طرز تهیه شربت پنیرک ویژه ماه رمضان و تابستان

0

طرز تهیه شربت پنیرک ویژه ماه رمضان و تابستان

شربت پنیرک یکی از شربت های بسیار خوشمزه و خنک است که میتوانید در رنگهای متنوع و جذاب طبیعی آنرا آماده کنید و برای روزهای گرم تابستان و ایام ماه رمضان نوش جان کنید.

برخی از خواص پنیرک عبارتند از :
درمان تب و زخم‌ و نیش مار و گلودرد و سرماخوردگی، کاهش مشکلات تنفسی، بهبود سلامت دستگاه گوارش، افزایش گردش خون، درمان خونریزی لثه، بهبود سلامت زنان، مناسب برای زنان باردار و افزایش شیر مادر، بهبود سلامت پوست و مو، رنگ موی طبیعی، درمان ناراحتی ‌های رحم و رفع عفونت دستگاه تناسلی، رفع عفونت دستگاه ادراری و سوزش ادرار و….
پنیرک رو از عطاری تهیه کنید به صورت گیاه بنفش رنگ خشک شده به فروش میرسه.

شربت پنیرک

 

مواد لازم شربت پنیرک :

پنیرک ۲ ق غ
آب ۲ لیوان
شکر یا عسل به میزان لازم
آبلیمو مقداری
عرق نعناء و گلاب مقداری
تخم شربتی در صورت تمایل

 

طرز تهیه شربت :

تخم شربتی را داخل مقداری آب بریزید تا حجیم شود.
پنیرک را داخل آب سرد بریزید و چند دقیقه صبر کنید تا رنگ بنفش زیبای خود را پس دهد. از یک صافی بسیار ریز رد کنید و با پشت قاشق کاملا فشار دهید تا تمام رنگ و موسیلاژ پنیرک خارج شود سپس تفاله را دور بریزید.
شکر یا عسل را به مایعی که از صافی رد کرده اید اضافه و مخلوط کنید.
برای شربت بنفش مقداری از مایع را داخل جام بریزید و کمی گلاب اضافه و سرو کنید.
برای شربت سبز مقداری از مایع را چند دقیقه (بیشتر از ۵ دقیقه نجوشد) روی شعله متوسط بجوشانید تا رنگ بنفش به سبز خوشرنگی تبدیل شود و در جام بریزید و مقداری عرق نعنا و یخ اضافه و سرو کنید.
برای شربت صورتی مقداری از مایع را داخل جام ریخته و کمی آبلیمو و چند برش لیمو به آن اضافه کنید بلافاصله رنگ بنفش به صورتی تغییر می کند و با چند تکه یخ سرو کنید.
برای شربت آبی بلافاصله که پنیرک را داخل آب ریختید مقداری جدا کنید و از صافی رد کنید تا از رنگ روشن و آبی آن استفاده کنید، یا از پنیرک خیلی کمی در آب استفاده کنید و قبل از رسیدن رنگ به مرحله بنفش آنرا صاف کنید تا رنگ آبی روشن داشته باشید. کمی گلاب یا عرق نعنا و یخ اضافه و سرو کنید. میتوانید شربت بنفش رنگ را یکی دو دقیقه بجوشانید تا به سمت آبی تغییر رنگ دهد سپس استفاده کنید. با جوشیدن بیشتر تبدیل به رنگ سبز میشود.
پس خیلی راحت با استفاده از کمی گل پنیرک میتوانید ۴ رنگ شربت زیبا با طعم های متنوع داشته باشید و لذت ببرید.
منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات