بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال روزی روزگاری (۱۳۷۰) +‌سرنوشت بازیگران و داستان

0

سریال روزی روزگاری (۱۳۷۰) : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری (ایرانی) با اسامی و عکس ها و نقش های بازیگران این فیلم همراه با اسامی عوامل و بازیگران سریال روزی روزگاری عبارتند از: ژاله علو (خاله لیلا)، جمشید لایق (قلی خان)، محوود پاک نیت (حسام بیگ)، حسین پناهی (گل آقا) تا زمان پخش از آی فیلم در ادامه مطلب میخوانید.

سریال روزی روزگاری

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری با اسامی و عکس و داستان عبارتند از ژاله علو، گوهر خیراندیش، محمود پاک‌نیت، محمد فیلی، شهره لرستانی، محمود جعفری، زنده‌یادان خسرو شکیبایی، حسین پناهی، جمشید اسماعیل‌خانی، پرویز پورحسینی و انوشیروان ارجمند و … که به هنرمندی پرداخته اند

برخی از بازیگران این سریال نوستالژی و خاطره انگیز فوت کردند و از دنیا رفتند و برخی نیز در حال حاضر هیچ گونه فعالیتی در عرصه بازیگری ندارند و وارد شغل دیگری شدند، اما برخی دیگر همچنان در صحنه بازیگری حضور دارند و مشغول فعالیت هستند.

بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال روزی روزگاری (۱۳۷۰) +‌سرنوشت بازیگران و داستان

سریال تلویزیونی روزی روزگاری با درخشش خسرو شکیبایی یکی از سریال های تلویزیونی بوده که بازیگران قدیمی در این فیلم بازی میکنند بازیگران اصلی این سریال زنده یاد خسرو شکیبایی، ژاله علو، گوهرخیراندیش ، مرحوم جمشید لایق، مرحوم حسین پناهی میباشند.

اینروزها سریال روزی روزگاری مجدا به روی آنتن شبکه آی فیلم رفته و از ۵ اسفند ۱۴۰۱ هر روز از این شبکه پخش میشود

اسامی بازیگران سریال روزی روزگاری با نقش ها

اسامی بازیگران سریال روزی روزگاری با نقش ها

سریال روزی روزگاری به نویسندگی و کارگردانی امرالله احمدجو و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم در سال ۱۳۷۰ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر تاریخی و درام جزو سریال‌های تلویزیونی است که بازیگران و ستاره سینمای ایران مطرح و بزرگی چون ژاله علو، گوهر خیراندیش، محمود پاک‌ نیت ، محمد فیلی، شهره لرستانی ، محمود جعفری، زنده‌یادان خسرو شکیبایی ، حسین پناهی ، جمشید اسماعیل‌خانی، پرویز پورحسینی و انوشیروان ارجمند و … به هنرمندی پرداخته‌اند.

داستان سریال روزی روزگاری درباره چیست؟

خلاصه داستان سریال روزی روزگاری

سریال «روزی روزگاری» در ۱۷ قسمت داستان راهزنی معروف به نام مرادبیگ را روایت می‌کند که طی نزاعی با گروه راهزن دیگری که سردسته آن فردی به نام حسام بیگ است مجروح شده و توسط خانواده روستایی از مرگ نجات پیدا کرده و طی زندگی با این روستاییان تحولاتی عمیق در زندگی او رخ می‌دهد. او رفته رفته در طول داستان متحول و به فردی صالح تبدیل می‌شود.

روزی روزگاری مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی و نویسندگی امرالله احمدجو است که در ۱۳۷۰–۱۳۷۱ از شبکه یک تلویزیون ایران پخش شده است.

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری

بیوگرافی بازیگران سریال روزی روزگاری

خسرو شکیبایی در نقش مراد بیگ
محمود پاک‌نیت در نقش حسام بیگ
ژاله علو در نقش خاله لیلا
جمشید لایق در نقش قلی خان
محمد فیلی در نقش نسیم بیگ، بسیم بیگ نسیم
حسین پناهی در نقش جوانی گل آقا
شهره سلطانی
محمود جعفری در نقش شعبان
گوهر خیراندیش در نقش نرگس
پرویز پورحسینی در نقش قدرت،
جمشید اسماعیل‌خانی نایب
بهروز مسروری صفر بیگ
منوچهر حامدی بازرگان
صدرالدین حجازی مخور
امیر وطن‌زاد غلام بیگ
ایمان ساجدی سعدل بیگ
مهدی وثوقی‌راد آدم
محمدرضا حقگو نصرت خالد آبادی
پرویز شاهین‌خو کل حسین
حسین خانی‌بیک رمضانعلی (رمضون گنگه) (لال)
عبدالله محمدی نوجوانی گل آقا
پری کربلایی طلعت خالد آبادی
آتش تقی‌پور قزاق
فاضل اجبوری برزو خان
انوشیروان ارجمند رفعت خان «خان خله»
نصرت دستمردی عادل خان (فرمانده قشون قزاق
منصور فرنیا شکارچی (پوست کن)

