مدل صندلی خلاقانه برای دکوراسیون منزل و محل کار

0

مدل صندلی خلاقانه برای دکوراسیون منزل و محل کار

مدل صندلی : صندلی یا چیزی برای نشستن شاید از نخستین ابزارهايي باشد که آدمی طراحی و ساخته است. هر آدمی به نشستن نیاز دارد و از این‌رو همه آدم‌ها به صندلی یا نشیمن نیاز دارند.

مدل صندلی

 

مدل صندلی

مدل صندلی جذاب برای رستوران و فست فود

مدل صندلی

 

مدل صندلی

مدل صندلی ابتکاری برای محل کار

مدل صندلی

 

مدل صندلی

مدل صندلی راحتی خلاقانه برای منزل

مدل صندلی

 

مدل صندلی

 

مدل صندلی

هنگام نشستن روی یک سطح، نشیمنگاه آدمی در تماس مستقیم با سطح قرار می‌گیرد. بهترین حالت برای نشستن، حالتی است که نیروی وزن آدمی در بیشترین سطح پخش شود. پس اگر برای مدت زیادی می‌نشینید، صندلی‌ای را برگزینید که نشیمن آن تا اندازه زیاد با فرم نشیمنگاه آدمی هماهنگ شده باشد.

مدل صندلی

 

مدل صندلی

 

مدل صندلی

نشیمنگاه آدمی همه وزن آدمی را هنگام نشستن روی صندلی تحمل نمی‌کند. بخشی از پشت و همچنین پاها در این کار کمک می‌کنند. از این‌رو ارتفاع نشیمن یک صندلی اهمیت بسیار می‌یابد. هر چه ارتفاع صندلی بیشتر باشد، فشار بیشتری بر بخش زیرین ران خواهد آمد. ارتفاع مناسب در یک نشستن معمولی آن است که کف پاها به خوبی روی زمین قرار گیرند.

مدل صندلی

 

مدل صندلی

 

مدل صندلی

عمق نشیمن صندلی هم تاثیری بسیار و مستقیم بر آسایش آدمی در نشستن دارد. اگر عمق صندلی زیاد باشد، لبه نشیمن آزاردهنده خواهد بود. اگر هم عمق نشیمن کم باشد، آدمی برای جبران یا جلوگیری از افتادن، فشار فراوانی بر پشت و زانوها می‌آورد.

مدل صندلی

 

مدل صندلی

 

مدل صندلی

صندلی‌های کار باید با توجه به شغل مورد نظر ویژگی‌های به خصوصی داشته باشند. برای مثال فردی که با رایانه کار می‌کند به پشتی صندلی تکیه می‌دهد باید از صندلی‌هایی استفاده کند که پشتی آنها قابلیت ارتجاع به سمت عقب را داشته باشد. بهترین زاویه نشستن حدود ۱۱۰ درجه است، این زاویه کمترین بار را به کمر وارد می‌کند و برای کار با رایانه و نشستن سر کلاس درس مفید است. اگر هم صندلی پشت سری داشته باشد این زاویه می‌تواند بیشتر شود اما با نبود پشت سری، شخص مجبور می‌شود برای نگاه کردن به هدف مقابلش، مانیتور یا تخته، گردن را خم کند و در نتیجه فشار به گردن زیاد می‌شود.

مدل صندلی

 

مدل صندلی

 

مدل صندلی

ارتفاع صندلی استاندارد نه باید آنقدر بلند باشد که پای فرد به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه باشد که پشت ران از کف صندلی بلند شود و پاها به سمت شکم جمع شوند. صندلی‌های قابل تنظیم ۵ پایه بهترین انتخاب هستند و کاربردهای بسیاری دارند. یعنی هر فردی می‌تواند متناسب با سلیقه و شرایط خود ارتفاع صندلی را تنظیم کند. کفی صندلی نیز باید نرم باشد اما نه در حدی که شخص مانند مبل در صندلی فرو رود و اجازه جا به جایی نداشته باشد. در چنین حالتی فرد برای مدت طولانی در وضعیتی ثابت قرار می‌گیرد و خون رسانی بدنش مختل می‌شود. همچنین بهتر است صندلی دسته دار باشد و ارتفاع این دسته قابل تنظیم باشد تا زمانی که استراحت می‌کنید دست‌تان را روی آن بگذارید. البته موقع کار کردن بهتر است دست روی دسته گذاشته نشود زیرا این حالت باعث ایجاد کشش می‌شود.

مدل صندلی

 

مدل صندلی

 

مدل صندلی

 

مدل صندلی

نظرات