اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم مردی که زیاد می دانست با نقش + خلاصه داستان

0

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم مردی که زیاد می‌دانست با نقش + خلاصه داستان و عکس جدید

فیلم مردی که زیاد میدانست (ایرانی) : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم مردی که زیاد می دانست با اسامی و عکس ها و نقش های هنرپیشه های این فیلم همراه با اسامی عوامل با بازی عنایت‌الله شفیعی (جواد) شیرین گلکار (نامزد جواد)، مرحوم مرتضی احمدی، زنده یاد جعفر والی، زنده یاد محمد برسوزیان، اصغر زمانی، مرحوم کیومرث ملک‌مطیعی و… در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم مردی که زیاد می دانستفیلم مردی که زیاد می دانست، یک فیلم سینمایی ایرانی به کارگردانی زنده یاد یدالله صمدی محصول ۱۳۶۳ است که بر اساس زندگی یک کامند جوان به نام جواد ساخته شده است و پیشگویی های او را از آینده به تصویر می‌کشد. این فیلم جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ از شبکه نمایش در ساعت ۱۳ روی انتن می رود.

در فیلم سینمایی «مردی که زیاد میدانست» بازیگران مطرح و شناخته شده ای چون عنایت‌الله شفیع (جواد) شیرین گلکار، مرحوم مرتضی احمدی، زنده یاد جعفر والی، زنده یاد محمد برسوزیان، اصغر زمانی، مرحوم کیومرث ملک‌ مطیعی و ..به هنرمندی پرداخته اند. این فیلم به کارگردانی یدالله صمدی و به نویسندگی حسن هدایت تولید شده است.

مردی که زیاد می‌دانست فیلمی ایرانی به کارگردانی یدالله صمدی و نویسندگی حسن هدایت و جمال امید ساختهٔ سال ۱۳۶۳ است

خلاصه داستان فیلم مردی که زیاد می دانست

خلاصه داستان فیلم مردی که زیاد می دانست

داستان فیلم مردی که زیاد می‌دانست درباره ارمند جوانی که از زندگی سخت خود ناراضی است، با پیرمرد مرموز سیاهپوشی ملاقات می‌کند. پیرمرد اظهار می‌دارد که می‌تواند کارمند را به مرادش برساند، با این شرط که در راه صواب گام بردارد. کارمند می‌پذیرد. پیرمرد روزنامهٔ سه ماه بعد را که خبر جنگ ایران و عراق در آن چاپ شده‌است به او نشان می‌دهد. کارمند با خرید اجناس و کالاهای ضروری و احتکار آنها و سپس فروش آنها در روزهای جنگ ثروت کلانی به جیب می‌زند. اما نامزد خود را از دست می‌دهد و از دوستانش نیز جدا می‌افتد. پیرمرد مرموز او را از ادامهٔ راه ناصواب نهی می‌کند و در آخرین ملاقات توصیه می‌کند یا مرد جوان به زندگی پیشین خود بازگردد، یا مرگ در انتظارش خواهد بود. ترس از مرگ کارمند را بر آن می‌دارد که اموال غیرمشروع را به بنیادهای خیریه ببخشد و زندگی شرافتمندانه را از سر گیرد.

اسامی بازیگران مردی که زیاد می دانست

اسامی بازیگران مردی که زیاد می دانست

بازیگران این شامل عنایت اله شفیعی، شیرین گلکار، مرتضی حاج سید احمدی، جعفر والی، اصغر زمانی و زنده یاد کیومرث ملک مطیعی ، محمد برسوزیان، علیرضا هدایی، اکبر دودکار، محمد ورشوچی، ملیحه نیکجومند، ملیحه نصیری، رؤیا بشیری، امیر شفیعی، اکبرعلی عباس‌زاده، محمد بصیری، غلام ژاپنی، شمس‌الدین دولتشاهی، کاظم نظامی، اکبر نادری، منوچهر حامدی، احمد علی‌نژاد، رضا بنفشه‌خواه و… می باشند

نکته تلخ و غم انگیز درباره بازیگران فیلم مردی که می دانست این است که بیشر هنرمندان و بازیگرانش فوت کردند و از دنیا رفتند.

مرتضی احمدی، جعفر والی، محمد برسوزیان، کیومرث ملک مطیعی اکبر دودکار، محمد ورشوچی، ملیحه نیکجومند، ملیحه نصیری، منوچهر حامدی، از جمله بازیگرانی هستند فوت کردند.

عنایت اله شفیعی

بیوگرافی بازیگران مردی که زیاد می دانست
عنایت الله شفیعی در سال ۱۳۳۱ در شهر کرمان متولد شد و بازی در تئاتر را از سال ۱۳۵۷ و همچنین بازی در سینما را از سال ۱۳۶۲ با «دادشاه» کاری از «حبیب کاوش» شروع کرد.

محمد برسوزیان

محمد برسوزیان در سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شد. او به دلیل سکته قلبی که در بیمارستان میلاد بستری شده بود، عصر روز شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۰ در سن ۷۶ سالگی درگذشت. آغاز بازی وی در سینما از سال ۱۳۵۴ با ایفای نقش کوتاهی در فیلم «کوچ» کاری از «مهدی رئیس فیروز» بود. محمد برسوزیان، این بازیگر پیشکسوت که در سریال‌هایی چون «سه در چهار»، «متهم گریخت»، «نهنگ آبی»، «نفس گرم»، «زمانه»، «در چشم باد» و «روزگار قریب»، ایفای نقش کرده بود.

شیرین گلکار در فیلم مردی که زیاد میدانست

داستان فیلم مردی که زیاد می‌دانست

شیرین گلکار بازیگری را از اوایل سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است و علاوه بر حضور در پنج فیلم سینمایی، تجربه بازیگری در مدیم تلویزیون را نیز یا سریال «عقیق» داشته است.

عوامل

علی ترابی مدير توليد
گروه صحنه و لباس حسن هدايت

گروه چهره پردازی مصطفي كامياب
موسیقی حسن زندباف
فیلم‌بردار مرتضی رستگار
تدوین‌گر حسین زندباف
تاریخ‌های انتشار
۲۹ اسفند ۱۳۶۳

نظرات