بیوگرافی مصطفی تنابنده برادر محسن تنابنده کیست + سوابق و عکس

0

 بیوگرافی مصطفی تنابنده برادر محسن تنابنده کیست + سوابق و عکس

مصطفی تنابنده کیست

مصطفی تنابنده متولد آبان ماه ۱۳۵۰ در تهران دستیار کارگردان سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است. او برادر محسن تنابنده دستیار کارگردان مشهور سینما و تلویزیون و محمد تنابنده فیلمنامه نویس است و یک خواهر دارد ، مصطفی در تیرماه ۱۳۹۶ پدرش را از دست داده است. در ادامه با بیوگرافی و زندگینامه مصطفی تنابنده دستیار اول کارگردان سریال پایتخت و برادر محسن تنابنده در سایت حرف تازه آشنا شوید

مصطفی تنابنده

بیوگرافی مصطفی تنابنده

مصطفی تنابنده برادر محسن تنابنده متولد آبان ماه ۱۳۵۰ در تهران می باشد. مصطفی تنابنده دستیار کارگردان و برادر بزرگتر محسن تنابنده از بازیگران و تهیه کنندگان سینما و تلویزیون ایران می باشد و یک خواهر و یک برادر دارد.

فعالیت از کارگردانی تا بازیگردانی

تاکنون به عنوان دستیار اول کارگردان، دستیار کارگردان و بازیگردان در بیشتر آثار سینمایی و سریال برادرش حضور داشته و همکاری کرده است.
همکاری و فعالیت وی در پشت صحنه و به عنوان عوامل سازنده فیلم های سینمایی و سریال ها فقط مختص آثار برادرش نیست و وی در سریال تلویزیونی «دزد و پلیس»، سریال تلویزیونی «خوش‌نشین‌ها» و سریال تلویزیونی «علی البدل» نیز یکی از عوامل سازنده بوده است.
البته تاکنون نام و چهره او ناشناخته مانده و با ساخت سریال چند قسمتی پایتخت نام ایشان نیز در کنار کارگردان و نویسنده این اثر برده شد.
مصطفی همچنین در سریال نقطه سر خط و نون خ هم به عنوان دستیار کارگردان حضور داشت.

دستیار کارگردان پایتخت

وی در بیشتر فیلم ها همراه و همکار برادرش محسن تنابنده بوده و در سریال پایتخت ۵ به عنوان دستیار اول کارگردان در کنار سیروس مقدم و دیگر عوامل حضور فعال داشته است

مصطفی تنابنده با ساخت چندین فیلم کوتاه و مستند توانست کارهای بسیار خوبی را تولید کند اما بیشترین سابقه هنری او را می توان در عرصه کارگردانی دانست و در کارهای زیادی به عنوان دستیار و مشاور حضور داشته است.

از مهمترین کار ایشان می توان به فیلم قسم در سال ۱۳۹۷ اشاره کنیم فیلمی به نویسندگی برادرش و تهیه کنندگی الهام غفوری و جلیل شعبانی که در سال ۹۷ توانست در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شود این فیلم در مرداد ماه ۱۳۹۸ در سینماهای ایران به روی پرده اکران رفت.
مصطفی تنابنده با سید علی صالحی و هومن حاجی عبداللهی رفاقت صمیمانه دارند و در بیشتر مراسم ها و جشن تولدها در کنار هم هستند.

 مصطفی تنابنده

مصطفی تنابنده در پایتخت

مصطفی تنابنده کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرده و در سال ۱۳۸۹ در سریال خوش‌نشین‌ ها به کارگردانی سعید آقاخانی به عنوان دستیار اول کارگردان حضور داشت.
وی در سال ۱۳۹۱ در سریال دزد و پلیس به عنوان دستیار اول کارگردان نیز فعالیت داشته و توانست با فعالیت در سریال دزد و پلیس تجربه حرفه‌ای موفقی برای خود رقم بزند .
مصطفی همچنین در سریال نقطه سر خط به عنوان بازیگردان حضور داشت.

پیشنهادی: سریال پایتخت ۶ و زمان ساخت پایتخت ۶

 

مصطفی تنابنده

مصطفی تنابنده یکی از بهترین دستیاران اول کارگردان در سینما و تلویزیون ایران است که تجربه و مهارت زیادی در این زمینه داشته و بسیار نیز بی حاشیه می باشد.
از ایشان تصاویر زیادی نیز موجود نیست و عکسی زیاد از این چهره سینمایی و دست دراندرکار فیلم و سریال های تلویزیونی در دسترس نیست.
از دوستان بسیار صمیمیش علی صالحی و هومن حاجی عبدالهی و دیگر عوامل پایتخت است که در کلیپی که قبلا در جشن تولد این هنرمند منتشر شده بود نشان دهنده رفاقت و صمیمیت بینشان می باشد.

مصطفی تنابنده

همسر مصطفی تنابنده

از ازدواج و زندگی خصوصی و شخصی و بیوگرافی کامل وی اطلاع دقیقی در دست نیست .

محسن تنابنده برادر وی متولد سال ۱۳۵۴ و فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه هنر و معماری است که با نقش نقی معمولی او بیشتز می شتاسیم.

و برادر دیگرش محمد که او نیز از نویسندگان سینما و سریال بوده و نویسنده سریال خونه یکی می باشد

مصطفی تنابنده

درگذشت پدر مصطفی و محسن و محمد تنابنده

سال پیش هومن حاجی عبداللهی خبر از درگذشت پدر این دو هنرمند داد و نوشت
دوستان خوبم محسن ومصطفی تنابنده درغم از دست دادن پدرشون داغدارن فقط میتونم بهشون دست مریزاد بگم که عاشقانه وظیفه اشون رو درقبال پدر انجام دادن روحش شاد

مصطفی تنابنده

آثار فیلم و سریال

«نون.خ» (۱۳۹۷)
علی البدل (۱۳۹۵)
خروس (۱۳۹۲)
دزد و پلیس (۱۳۹۱)
خوش‌نشین‌ها (۱۳۸۹)

دستیار کارگردان

فیلم قسم(۱۳۹۷)
پایتخت ۵ (۱۳۹۶)
عید امسال (۱۳۸۷

نقطه سر خط (۱۳۹۰)

عکس های مصطفی تنابنده

در ادامه تصاویر بیشتر و عکس های شخصی و حرفه ای را مشاهده کنید.

مصطفی تنابنده

مصطفی تنابنده

مصطفی تنابنده

مصطفی تنابنده

 مصطفی تنابنده

نظرات