بیوگرافی و اسامی بازیگران فیلم تاراج با نقش و داستان +عکس جدید بازیگران

0

فیلم تاراج (۱۳۶۳) : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم تاراج با اسامی و عکس ها و نقش های بازیگران این فیلم همراه با اسامی عوامل و بازیگران با بازی فخری خوروش، جمشید هاشم پور و بهزاد جوانبخش و رسول توکلی تا زمان در فیلم های آخر هفته و دانلود کامل در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم تاراج

فیلم تاراج به کارگردانی ایرج قادری در سال ۱۳۶۳ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور ایران و در ژانر اکشن و درام می‌باشد. در این فیلم جمشید هاشم پور، بهزاد جوانبخش، فخری خوروش و رسول توکلی به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم تاراج یکی از فیلم‌هایی قدیمی و محبوب سینما و تلویزیون ایران به کارگردانی زنده یاد ایرج قادری و نویسندگی علیرضا داودنژاد درباره زندگی زینال بندری قاچاقچی بزرگ مواد مخدر در سال ۱۳۶۳ ساخته شده است و این روزها به مناسبت جشن دهه فجر ساعت ۱۳:۳۰ روز جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ روی انتن شبکه پنج می رود.

بیوگرافی و اسامی بازیگران فیلم تاراج با نقش و داستان +عکس جدید بازیگران

فیلم سینمایی تاراج جزو فیلم‌هایی است که بازیگران مطرح و ستاره سینمای ایران مطرح و بزرگی چون فخری خوروش، جمشید هاشم پور، بهزاد جوانبخش، رسول توکلی، سعید نیوندی، حسین ملکی در فیلم سینمایی «تاراج» ایفای نقش کرده اند. ایرج قادری پس از این فیلم به مدت ده سال ممنوع الفعالیت شد.

خلاصه داستان فیلم تاراج

خلاصه داستان فیلم تاراج

داستان فیلم سینمایی تاراج درباره زینال بندری قاچاقچی سابقه دار تریاک توسط ستوان احمد، رئیس اداره ی مبارزه با مواد مخدر، دستگیر و روانه ی زندان می شود اما با پرداخت رشوه محکومیت خود را به حبس تقلیل می دهد و پس از یکسال به دلیل خوش رفتاری آزاد می شود. بار دوم که به زندان می افتد تصمیم می گیرد ستوان احمد را در دستگیری قاچاقچیان یاری دهد. او با کمک احمد شبکه ی توزیع تریاک را متفرق می کند. دوستی گرمی بین احمد و زینال برقرار می شود، احمد درمی یابد که پسر زینال نیز معتاد به هروئین است زینال پسرش را در زیرزمین خانه حبس می کند تا او را ترک دهد. در پایان زینال و احمد سردمداران توزیع هروئین را از پا در می آوردند و هر دو کشته می شوند.

قصه نوشته شده توسط علیرضا داوودنژاد، «چمبر خاک» نام داشت. ولی داستان بعدتر توسط سعید مطلبی با نام «تاراج» تبدیل به فیلمنامه شد. این فیلم، که در سال ۱۳۶۳ ساخته شده‌است، به پدیده اعتیاد و قاچاق مواد مخدر می‌پردازد.

زمان پخش از تلویزیون

فیلم سینمایی «تاراج» به کارگردانی «ایرج قادری»، جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود.

بیوگرافی بازیگران فیلم تاراج

اسامی بازیگران فیلم تاراج

فیلم سینمایی تاراج جزو فیلم‌هایی است که بازیگران مطرح و ستاره سینمای ایران مطرح و بزرگی چون فخری خوروش ، جمشید هاشم پور، بهزاد جوانبخش، رسول توکلی ، سعید نیوندی، حسین ملکی در فیلم سینمایی «تاراج» ایفای نقش کرده اند. ایرج قادری پس از این فیلم به مدت ده سال ممنوع الفعالیت شد.

فخری خوروش

بازیگران فیلم تاراج

فخری اسودی مشهور به فخری خوروش (زاده ۱۰ خرداد ۱۳۰۸) هنرپیشه پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است.

