خودروی بیسو T5 | مشخصات و قیمت شاسی بلند بیسو T5

1

مشخصات و قیمت خودروی شاسی بلند بیسو T5

ظاهر جذاب و امکانات محصولات بیسو باعث شد که از همان ابتدا مورد استقبال عموم قرار بگیرد چرا که رقبای چینی حال حاضر در ظاهر و امکانات رفاهی توانایی رقابت با بیسوی جوان را نخواهند داشت. سیف خودرو سه مدل T3 ، T5 و M5 را به بازار ایران عرضه خواهد کرد . در ادامه میتوانید مشخصات و عکسهای خودرو بیسو T5 را ملاحظه کنید.

خودروی بیسو T5

تاریخچه

بیسو T5 توسط کمپانی بسیار جوان و تازه کار چونگین بیسو طراحی و در سال ۲۰۱۷ و در شهر چنگدو چینی رونمایی شد. این شرکت چینی یکی از شرکت های اقماری Beiqi-Yinxiang محسوب می گردد که خود این شرکت از جوینت ونچر دو شرکت دیگر با نام های Beijing Auto و موتور سیکلت سازی Yinxiang Motorcycle Group تشکیل شده است. Beijing Auto یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی چین شناخته می شود که آن را در ایران با نام بایک BAIC می شناسیم. گروه صنعتی بایک در حال حاضر مالک برند های معتبر نظیر چانگان،سنوا ،ام جی و غیره می باشد. جوینت ونچر فوق پیش از این محصولات خود را تحت عنوان Huansu تولید و عرضه کرده بود .در حقیقت پلت فرم بیسو T5 دقیقا برای خودروهای هوانسو بوده که با تغییرات ظاهری تغییر نام داده است.بازار هدف این شرکت جوانانی هستند که می خواهند با مبلغ کم کراس اور خوش ترکیب خردیداری نمایند پس مشخص است که محصولات این شرکت بسیار ارزان قیمت هستند .بیسو T5 اولین محصول این شرکت با این برند است که توسط سیف خودرو قرار است در سال ۹۶ به بازار ایران عرضه شود.

طراحی ظاهری خودروی بیسو T5

ظاهر محصولات بیسو نشان از هوشمندی طراحان این برند چینی دارد چر که از همان ابتدای کار سعی کرده اند از یک زبان طراحی مشخص و ثابت برای تمامی محصولات خودرو استفاده نمایند تا بتوانند مانند برند های معتبر اثر ماندگار بر ذهن مشتری داشته باشند. بیسو T5 از همین زبان طراحی مورد استفاده نموده و در نمای جلو بسیار شبیه به بردار کوچکتر خود بیسو T3 می باشد. از ویژگیهای نمای جلو خودرو می توان به جلو پنجره مشکی با نوارهای افقی اشاره کرد که انتهای آن تا روی چراغها امتدا یافته است.قاب چراغهای از دو چراغ دایره ای شکل تشکیل شده که هر چه به دماغه خودرو نزدیکتر می شود ،باریک می گردد.سپر متورم جلو به همراه چراغهای مه شکن بزرگ نمای سنگین و متین در عین حال جسور را تداعی می کند.

خودروی بیسو T5

وقتی به نمای جانبی خودرو می رسیم بیشتر از آنکه با یک شاسی بلند فول سایز هفت نفره روبرو شویم ،حس یک ون بیشتر نمود پیدا می کند.چرخهای کوچک و سادگی پنل های جانبی از موارد ضعف ظاهری این خودرو محسوب می گردد.

خودروی بیسو T5

نمای عقب بیسو T5 هم به مانند بیسو T3 از چراغهای پله ای با زوایه خاص طراحی شده با این تقاوت که در بیسو T5 بدلیل متورم بودن چراغها ،کمی حس لوکس بودن بیشتر شده است.طراحان سعی کرده اند با دو سراگزوز جفت شده کرمی و قسمت نقره ای روی سپر کمی به جذابیت ظاهری در نمای عقب بیافزایند.اما می رسیم به لوگوی بزرگ کار شده بر روی درب عقب که مشخص نیست چرا اینقدر بزرگ و با این فونت نامناسب کار شده است.

خودروی بیسو T5

بطور کلی باید گفت ظاهر این خودرو چه در نمای جلویی و چه در نمای عقبی برای یک خودرو تازه وارد جذاب به نظر می رسد و با توجه رقبای فعلی بیسو T5 در ایران نظیر بی وای دی S6 و چری تیگو ۵ و حتی تیگو ۷ ،می توان این خودرو را جذاب تر و جوان پسندتر دانست.

طراحی داخلی و کابین

با ورود به کابین بیسو T5 خیلی زود متوجه می شویم که طراحان این خودرو هر چه در توان داشته اند بکار برده اند تا بتوانند کابین لوکس در حد و اندازه های برند بیسو و خودروی ارزان قیمت را تداعی کنند. دو رنگ بودن قسمت های مختلف درکنار دوخت زیبا برای روی صندلیها و برخی قسمتهای داشبورد ، و فرمان خوش ترکیب از جذابیت های ظاهری کابین بیسو T5 محسوب می گردند. البته قطعات نقره ای رنگ در جای جای داشبورد در اسپرت شدن فضای داخلی مثمر ثمر واقع شده اند.

