طرز تهیه فینگرفود ته چین مرغ

0

طرز تهیه فینگرفود ته چین مرغ

ته چین مرغ : تهچین یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی و پرطرفدار ایرانی است که برای انواع جشن و مهمانی طبخ میشود. با رسپی فینگرفود این غذای خوشمزه آشنا شوید.

ته چین مرغ

 

مواد لازم ته چین مرغ :

برنج ۱ پیمانه
مرغ ۱ ران یا سینه
تخم مرغ کامل ۱ عدد
ماست همزده ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۳ ق س
زرشک، خلال پسته و بادام و کره
پیاز،سیر،هویج،کرفس،چوب دارچین،آبلیمو
زعفران و گلاب
نمک و ادویه جات

 

طرز تهیه ته چین مرغ :

تخم مرغ را با روغن و ماست و نمک و فلفل مخلوط کنید و زعفران دم کرده غلیظ را به مقدار فراوان به آن اضافه کنید و روی ظرف را بپوشانید و در یخچال قرار دهید.
مرغ را با یک پیاز و هویج و یک شاخه کرفس و یک حبه سیر و یک تکه چوب دارچین و مقداری آب به همراه زردچوبه و نمک و فلفل و ادویه جات دلخواه و کمی آبلیمو بپزید. بعد از پخت و خنک شدن آنرا ریش ریش یا تکه تکه کنید و آب مرغ را از صافی رد کنید.
مرغ را با مقداری زرشک و زعفران در روغن تفت دهید(میتوانید زرشک را حذف کنید).
برنجی که از قبل خیس کرده اید را آبکش کنید و آنرا کمی زنده تر بردارید و کمی که از حرارت افتاد به مایه ته چین که در یخچال بود اضافه و مخلوط کنید.
قالب ساوارین را با روغن چرب کنید و مقداری از مایه ته چین کف قالب بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا صاف شود سپس از ترکیب مرغ روی آن ریخته و فشار دهید و دقت کنید کمی از دیواره های قالب فاصله داشته باشد که مرغ نسوزد و روی آنرا مجددا با مایه ته چین پر کنید تا قالب پر شود.
در هر خانه قالب دو قاشق از آب مرغ بریزید و روی هر خانه یه تکه کوچک کره قرار دهید و روی قالب فویل بکشید و چند سوراخ بزنید و ته چین را برای ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ قرار دهید. بعد از پخت به راحتی روی یک دیس برگردانید.
خلال پسته و بادام را چند دقیقه داخل گلاب خیس کنید سپس آبکش کنید و با کمی روغن در حد براق شدن خلال ها تفت دهید.
زرشک ها را بشویید و با روغن و زعفران و کمی آبلیمو و شکر تفت دهید.
روی ته چین را با خلال ها و زرشک تزیین و سرو کنید.

پ.ن: برای ته چین کیکی، مقدار ماست را معادل برنج بردارید.
پ.ن: به ازای ۱ تخم مرغ کامل میتوان ۲ زرده جایگزین کرد. ولی زرده به تنهایی بوی زهم بیشتری دارد و نمیتواند چسبندگی لازم را در تهچین ایجاد کند.
پ.ن: میتوانید تهچین را در تابه دوطرفه روی گاز بپزید.از شعله پخش کن استفاده کنید.حتما مقداری روغن در تابه ریخته و اجازه دهید کاملا داغ شود سپس مواد را در تابه بریزید.
پ.ن: این مواد یک قالب ساوارین ۱۶ خانه ای را پر کرد.
پ.ن: بجای مرغ میتوانید از گوشت استفاده کنید و میتوانید مرحله تفت دادن مرغ را کاملا حذف کنید.
پ.ن: زمان پخت به میزان برشتگی ته چین برمیگردد.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات