فاکتورهای مهم در انتخاب دوچرخه‌ی ایده‌آل

1

هنگامی که قصد خرید دوچرخه کرده‌اید؛ انتخاب یک دوچرخه‌ی ایده‌آل از بین دوچرخه‌های مختلف و متنوع ممکن است کمی سخت باشد. بدون شک دیدن انواع دوچرخه آن هم با ویژگی‌های متفاوت کمی شما را سردرگم می‌کند و انتخاب برایتان سخت‌تر می‌شود. برای داشتن یک انتخاب خوب در هر مسئله یا وسیله‌ای قدم اول شناخت معیارها و فاکتورهای آن مسئله، بررسی و تحلیل آن‌ها می‌باشد. با شناخت فاکتورهای خرید دوچرخه می‌توانید به راحتی بهترین آن‌ها را برای خودتان انتخاب کنید. این مقاله کوتاه به شما کمک خواهد کرد تا خیلی راحت، دقیق و سریع مناسب‌ترین دوچرخه را برای خودتان انتخاب و خرید کنید. در ادامه چند نکته‌ی مهم به عنوان راهنمایی در مورد خرید دوچرخه را می‌خوانید.

دوچرخه‌ی ایده‌آل

۱- اگر قصد دوچرخه‌سواری در جاده‌های آسفالت را دارید، یک دوچرخه جاده‌ای بخرید. دوچرخه‌های جاده‌ای گزینه‌ی مناسب برای دوچرخه سواری در خیابان‌ها و جاده‌های آسفالت می‌باشند. این نوع دوچرخه‌ها دارای بدنه‌ی سبک‌تر و لاستیک‌های باریکتر هستند. دوچرخه‌ی جاده‌ای با تکیه‌گاه محکمی که دارد، گزینهخوبیبرای دوچرخه سواران هستند. لازم است که بدن برای خم شدن و حفظ وضعیت دوچرخه سواری منعطف باشد.

۲- برای دوچرخه‌سواری در مسیرهای سنگلاخی و کوهستانی (نظیرِ مسیرهای پیاده‌روی در پارک‌های جنگلی) ، دوچرخه کوهستان را انتخاب کنید. دوچرخه‌های کوهستانی بر خلاف جاده‌ای‌ها دارای تایرهای پهن‌تری بوده و سیستم ضد تعلیق آن باعث می‌شود بتوان به راحتی از آن در مسیرهای سنگلاخی استفاده کرد. تایرهای این نوع دوچرخه، بزرگ بوده و آج زیادی دارند که باعث می‌شود هنگام بالا رفتن از سربالایی، به زمین چنگ انداخته و شما را به جلو حرکت دهد.

۳- اگر برای دوچرخه‌سواری هم از مسیرهای کوهستانی و هم از مسیرهای جاده‌ای و آسفالت استفاده می‌کنید، بهتر است دوچرخه‌ی هیبریدی یا ترکیبی انتخاب شما باشد. نوع دیگری از دورچرخه‌های عمومی همین دوچرخه‌های هیبریدی می‌باشد که می‌توانید از آن هم برای مسیر آسفالت و هم کوهستانی استفاده کنید. فریم و بدنه‌ی این دوچرخه به نحوی طراحی شده است که برای هر دو منظور مناسب بوده و دوچرخه‌سوار بر روی آن در یک موقعیت عمودی قرار گرفته و احساس راحنی داشته باشد.

۴- از بحث دوچرخه‌های عمومی که بگذریم، دوچرخه‌هایی وجود دارند که برای یک منظور خاص طراحی شده‌اند. پس اگر برای دوچرخه‌سواری نیاز خاصی دارید به دنبال دوچرخه‌های خاص باشید. دوچرخه‌های اختصاصی راه‌حل‌های عالی برای افرادی است که دارای چالش‌های جسمی خاص هستند و یا کسانی که می‌خواهند تجربه‌ی دوچرخه‌سواری متفاوتی داشته باشند. بعضی از دوچرخه‌های اختصاصی به شما این امکان را می‌دهند که در موقعیت متفاوتی بنشینید و یا حمل و نقل راحت‌تری داشته باشید. دوچرخه‌های توریستی،دوچرخه‌های Time Trial و دوچرخه‌‌های کورسی و … از جمله دوچرخه‌هایی می‌باشند که برای نیازهای خاص طراحی شده‌اند. پس قبل از هر چیز باید نوع دوچرخه‌ای که می‌خواهید داشته باشید را انتخاب کنید.