خودروی بیسو T5

ابعاد بدنه بیسو T5

بیسو T5 در حقیقت یک شاسی بلند هفت نفره بوده که قصد دارد با رقبای قدرتمند کره ای خود در ایران به رقابت بپردازد . پیش از این عظیم خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا را بعنوان یک خودروی هفت نفره معرفی کرد که رقیب مستقیم بیسو T5 در این بحث محسوب می گردد.

خودروی بیسو T5

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور
میلیمتر

بیسو T5

۴۷۱۵

۱۸۳۰

۱۷۱۶

۲۷۶۰

مشخصات فنی خودروی بیسو T5

بیسو T5 فقط با یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر دار با بیشنه قدرت ۱۴۷ اسب بخار وحداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر قابل عرضه است . قدرت این موتور توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۵ سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می گردد.این بدان معناست که از سیستم چهار چرخ متحرک در این خودرو خبری نیست در نتیجه شاید بیسو هر چقدر در ظاهر خودرو موفق عمل کرده در مشخصت فنی ضعیف ظاهر شده است چرا که نبود سیستم چهار چرخ متحرک و موتور ضعیف برای یک شاسی بلند هفت نفره ضعفی غیر قابل بخشش محسوب می گردد.البته نبود این موارد تا حدودی به کم شدن بهای تمام شده منجر می گردد که در راستای خط مش این شرکت در هدف قرار دادن بازار خودروهای ارزان قیمت خواهد بود.

خودروی بیسو T5

نکته : سیف خودرو اعلام نمود نسخه تولیدی این خودرو در ایران از جبعه دنده ۸ سرعته اتوماتیک سود خواهد برد چرا که مشتریان ایران علاقه وافری به محصولات اتوماتیک دارند

حجم موتور

نوع پیشرانه

گشتاور(نیوتن متر)

قدرت (اسب بخار)

۱٫۵ L

توربو

۲۵۰

۱۴۷

خودروی بیسو T5

مشخصات فنی خودروی بیسو T5 را بطور خلاصه میتوانید در تصویر بالا ملاحظه کنید. (برای دیدن تصویر در سایز بزرگتر بر روی آن کلیک کنید)

ایمنی

بیسو خودروساز تازه کاری در چین محسوب می گردد و حضور محصولات این شرکت در تست های تصادف کمی دور از ذهن است . اما امکانات ایمنی این خودرو نظیر ترمزهای ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی ترمز (EBD)، ترمزهای کمکی BA ،BOS ESC ،TCS ،HAS، ترمز توقف (پارک) به‌صورت دستی یا الکترونیکی (EPB)، سیستم توقف خودرو در سر بالایی می تواند تضیمن کننده ایمنی نسبی بیسو T5 محسوب گردد.

بروز رسانی:طبق اعلام سازنده ،بیسو T3 تواسنت ۵ ستاره ایمنی را از موسسه C-NCAP دریافت کند

امکانات رفاهی بیسو T5

بیسو T5 به امکاناتی نظیر فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، چراغ روز (Day Light)، آينه‌های برقی مجهز به گرمکن، سانروف پانوراما، سنسور باران، کروز کنترل، صندلی چرم مجهز به گرم‌کن و سردکن، صندوق پران برقی، سیستم هشدار ضد سرقت (ایموبلایزر)، کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی چپ و راست، دوربین عقب، سنسور پارک جلو،سیستم کنترل حرکت در سربلایی ،رادار نقطه کور ،رارد هشدار خروج از خط ،کی لیس استارترريالندلی برقی ۶ جهته ،سنسور پارک جلو ،صفحه نمایش لمسی ۹ اینچی به همراه ۷ بلند گو سیستم تهویه مجزا بر سرنشنیان عقب و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است.مشحص است که برخی از موارد فوق در دیگر محصولات چینی حاضر در بازار ایران یافت نمی شود و این یک برتری برای بیسو T5 محسوب می گردد.

خودروی بیسو T5

زمان عرضه و قیمت بیسو T5

شرکت سیف خودرو هم اکنون دو خودرو بیسو T5 و بیسو T3 را برای تحویلی تیر و شهریور ۹۸ ثبت نام میکند و طبق اعلام سایت سیف خودرو مبلغ دریافتی هنگام ثبت نام برای بیسو T3 حدود ۹۰ میلیون و برای خودروی بیسو T5 حدود ۱۲۰ میلیون تومان می باشد.

در ادامه تصاویر دیگری از این خودرو را میتوانید ببینید.

      خودروی بیسو T5

خودروی بیسو T5

خودروی بیسو T5

 

خودروی بیسو T5

 

منابع :

سیف خودرو – پردیس خودرو

1 دیدگاه در “خودروی بیسو T5 | مشخصات و قیمت شاسی بلند بیسو T5

  1. پوکه گفت:

    قشنگه

نظرات