اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش + خلاصه داستان و معرفی عوامل

0

فیلم دوئل (۱۳۸۲) : خلاصه داستان و اسامی بازیگران فیلم دوئل با بازی و هنرنمایی سعید راد، پژمان بازغی، پریوش نظریه، کامبیز دیرباز، انوشیروان ارجمند، پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، حسین سحرخیز با بیوگرافی و عکس ها و نقش های بازیگران فیلم سینمایی دوئل همراه با اسامی عوامل و زمان پخش از شبکه آی فیلم ۱۴۰۲ و… در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم دوئل

اسامی بازیگران فیلم دوئل با نقش

  • سعید راد در نقش اسکندر
  • پژمان بازغی در نقش زینال
  • پریوش نظریه در نقش سلیمه
  • انوشیروان ارجمند در نقش لطیف
  • پرویز پرستویی در نقش یوسف
  • هدیه تهرانی در نقش هانیه
  • کامبیز دیرباز در نقش یحیی
  • وحید رهبانی در نقش اسماعیل
  • ابولفضل شاه کرم در نقش منصور
  • حسین سحرخیز در نقش مأمور دولت
  • تورج مهرزادیان در نقش صفد
  • رحمان باقریان در نقش ناخدا
  • علی مردانه در نقش قاسم
  • مهدی ساکی در نقش اسد

«فیلم دوئل» نام یک فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده درباره داستان یکی از نظامیان ایرانی است که بعد از اسارت آزاد شده و خاطرات خود را بازگو می‌کند است که در سال ۱۳۸۲ تولید شده و در ۱۳۸۳ سال در سینماهای ایران اکران شد و تاکنون بارها در شبکه های مختلف تلویزیون پخش شده است و امشب نیز ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم به نمایش می آید.

فیلم سینمایی “فیلم دوئل” فیلمی ایرانی به کارگردانی احمدرضا درویش محصول کشور ایران است. این فیلم در ژانر جنگی و درام ساخته شد. و برای اولین بار در همان سال در سینماها به اکران درآمد.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش + خلاصه داستان و معرفی عوامل

خلاصه داستان فیلم دوئل

دوئل فیلمی به کارگردانی و نویسندگی احمدرضا درویش و تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده ، ساخته سال ۱۳۸۲، که در ۲۰ آبان ۱۳۸۳ بر روی پرده سینما رفته‌است. دوئل یکی از گران‌ترین فیلم‌های مستقل در تاریخ سینمای ایران است. این فیلم موفق به دریافت ۸ سیمرغ بلورین از بیست و دومین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

داستان فیلم حول یک گاوصندوق می‌چرخد. در بحبوحه جنگ عده‌ای تلاش می‌کنند از خروج یک گاو صندوق از کشور جلوگیری کنند. نقش اول فیلم، زینال، در این بین به حسن نیت آن‌ها شک کرده و سعی می‌کند گاو صندوق را از چنگ آن‌ها در بیاورد. گاو صندوق در اروند غرق می‌شود و زینال اسیر می‌شود. داستان فیلم ۲۰ سال بعد و پس از آزادی زینال ادامه می‌یابد و در حین درگیری برای تصاحب گاوصندوق حقایقی کهنه را آشکار می‌شود.

خلاصه داستان فیلم دوئل

این فیلم داستان یکی از نظامیان ایرانی است که بعد از اسارت آزاد شده و خاطرات خود را بازگو می‌کند. زینال، یک سرباز ایرانی که برای بیش از ۲۰ سال اسارت کشیده است، پس از بازگشت متوجه می‌شود که به خیانت متهم شده است. داستان پیرامون زینال و اسکندر می‌چرخد که هر دو در پی بسته‌ای می‌گردند که حاوی اسناد مهم بسیاری است.

موسیقی فیلم دوئل توسط مجید انتظامی ساخته شده‌است. این آلبوم دارای ۲۰ قطعه موسیقی می‌باشد. در این آلبوم از کمانچه، نی انبان، هورن، ترومپت، ترومبون، ویلن و پیانو استفاده شده‌است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل با نقش + خلاصه داستان و معرفی عوامل

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل

در فیلم فیلم دوئل بازیگرذان مطرح و برجسته سینما و تلویزیون ایران چون: سعید راد، پژمان بازغی، پریوش نظریه، کامبیز دیرباز، انوشیروان ارجمند، پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، حسین سحرخیز … به هنرمندی پرداخته اند

سعید راد در نقش اسکندر
پژمان بازغی در نقش زینال
پریوش نظریه در نقش سلیمه
انوشیروان ارجمند در نقش لطیف
پرویز پرستویی در نقش یوسف
هدیه تهرانی در نقش هانیه
کامبیز دیرباز در نقش یحیی
وحید رهبانی در نقش اسماعیل
ابولفضل شاه کرم در نقش منصور
حسین سحرخیز در نقش مأمور دولت
تورج مهرزادیان در نقش صفد
رحمان باقریان در نقش ناخدا
علی مردانه در نقش قاسم
مهدی ساکی در نقش اسد

بیوگرافی بازیگران فیلم دوئل

سعید راد

سعید راد زاده‌ی ۱۱ اسفند ۱۳۲۳، تهران، از سال ۱۳۴۷ به فعالیت در سینما پرداخت و فعالیت هنری‌اش را به عنوان بازیگر از سال ۱۳۵۰ با فیلم «فاتحین صحرا» به کارگردانی محمد زرین‌دست آغاز کرد.

او در فیلم‌هایی چون «خاکستری» (۱۳۵۶)، «با عشق مردن» (۱۳۵۷)، «فرمان» (۱۳۶۰)، «برزخی‌ها» (۱۳۶۱)، «عبور از میدان مین» (۱۳۶۲)، «عقاب‌ها» (۱۳۶۳)، «دوئل» (۱۳۸۲)، «پروانگی» (۱۳۸۹)، «گیرنده» (۱۳۹۰)، «چ» (۱۳۹۱)، «پایان‌خدمت» (۱۳۹۲) و «عشق و جنون» (۱۳۹۲) به نقش‌آفرینی پرداخته است.

همچنین سعید راد مجموعه‌ی «در چشم باد» (۱۳۸۳) و تله‌فیلم «ساعت به وقت صفر» (۱۳۹۰) را در کارنامه‌ی هنری خویش دارد.

اسامی بازیگران فیلم دوئل

پژمان بازغی

زاده‌ ۱۹ مرداد ۱۳۵۳، تهران بازیگر سینما و تلویزیون، فعالیت حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۳ با بازی در فیلم سینمایی «اعتراف» ساخته‌ مجید فهیم‌خواه آغاز کرد.

بازغی کارنامه‌‌ پرباری در سینما و تلویزیون دارد که مهم‌ترین و معروف‌ترین آن فیلمی با نام «مأموریت در تهران» (۱۳۹۲) ساخته‌‌ عرفان عسگری است. این فیلم پلیسی که حدود ۱۰ میلیون دلار هزینه برداشت، توانست برنده‌ی ۱۱ کلت طلایی از جشنواره‌‌ مسکو شود.

زمان پخش

این فیلم سینمایی امشب ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم به نمایش در می اید

نظرات