محمود پاک نیت

بازیگران سریال روزی روزگاری

زادهٔ ۱۰ دی ۱۳۳۱ در کازرون بازیگر ایرانی است. او از سال ۱۳۵۶ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون ایران پرداخت. او مدرک درجهٔ یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده‌است.
محمود پاک‌نیت، از سال ۱۳۴۸ در زمینهٔ تئاتر شروع به کار کرد و در ۵۲ نمایش حضور یافت. وی در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. او مدتها در گروه تئاتر (آزاد شیراز) عضو ثابت بود. بعد از بازی در تئاتر «بی تو مهتاب شبی…» به کارگردانی علینقی رزاقی توسط امرالله احمدجو برای بازی در سریال روزی روزگاری دعوت بکار شد. از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ درجهٔ یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردید. با مجموعه پرطرفدار روزی روزگاری و پشت کوه‌های بلند به محبوبیت دست یافت؛ و محبوبیت او با مجموعه‌های پدرسالار و پس از باران ادامه یافت. او در سریال یوسف پیامبر در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش کرده‌است. وی همسر مهوش صبرکن (بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون) است. وی در سریال شهرزاد در نقش جمشید پدر شهرزاد به ایفای نقش پرداخت.

ژاله علو

داستان بازیگران سریال روزی روزگاری درباره چیست

زادهٔ ۱۴ مرداد ۱۳۰۶ در تهران شاعر، گوینده رادیو، صداپیشه و هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

ژاله علو از پیشکسوتان عرصه بازیگری و گویندگی است. او از برگزیدگان هشتمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۹ می‌باشد.
ژاله با نام اصلی شوکت علو در سال ۱۳۰۶ در کوچه شریعت، واقع در محله سنگلج تهران به دنیا آمد. پدرش ارتشی و پدربزرگ وی (علوالسلطنه) از خوشنویسان دوران قاجار بود. او در کودکی آثار ادبی ادیبان ایرانی همچون حافظ و سعدی و مولانا را فرا گرفت. در نوجوانی عضو چند انجمن ادبی و گروه شعرخوانی بود و همین فعالیت‌ها موجبات راهیابی وی به رادیو برای دکلمه شعر و گویندگی در آن را در سال ۱۳۲۷، مهیا کرد.

ژاله علو فارغ‌التحصیل دانشسرای مقدماتی تهران سال ۱۳۲۶ و همچنین فارغ‌التحصیل هنرستان هنرپیشگی تهران سال ۱۳۲۹ است.

حسین پناهی

زادهٔ ۶ شهریور ۱۳۳۵ – درگذشتهٔ ۱۴ مرداد ۱۳۸۳) بازیگر، کارگردان، نویسنده، شاعر، فیلسوف اهل ایران بود

حسین پناهی در ۶ شهریور (۱۳۳۵) در روستای دژکوه واقع در حوالی شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد زاده شد.

پناهی از شاعرانی محسوب می‌شود که بیشتر اشعار خود را به شیوه شعر سپید و موج نو سروده‌است و در سروده‌هایش مانند بیشتر اشعار دهه ۷۰ خورشیدی چندان درگیر ادبی بودن شعر نبوده‌است.

شعر پناهی از نظر صورت به سبک شعر سپید است. پناهی شاعری است که سعی دارد بیشتر به درونمایه شعر توجه داشته باشد تا اینکه خود را درگیر ظواهر شعر کند.

گوهر خیراندیش

زادهٔ ۱ شهریور ۱۳۳۳ بازیگر و مدرس بازیگری سینما، تئاتر، تلویزیون و گوینده رادیو است. وی دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا است

گوهر خیراندیش از سال ۱۳۴۹ و در دوران دبیرستان، فعالیت وی با گروه تئاتر در شیراز آغاز شد و در همین سال بود که با جمشید اسماعیل‌خانی آشنا شد و این آشنایی به ازدواج انجامید. حاصل این ازدواج یک پسر و دو دختر به نام‌های امید، آزاده و آناهیتا است. او و همسرش در شیراز بازیگر تئاتر بودند و او کارمند اداره فرهنگ و هنر شیراز نیز بود. وی در سال ۱۳۵۷ جهت کسب تحصیلات عالی در دانشگاه تهران، به همراه همسر و فرزندانش به تهران می‌آید؛ او علاوه‌ بر تحصیل، به فعالیت تئاتر در شهر تهران پرداخت و کارشناس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شد. گوهرخیراندیش بازیگری را در سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد. او با فیلم روزهای انتظار فعالیتش را در سینما آغاز کرد و با فیلم بانو درخشید. گوهر خیراندیش همیشه در نقش‌های متفاوت ظاهر شده‌ است. وی همچنین چندین سال است که در برنامه صدای عبرت شبکه سراسری رادیو، به فعالیت مشغول است.

عوامل

نویسنده و کارگردان امرالله احمدجو

تهیه کننده بهروز خوش رزم

سازنده موسیقی متن فرهاد فخرالدینی
کشور سازنده ایران
فیلم‌برداری فرهاد صبا
تدوین‌گر غلامرضا خضوعی

نظرات