طرز تهیه شیرینی سال خوک ویژه عیدنوروز ۱۳۹۸

0

طرز تهیه شیرینی سال خوک ویژه عیدنوروز ۱۳۹۸

شیرینی سال خوک : با توجه به اینکه سال ۹۸ سال خوک است، میتوانید این شیرینی های خوشمزه و زیبا را با دستوری ساده و آسان آماده کنید و پذیرای مهمانان نوروزی باشید.

شیرینی سال خوک

 

مواد لازم شیرینی سال خوک :

آرد ۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۱ عدد
نشاسته ذرت ۱/۲ ق غ
پودر قند ۵۰ گرم
کره یا روغن قنادی ۱۰۰ گرم
پودر کاسترد ۲ ق غ
بکینگ پودر ۱/۴ ق چ
وانیل ۱/۸ ق چ
نمک ۱ پنس

 

طرز تهیه شیرینی سال خوک :

کره به دمای محیط رسیده یا روغن قنادی را با پودر قند به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و پوک شود سپس وانیل و زرده تخم مرغ را اضافه کرده و دو دقیقه بزنید تا مواد یکدست شوند.
آرد و نمک و بکینگ پودر و نشاسته ذرت و پودر کاسترد را ۳ بار الک کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید.
رنگ صورتی ژله ای یا مایع یا پودری اضافه کنید و خمیر را با دست ورز دهید تا یک رنگ شود. از ورز بیش از حد خمیر خودداری کنید تا شیرینی به روغن نیفتد و خشک و سفت نشود.
خمیر را داخل کیسه فریزر برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.
خمیر را بین دو نایلون یا کاغذ روغنی به ضخامت حدود نیم سانت باز کنید و با کمک کاتر دایره و اشک، صورت و گوش ها را کاتر بزنید.
مقداری از خمیر را جدا کنید و رنگ بیشتری اضافه کنید تا صورتی پررنگی داشته باشید و برای بینی با کمک ته ماسوره یا کاتر گرد ، خمیر را قالب بزنید و با دست کمی فرم دهید و با ابزار یا انتهای قاشق یا هر وسیله دیگری دو حفره برای سوراخ بینی ایجاد کنید.
تکه های خمیر را داخل سینی کنار هم قرار دهید و بعد از اتمام شکل سازی سینی را ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و در این فاصله فر را با دمای ۱۸۰ گرم کنید.
سینی را برای حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند، دقت کنید تغییر رنگ ندهند و سعی کنید در بالاترین طبقه فر قرار دهید. اواسط پخت سینی را بچرخانید.
بعد از خنک شدن با کمک شکلات بن ماری شده و اسمارتیز و فوندانت و اسپرینکل تزیین کنید.
در صورت تمایل میتوانید قبل از پخت یک سیخ چوبی داخل خمیر فرو کنید و هر شیرینی را با یک نایلون و روبان بسته بندی و تزیین کنید و به کوچولوها هدیه دهید.
همچنین میتوانید بعد از پخت یک چوب بستنی را با کمک شکلات ذوب شده به پشت شیرینی بچسبانید.
با این میزان مواد ۱۳ شیرینی خوک آماده شد. تعداد بستگی به سایز کاتر دارد.‌
پ.ن: بجای کاسترد همان مقدار آرد + مقداری طعم دهنده مانند پودرهل یا دارچین یا زنجبیل یا مقداری زعفران خیلی غلیظ اضافه کنید که شیرینی طعم داشته باشد. نشاسته ذرت باعث لطافت شیرینی میشود به جای آن میتوانید آرد اضافه کنید. ‌

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات