آموزش درست کردن جعبه شکلاتی قلب سورپرایز

0

آموزش قلب شکلاتی سورپرایز

قلب شکلاتی سورپرایز : در مناسبت های خاص و عاشقانه مانند سالگرد عقد و ازدواج و روز عشق میتوانید این جعبه شکلاتی به شکل قلب را آماده کنید و عشق خود را سورپرایز کنید. با این آموزش زیبا همراه باشید.

قلب شکلاتی سورپرایز

مواد لازم قلب شکلاتی سورپرایز :

شکلات قرمز یا صورتی
روغن مایع چند قطره
اسمارتیز، شکلات، ترافل، هدیه

 

طرز تهیه قلب شکلاتی سورپرایز :

شکلات را خرد کنید و دو سوم آنرا روی بخار کتری یا در مایکروویو بن ماری کنید تا کاملا روان شود.
یک سوم باقیمانده شکلات را به آن اضافه کنید و در صورت نیاز برای روان شدن شکلات نیز چند قطره روغن مایع اضافه و خوب مخلوط کنید تا شکلات ذوب نشده ای باقی نماند و شکلات کاملا صاف و یکدست شود.
قالب سیلیکونی یا پلاستیکی را چرب کنید. مقداری شکلات داخل قالب بریزید و خوب بچرخانید تا تمام قسمت های قالب به شکلات آغشته شود. اضافه شکلات را خالی کنید و قالب را حدود ۱۵ دقیقه در محیط قرار دهید تا شکلات سفت شود.
شکلات باید کمی از داغی و حرارت افتاده باشد تا به راحتی قالب را بپوشاند.
بعد از اینکه شکلات خودش را گرفت مجدد با برس شکلات به دیواره های قالب بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان دهید تا شکلات سفت شود. در نهایت باید قالب ۲ تا ۳ مرتبه با شکلات کاور شود تا لایه ضخیمی ایجاد شود که تحمل هدیه و اسمارتیز را داشته باشد و به راحتی نشکند.
زمانیکه مطمئن شدید ضخامت مناسبی حاصل شده و شکلات خودش را گرفته آنرا از قالب خارج کنید.
داخل یکی از قلب ها را با اسمارتیز و هدیه های کوچک و ترافل و شکلات پر کنید. اگر لبه ها ناصافی داشت ابتدا داخل ظرف داغی قرار دهید تا کمی ذوب شود و لبه ها صاف شود.
قلب دیگر را چند لحظه داخل ظرفی که روی حرارت کاملا داغ شده است قرار دهید تا هم لبه ها کاملا صاف شوند هم مقداری از شکلات ذوب شود، فورا آنرا روی قلب اولی قرار دهید تا به هم بچسبند، با استفاده از شکلات مذابی که داخل ظرف است قسمت هایی که خوب به هم نچسبیده اند با شکلات بپوشانید و دور تا دور قلب انگشت بکشید تا شکلات اضافه پاک شود و دو قسمت خوب به هم بچسبند.
در آخر قلب شکلاتی را تزیین کنید و در مناسبت های مختلف مانند روزعشق و ولنتاین و سالگرد ازدواج هدیه دهید.

پ.ن: بجای شکلات رنگی و طعم دار از شکلات سفید استفاده کنید و با رنگهای پودری یا ژله ای شکلات را به رنگ دلخواه درآورید. من از شکلات آلبالویی دریکا استفاده کردم.

پ.ن: بجای اسمارتیز و هدیه میتوانید ابتدا داخل قالب کیک بپزید و بعد از اینکه قلب شکلاتی آماده شد کیک را از عرض دو یا سه برش بزنید و یک لایه کیک قرار دهید و مقداری موز و خامه و گردو بریزید و لایه بعدی کیک را قرار دهید و مقداری شکلات روی لایه آخر بریزید و زمانیکه سفت شد از قالب خارج کنید.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات