آموزش بیسکویت کفشدوزک برای بچه ها

0

آموزش بیسکویت کفشدوزک برای بچه ها

بیسکویت کفشدوزک : بیسکویت یکی از مهم ترین فرآورده های آرد است که به علت سهولت تهیه و نگه داری و مصرف، تولید آن رواج زیادی دارد و محبوب کودکان است.

بیسکویت کفشدوزک

یکی از خاصیت های خوب بیسکویت، ماندگاری بالای آن است. این محصول به دلیل قطر کم به خوبی پخته و به دلیل رطوبت پایین دچار کپک زدگی و فساد میکروبی زودرس نمی شود. بیسکویت از موادی چون آرد گندم، شکر، تخم مرغ، روغن جامد، شیر و برخی افزودنی های دیگر تهیه می شود. بیش تر بیسکویت ها پرکالری هستند و در صد گرم آن ها ۳۳۰ کیلو کالری انرژی نهفته است. البته این میزان در بیسکویت های کرم دار و شکلاتی بیش تر است. با وجود این که برخی از مادران، از بیسکویت به عنوان میان وعده کودکان خود استفاده می کنند.

بیسکویت هایی که با آرد گندم تهیه می شود برای کودکان کم تر از هفت ماه، توصیه نمی شود. عوارض مصرف این خوراکی برای کودکان سه، چهارماهه می تواند به شکل آلرژی به گندم و اسهال های مزمن تظاهر کند. بیسکویت شکلاتی برای کودکان بیش فعال توصیه نمی شود. بیش تر بیسکویت هایی که به صورت فله ای در برخی مغازه ها یا نانوایی های فانتزی تهیه می شود، اغلب حاوی مواد افزودنی و نگه دارنده های غیرمجاز با دوز بالا بوده و در شرایط غیربهداشتی تولید می شود.

مواد لازم بیسکویت کفشدوزک :

بیسکویت شکلاتی کرمدار
شکلات قرمز و سفید و صورتی و قهوه ای
اسپرینکل های قلبی

 

طرز تهیه بیسکویت کفشدوزک :

یک بسته بیسکویت کرمدار شکلاتی بخرید. ترجیحا مدلی انتخاب کنید که سطح بیسکویت صاف و ساده باشد. میتوانید از بیسکویت روکش دار شیرین عسل یا ویتانا استفاده کنید.
با شکلات بن ماری شده قرمز یا صورتی که داخل قیف ریخته اید طرح کفشدوزک را بکشید.
برای خال ها و چشم ها از اسپرینکل های رنگی یا شکلات ذوب شده استفاده کنید.
یک ربع در محیط قرار دهید تا شکلات سفت شود سپس کنار چای یا قهوه سرو کنید. ‌

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات