامل های انرژی نداشته باشم.

یوسف نژاد افزود: امروز کمیسیون تلفیق مصوبه ای نداشت و در خصوص ۶ موضوع شناسایی شده بحث و تبادل نظر شد.

وی ادامه داد: در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در خصوص اشتغال، بدهی دولت و بازار ارز بحث و تبادل نظر می شود که مسوولان مربوطه در این جلسه حضور می یابند.

8 دیدگاه در “شایعه گران شدن بنزین از دی ماه صحت دارد؟

  1. محم گفت:

    برای مردم زیاد نمیکنن ولی برای خودشان چرا . همین مثلا نمایندگان مجلس ۷۰ درصد حقوقشان را زیاد کردن

  2. بهنام گفت:

    واقعا شما مسولین به فکر نیستید بیکاری واز بس فکر میکنیم چه باید بکنیم از هر همه چیز گرون میکنید ۳۰ سالمه نه ازدواجی نه خونه دارم همش استرس استرس

  3. H.A گفت:

    با گران شدن هر مقدار حامل انرژی حداقل به همان مقدار اوضاع مردم بدتر میشود.

  4. محب گفت:

    نکنید با مردم چنین کاری فردای قیامت جواب باید بدید گرانی تا کی؟ درآمد محرومان رو بنگرید نه جیب خود را ،ای کشور اسلامی و ای مسلمان

  5. کمال گفت:

    … خدا عاقبت مردمو بخیر کنه بخدا من کل روز شبش هم کار میکنم دستم خالیه فکرم یه روز مریض بشم اون روزشو چطور جبران کنم با این همه قسط

  6. ناصر گفت:

    اگر بنزین ۵۰ درصد گران کنند بایدحقوق کارگران وبازنشتگان راحداقل بین ۵۰ تا ۷۰ درصد زیاد کنند ویارانه مردم را هم به نفری ۴۰۰ تومن افزایش بدهندچونکه بعداز افزایش همه چیز صدرصد افزیش پیدا می کندومردم دیگر توان اینرانیها را ندارندفاتحه همه را باید خواند

    1. مهدی گفت:

      اره دوست عزیز منتظر باش. چه حرفایی میزنی خخخخ

  7. مجتی گفت:

    یه کار قشنگی یاد گرفتن که ده تا بحران رو با هم اعلام میکنن افکار عمومی فرصت نمیکنه به کدوم بپردازه
    نان ..عوارض خروج کشور …قیمت اب ..ووو. ثابت ماندن یارانه نسبت به چند سال قبل ووو واینم بنزین … آخر سالم ۱۰درصد حقوق افزایش میدید

نظرات