دستور شیرینی ملکه بادام (شیرینی فلورنتینا)

0

دستور شیرینی ملکه بادام (شیرینی فلورنتینا)

شیرینی ملکه بادام : یکی از شیرینی های شیک و مجلسی و لذیذ که میتوانید برای انواع جشن و مهمانی خصوصا عید نوروز تهیه کنید ملکه بادام است. با رسپی همراه باشید.

شیرینی ملکه بادام

 

خمیر تارت شیرینی ملکه بادام :

کره یا روغن قنادی ۸۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد معادل ۶۰ گرم
پودر قند ۵۰ گرم
آرد ۱۶۰ گرم
پودر هل (یا وانیل) ۱/۴ ق چ
نمک ۱ پنس

 

فیلینگ :

خلال بادام درختی ۱۳۰ گرم
عسل ۶۰ گرم
خامه صبحانه ۳۰ گرم
کره ۳۰ گرم
عسل رقیق و خلال پسته برای تزیین

 

طرز تهیه شیرینی ملکه بادام :

روغن و پودر قند را برای ۵ تا ۷ دقیقه بزنید تا کاملا پوک و کشدار و روشن شود. سپس تخم مرغ و پودر هل را اضافه کرده و ۱ دقیقه بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
آرد و نمک ۳ بار الک شده را به مواد اضافه و با لیسک یا نوک انگشتان مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود.
خمیر را نیم ساعت در کیسه فریزر داخل یخچال استراحت دهید.
خمیر را بین دو کاغذ یا نایلون به ضخامت ۳ تا ۵ میل باز کنید و دایره هایی بزرگتر از قالب تارت از آن جدا کنید.
هر دایره را روی قالب تارت قرار دهید و با کمک قالب دیگری که آن را داخل آرد زده اید، خمیر را داخل قالب فشار دهید تا کاملا شکل قالب تارت را به خودش بگیرد، حالا قالب بالایی را خارج کنید و اضافه های خمیر را جدا کنید و خمیر را داخل قالب مرتب کنید.
به همین شکل تمامی قالب ها را آماده کنید و کف تمامی آنها را با چنگال سوراخ سوراخ کنید تا از پف بیش از حد آنها جلوگیری شود.
میتوانید یه تکه کاغذ روغنی داخل قالب قرار دهید و کمی حبوبات روی آن بریزید تا سنگین شود و تارت پف نکند و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بپزید.

برای فیلینگ کره و خامه و عسل را در ظرفی ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا کاملا مخلوط شوند ولی مواد نجوشد، همین که از اطراف شروع به قل زدن کرد خلال بادام را اضافه و شعله را خاموش کنید.
داخل تمام تارت ها را با این مواد پر کنید و برای حدود ۵ دقیقه در فر قرار دهید تا با شعله بالا (گریل) بادام ها طلایی و برشته شوند.
کمی عسل را در ظرفی ریخته به روش بن ماری آنرا رقیق کنید و به آرامی با کمک برس روی تارت ها بزنید و کمی پودر پسته یا خلال پسته روی آنها بپاشید و سرو کنید.

پ.ن: میتوانید تمامی خمیر را داخل یک سینی پهن کنید و بپزید. بعد از پخت مواد فیلینگ را روی آن بریزید و گریل کنید و بعد از اینکه خنک شد با کمک چاقو به اندازه های دلخواه برش بزنید.
پ.ن: میتوانید تارت آماده بخرید و مواد فیلینگ را حاضر کنید و داخل آنها بریزید و گریل و سپس سرو کنید.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات