۷ ایده فوق العاده برای تشریفات عروسی در طول تاریخ

0

مکان های مختلفی برای برگزاری مراسم عروسی وجود دارد که شما با توجه به تعداد مهمانان و نوع برگزاری جشن عروسی خود و همچنین با در نظر گرفتن بودجه ای که برای مراسم تعیین کرده اید می توانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. باغ تالار یکی از مکان های زیبا برای برگزاری مراسم عروسی می باشد که با وجود فضای بازی که دارد شما می توانید به بهترین شکل ممکن تشریفات عروسی خود را برگزار کنید. در ادامه این مطلب ما به معرفی چند ایده فوق العاده برای تشریفات عروسی می پردازیم که شما می توانید با استفاده از آن ها مراسم عروسی خود را به بهترین شکل ممکن برگزار کنید. پس با ما همراه باشید. در ضمن برای پیدا کردن باغ تالار مورد نظر خود می توانید به لیست باغ تالارهای سایت آفوربیا مراجعه کنید.

تشریفات عروسی

ایده های خاصی که باعث می شوند شما تشریفات مختلفی برای برگزاری مراسم عروسی خود داشته باشید.

ایده های فوق العاده برای تشریفات عروسی

در ادامه این مطلب ایده هایی را برای به شما ارائه می کنیم که شما می توانید در مراسم عروسی خود از آن ها استفاده کنید که انجام آن ها باعث می شود خدمات و تشریفات عروسی شما متفاوت تر از دیگر دوستانتان باشد و یک جشن عروسی خاصی را در تاریخ ثبت کنید.

در طول تاریخ در کشورهای مختلف چندین ایده فوق العاده برای تشریفات عروسی مورد بررسی قرار گرفته اند که جزء خاص ترین ایده های مراسم عروسی به شمار می روند این ایده های عبارتند از:

  1. مراسم شن و ماسه
  2. مراسم نامه های عاشقانه
  3. مراسم گل رز در باغ تالار و فضای باز
  4. بوم نقاشی
  5. تشریفات مراسم کاشت درخت
  6. نوشته های ماندگار
  7. مراسم گرم کردن حلقه

تشریفات عروسی

۱ . مراسم شن و ماسه

مراسم شن و ماسه یکی از بهترین و زیباترین مراسم های وحدت در جهان به شمار می رود که اولین ایده جذاب مربوط به آموزش تشریفات عروسی می باشد.

این مراسم به دلیل داشتن نام خاص و زیبا خیلی زود در جهان شناخته شده است و در برخی از کشورها بیشتر زوجین از این مراسم در تشریفات عروسی خود استفاده می کنند.

برای آشنایی بیشتر شما با این ایده باید گفت که برگزاری این مراسم به دوران بادیه نشین های قدیمی برمی گردد که شیوه ای نمادین از وحدت دو روح در یک جسم را به خاطره انگیزترین شکل ممکن به تصویر می کشد.

از دو ظرف شیشه ای برای برگزاری این مراسم استفاده می شود به گونه ای  که درون  آن دوظرف شن هایی با دو رنگ متفاوت ریخته می شود و در میان آن دو ظرف نیز یک ظرف شیشه ای ( خالی) قرار می گیرد.

عروس و داماد ظرف های شیشه ای حاوی شن خود را که از قبل رنگ آن را مشخص کرده اند را در دست می گیرند و به طور همزمان ظرف شن های خود را در داخل ظرف شیشه ای خالی سرازیر می کنند.

زمانی که تمام شن های درون ظرف های عروس و داماد خالی شد، مسئول برگزاری مراسم ظرف را کمی تکان می دهد تا شن ها به طور کالم با یکدیگر مخلوط شوند. در پایان هم مهمانان با تشویق کردن خود این مراسم را به اتمام می رسانند و به زیبایی در خاطره ها ثبت می شود.

تشریفات عروسی

۲ . مراسم نامه های عاشقانه

یکی دیگر از ایده های شگفت انگیز برای تشریفات عروسی ایده مراسم نامه های عاشقانه است که این مراسم یکی از رمانتیک ترین و به یاد ماندنی ترین کارهایی است که در مراسم عروسی خود می توانید آن را انجام دهید.

در این مراسم قبل از برگزاری جشن عروسی عروس و داماد نامه هایی برای یکدیگر می نویسند و داخل پاکت قرار می دهند و سپس نامه های نوشته شده را داخل بطری شراب داخل جعبه قرار می دهند. نکته قابل توجه در مورد این مراسم این است که به هیچ عنوان قرار نیست که درب جعبه حاوی بطری باز شود.

نامه های نوشته شده برای مدت زمان یک سال درون جعبه شراب نزد عروس و داماد خواهد ماند. این نامه ها زمانیکه عروس و داماد در کنار یکدیگر کنار آتش هستند باز و خوانده می شوند.

شما می توانید این مراسم را حتی یک سال بعد از مراسم عروسی خود برگزار کنید و یک شب به یاد ماندنی و رویایی دیگری را برای خود رقم بزنید.

تشریفات عروسی

۳ . مراسم گل رز در فضای باز

همانطور که از اسم این مراسم معلوم است یک مراسم عاشقانه با نماد دیرینه می باشد که معمولا در فضای باز مانند باغ تالار برگزار می شود که متاسفانه آمار دقیقی از نحوه شکل گیری این مراسم در دست نیست و اطلاعات کاملی در این زمینه وجود ندارد. اما به عنوان یکی از ایده های خاص و جذاب و همچنین عاشقانه برای برگزاری مراسم عروسی می باشد.

نحوه برگزاری این مراسم به گونه ای است که عروس و داما یک شاخه گل رز با رنگ دلخواه که نماد عشق میان آن ها است را در دست می گیرند و زمانی که مراسم آغاز می شود گل ها را با هم عوض می کنند. نکته قابل توجه در این مراسم این است که خانواده ها هم می توانند در این مراسم شرکت داشته باشند.

به این صورت که خانواده ها نیز می توانند گل های رنگی با رنگ های متفاوت تر از گل عروس و داماد انتخاب کنند و زمانی که گل ها با هم عوض شدند، همه با هم گل ها را درون گلدان مورد نظر زوجین قرار می دهند.

تشریفات عروسی

۴ . بوم نقاشی

اگر شما هم جزء آن دسته آدم هایی هستید که مایل به برگزاری مراسم عروسی شاد و هیجان انگیز هستید بهتر است که این مورد را در برنامه عروسی خود اجرا کنید. این مراسم به این صورت انجام می شود که عروسی و داماد بوم مورد نظر خود را انتخاب کرده و با دست های عشق خود آن را رنگ آمیزی می کنند.

در این مراسم هیچ کدام از زوجین با دست خود بوم را رنگ آمیزی نخواهند کرد بلکه با استفاده از دستان یار زندگیشان این کار را انجام خواهند داد. نکته قابل توجه این مراسم این است که شما می توانید تابلوی رنگ آمیزی شده را به عنوان یادگاری در خانه داشته باشید.

تشریفات عروسی

۵ . مراسم کاشت درخت

اگر شما هم دوست دارید که در سال ها بعد از زندگی مشترک خود شاهد رشد روابط بین خود و همسرتان و همچنین خانواده همسرتان باشید به شما پیشنهاد می کنم که این مراسم زیبا را برگزار کنید. تشریفات مربوط به کاشت درخت یک نماد دیرینه و ماندگار است.

این مراسم به گونه ای انجام می شود که عروس و داماد نهال مورد علاقه خود را قبل از برگزاری مراسم انتخاب می کنند و آن را درون گلدانی که در دست ساقدوش ها قرار دارد می کارند.

تشریفات عروسی

۶ . مراسم گرم کردن حلقه

برای برگزاری این مراسم عروس و داماد حلقه های ازدواج خود را به دست دورترین مهمان می دهند و هرکدام از مهمانان با آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد حلقه را گرم کرده و به نفر بعدی تحویل می دهند، در این مراسم آخرین نفری که حلقه ها را گرم می کنند پدر و مادر عروسی و داماد خواهند بود.

تشریفات عروسی

۷ . نوشته های ماندگار

آخرین ایده از ایده های فوق العاده برای تشریفات عروسی در طول تاریخ، مراسم نوشته های ماندگار است. این ایده از بهترین و به یاد ماندنی ترین ایده های برگزاری مراسم عروسی است.

در این مراسم قبل از شروع مراسم روی صندلی های مهمانان برچسب های طرح قلب قرار می گیرد. زمانی که عاقد در حال اجرای مراسم است مهمانان حال و هوا خود و حسی که در آن لحظه دارند و همچنین آرزویی که برای عروس و داماد دارند را بر روی آن برچسب یادداشت کنند و بعد از جمع کردن این یادداشت ها آن ها را داخل سطلی که در جای مخصوص قرار دارد میاندازند.

سخن آخر

برای برگزاری مراسم عروسی ایده های مختلفی وجود دارد که شما می توانید برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم خود از ایده های توضیح داده شده در سایت آفوربیا استفاده کنید. ایده هایی در زمینه های پوشاک عروسی، دکوراسیون و دیزاین مراسم، آرایش و زیبایی، گل، شمع و میوه آرایی، غذا و خوراکی عروسی و … که به صورت کامل و برای سلیقه های مختلف مفصل توضیح داده شده است. همچنین گالری های مختلف عکس عروس و داماد و لوکیشن های مراسمات و ماه عسل نیز در این سایت به صورت تخصصی و متنوع معرفی شده اند.

نظرات