۵- تصمیم بگیرید کدام یک از ویژگی‌های دوچرخه برای شما حائز اهمیت می‌باشند. این مسئله بسته به نیاز شما تعیین می‌شود. برای مثال ممکن است دوچرخه‌ای را بخواهید که دارای سرعت و دنده‌های زیاد بوده و یا دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که بدون میله عرضی باشد. توجه داشته باشید که دنده به شما این امکان را می‌دهد که بسته به نوع مسیر دوچرخه‌سواری بتوانید سبک یا سنگین پدال بزنید. سوار شدن بر دوچرخه‌ای بدون میله عرضی آسانتر است. در حالیکه همین مسئله باعث کاهش استحکام بدنه دوچرخه می‌شود. پس اینکه دوچرخه باید کدام ویژگی‌ها را داشته باشد به خود شما برمی‌گردد.

۶- در هنگام انتخاب دوچرخه به اندازه‌ی فریم آن نیز باید توجه داشته باشید. پس قد خود را اندازه بگیرید تا اندازه فریم را مشخص کنید. اندازه مناسب بدنه برای دوچرخه با اندازه بدن شما تعیین می‌شود. اندازه‌ی چارچوب‌ها بین XXS – XXL می‌باشند که علائمی استاندارد بین همه‌ی برندها است. با این حال اندازه فریم می‌تواند بری انواع مختلف دوچرخه‌ها متفاوت باشد. بنابراین در انتخاب سایز فریم به نمودار اندازه دقت کنید.

۷- حدود قیمت و بودجه‌ی خودتان را مشخص باید مشخص کنید. اگر کمبود بودجه دارید می‌توانید یک دوچرخه دست دوم بخرید. سعی کنید یک فروشگاه دوچرخه مقرون به صرفه پیدا کنید. دوچرخه‌های دست دوم معمولا از لحاظ قیمت مناسب‌تر هستند. بسته به مقدار و میزان بودجه‌ی خودتان می‌توانید گزینه‌های انتخاب را محدود کنید.

۸- یکی از قدم‌های تاثیرگذاری که خرید و انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کند، فروشگاه اینترنتی دوچرخه می‌باشد که می‌توانید برای بررسی و دیدن مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت دوچرخه‌ها از آن‌ها استفاده کنید. همچنین اغلب افرادی که نوع خاصی از دوچرخه را خریداری کردند نظرات خود را در این فروشگاه‌ها و محصول مورد نظر منتشر می‌کنند که این بازخوردها می‌توانند شما را انتخاب بهتر کمک کنند. یکی از این فروشگاه‌های اینترنتی دوچرخه، دوچرخستان می‌باشد. دوچرخستان به عنوان یک خرده فروش آنلاین که در فروش اینترنتی دوچرخه باکیفیت تخصص داشته و به شما کمک می‌کند تا یک خرید مطمئن و درست داشته باشید. اگر بودجه شما محدود است گزینه‌های زیادی برای یک انتخاب باصرفه وجود دارد.

1 دیدگاه در “فاکتورهای مهم در انتخاب دوچرخه‌ی ایده‌آل

  1. رها گفت:

    مطلب جالبی بود تقریبا تونسنت توی تصمیمم برای خرید کمک کنه. یه مطلب دیگه هم در رابطه با همین موضوع راهنمایی دوچرخه توی سایت آیبایک خوندم اونم خیلی کمک کرد. ممنون از کمکتون

نظرات