نحوه دریافت و فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارتهای بانکی

0

نحوه دریافت و فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارتهای بانکی

رمز دوم کارتهای بانکی از ابتدای خرداد یکبار مصرف شده و اجرا می‌شود .
طبق ابلاغیه بانک مرکزی رمز دوم ایستا و دائمی تا پایان اردیبهشت حذف شده و مشتریان بانک ها و کارت های بانکی باید از رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنند.

طبق دستور بانک مرکزی همه مشتریان بانکی و دارندگان کارت بانکی و عابر بانک باید با مراجعه به بانک های عامل از رمز دوم یکبار مصرف استفاده کنند.

رمز دوم کارتهای بانکی

رمز دوم کارتهای بانکی یکبار مصرف چیست؟

این رمز دوم مانند سابق و رمز دوم ایستا و دائمی نیست و حداکثر طول عمر آن ۶۰ ثانیه و یا یک دقیقه می باشد.
با توجه به شرایطی که بانک مرکزی برای رمزهای پویا در تراکنش‌های مبتنی بر کارت اعلام کرده، حداقل طول رمز پویای جایگزین رمز اول کارت باید چهار رقم باشد و رمز دوم کارت باید هفت رقم باشد.

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت بانکی

مشتریان سیستم بانکی برای استفاده و فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف باید به بانک عامل مراجعه نمایند و از این طریق اقدام به فعالسازی این خدمات بانکی کنند.

باتوجه به حذف رمز دوم کارت‌های بانکی از ابتدای خرداد، مشتریان به منظور فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف که قرار است جایگزین شود، باید به شعبه بانک عامل مراجعه و نسبت به فعال‌سازی نرم افزار یا پیامک رمز یک بار مصرف اقدام کنند.

 

رمز دوم کارتهای بانکی

هدف از یکبار مصرف کردن رمز دوم

بانک مرکزی در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های الکترونیکی و با توجه به گسترده شدن استفاده از خریدهای اینترنتی و سوءاستفاده‌های سایبری از این تراکنش‌ها از سال گذشته طرح رمزهای دوم یک‌بار مصرف را در دستور کار خود قرار داد.

در همین راستا مشتریان به منظور فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف باید به شعبه بانک عامل مراجعه و نسبت به فعال‌سازی نرم افزار یا پیامک رمز یک بار مصرف اقدام کنند، چرا که به منظور انجام عملیات پرداخت در خدمات درگاه اینترنتی و نرم افزارهای موبایلی که نیاز به رمز دوم دارد باید از رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای خرداد ماه استفاده شود.

آیا فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف هزینه ای دارد؟

این خدمت به صورت رایگان به مشتریان ارائه می‌شود و هیچ‌گونه هزینه‌ای به دنبال ندارد.

نظرات