وضعیت تخت جمشید بعد از سیل + تصاویر تخت جمشید بعد از سیلاب

0

وضعیت تخت جمشید بعد از سیل + تصاویر تخت جمشید بعد از سیلاب

سیلاب تخت جمشید ،در پی روان شدن سیلاب در استان فارس و از جمله شهر شیراز خرابی و حوادث تلخی به وقوع پیوست و چند تن ار هم وطنان ایرانی در شیراز جان خود را از دست دادند.
آثار باستانی تخت جمشید نیز در مسیر سیل قرار داشت و به جز دروازه قرآن شیرتر تا به این مکان تاریخی نیز نفوذ کرد.

سیلاب تخت جمشید

سیلاب در تخت جمشید

در همین رابطه و اطلاع از آسیب و خرابی به این آثار تاریخی ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت:بارش شدید باران و سیلاب در شیراز، خسارتی به تخت جمشید وارد نکرده است.
عملیات تخلیه آب، صاف کردن شن‌ها و بازسازی مسیر گذر بازدیدکنندگان پس از بارش شدید باران توسط تیم حفاظت و مرمت میراث جهانی تخت جمشید انجام شد.
ساختار و مهندسی اعلای پیشنیان و پیش بینی آنها از وقوع سیل و بلایای طبیعی باعث شده تا این مکان تاریخی بعد از چندین حادثه و وقایع طبیعی سالم بماند.

سیلاب تخت جمشید

عکس های تخت جمشید بعد از سیل سال ۹۸

تخت جمشید یکی از شناخته شده ترین آثار تاریخی ایران در جهان است که حدود هفت سال پیش از نفوذ آب باران در قسمتهای مختلف این سازه تاریخی و ایجاد رطوبت‌های شدید که باعث متلاشی شدن سنگ‌های ۲۵۰۰ ساله این بنا شده بود، گزارش‌هایی داده شد.
مصیب امیری به ایسنا گفت که بارش شدید بارانِ پنجم فروردین ماه، به این اثر تاریخی با اهمیت، آسیبی وارد نکرده است.

سیلاب تخت جمشید

وضعیت تخت جمشید بعد از سیل شیراز

این تصاویر پس از بارش شدید باران، بعدازظهر روز دوشنبه پنجم فروردین از تخت جمشید گرفته شده است

در اثر بارش شدید باران در پنجمین روز از آغاز سال ۹۸، سبب طغیان رودخانه در شیراز و وقوع سیل شد که بر اثر آن ۱۹ نفر (تا این لحظه) جان خود را از دست داده اند.

در همین رابطه بخوانید: محو شدن روستای آبیدک زیلایی در رانش زمین

 

سیلاب تخت جمشید

آثار تاریخی شیراز پس از سیل

به گزارش ایسنا، پس از انتشار تصاویری از آب گرفتگی بازار وکیل شیراز و دروازه قرآن و اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در تأیید محاصره برخی آثار تاریخی همچون حمام وکیل، حافظیه و سعدیه در سیلاب، هنوز گزارشی از میزان آسیب‌های احتمالی به این آثار ارائه نشده است، اما سازمان میراث فرهنگی ساعاتی پیش با انتشار تصاویری از تخت جمشید، دروازه قرآن و حافظه، شرایط شیراز را عادی نشان داده است.

سیلاب تخت جمشید

سیلاب تخت جمشید

سیلاب تخت جمشید

 

نظرات