نام اصلی وی فخری خوروش بود و بعد از ازدواج با جواد اسودی با فامیل اسودی نیز مدتی شهرت داشت. ابتدا آموزگار بود و هنگام تدریس در کلاس در یکی از روزهای آغازین فعالیتش، از طرف انجمنی به نام جامعهٔ لیسانس‌ها انتخاب شد تا در تئاتر بازی کند. اولین تجربه او در این زمینه یکی از مهم‌ترین نمایشنامه‌های معروف بود: «دست‌های آلوده» اثر ژان پل سارتر. درخشش او در این اجرا باعث شد از کارش استقبال شود: از او دعوت شد در نمایش‌های بعدی از جمله «محاکمهٔ ماری دوگان» و «تاتیانا» هم نقش ایفا کند.

بیوگرافی بازیگران فیلم تاراج

بهزاد جوانبخش (ستوان احمد)

عکس و بیوگرافی بهزاد جوانبخش بازیگر نقش ستوان احمد در فیلم تاراج

بهزاد جوانبخش (زاده ۱۳۲۶ در تهران) قابلیت وی در سینما توسط ساموئل خاچیکیان کشف شد. اولین کار سینمایی او فیلم آشوبگر (۱۳۵۱) بود. وی ورزشکار در رشته بوکس و سوارکاری و در زمینه نویسندگی و تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته‌است.در قبول بازی‌های پیشنهادی و استحکام فیلمنامه حساسیت ویژه داشته از همین رو آخرین نقش آفرینی وی در فیلم سربازهای جمعه ساخته مسعود کیمیایی بوده‌است که نزدیک به بیست سال از آن می‌گذرد

جمشید هاشم پور

جمشید آریا متولد: ۰۲ فروردین ۱۳۲۳

جمشید آریا بازیگر نقش زینال بندری در فیلم تاراج

جمشید آریا چهره شهیر بازیگری ایران در سینمای قبل و بعد از انقلاب است،‌ او که در خانواده‌ای ترک زبان در تهران به دنیا آمد با به پایان رساندن تحصیلات متوسطه خود در رشته ریاضی به بازیگری روی آورد و از طریق یکی از دوستان خود به فیلم‌ساز پرکار آن دوران ساموئل خاچیکیان معرفی شد و با حضور در نقش کمرنگی در فیلم «جهنم سفید» به سال ۱۳۴۷ پای بر عرصه سینما گذاشت. او با کارگردانان شهیر سینمای قبل از انقلاب چون پرویز خطیبی،‌ امیر شروان، جمشید شیبانی و منوچهر نوذری همکاری داشته است. سال ۱۳۵۰ بود که مدتی را از سینما به دور ماند و سال‌هایی را نیز ایران نبود، اما با دعوت مسعود کیمیایی در سال ۱۳۶۱ با از سر گرفتن حرفه خود به ایفای نقش در فیلم «خط قرمز» پرداخت و تا کنون در بیش از هشتاد فیلم سینمایی به ایفای نقش‌هایی ماندگار پرداخته است. ستاره سینمای دهه هفتاد ایران در سال ۱۳۷۷ و با شرکت در هفدمین دوره جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت دیپلم افتخار برای بازی در فیلم «هیوا» ساخته رسول ملاقلی‌پور شد و پس از آن در انتخاب نقش‌هایش وسواس به خصوصی را سرلوحه کرد. این بازیگری کارکشته و چهره‌ی محبوب و ماندگار سینمای ایران برای سال‌ها فعالیت حرفه‌ای بارها مورد تحسین و تقدیر قرار گرفته و با گزیده کاری و استعداد در بازیگری، اعتباری برای فیلم‌هایی است که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

سایر عوامل

کارگردان ایرج قادری
تهیه‌کننده حاج محمد توبه‌خواه
داستان علیرضا داوودنژاد
موسیقی ناصر چشم‌آذر
فیلم‌بردار فرج‌الله حیدری
تدوین‌گر سعید مطلبی
تاریخ‌های انتشار
۱۳۶۳
مدت زمان
۱۰۴ دقیقه
کشور ایران
زبان فارسی

نظرات