داستان و بازیگران فیلم یادگار جنوب‌+ بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی یادگار جنوب

0

فیلم یادگار جنوب فیلم ایرانی به نویسندگی و کارگردانی مشترک حسین دوماری و پدرام پورامیری است. این فیلم محصول سال ۱۴۰۱ و در ژانر درام عاشقانه ساخته شده است. فیلم سینمایی یادگار جنوب به تازگی مجوز ساخت گرفته و بزودی تولید و فیلمبرداری آن با بازی وحید رهبانی و پژمان جمشیدی، الناز شاکردوست، سحر دولتشاهی بعنوان نقش اول و مکمل آغاز میشود در ادامه مطلب به معرفی این فیلم و بازیگران آن و بازیگر نقش …می پردازیم. با ما همراه باشید.

داستان و بازیگران فیلم یادگار جنوب‌+ بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی یادگار جنوب

موضوع و داستان فیلم یادگار جنوب

عوامل «یادگار جنوب» به تهیه کنندگی مجتبی رشوند این فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال و اکران ۱۴۰۱ آماده می‌کنند.

در خلاصه داستان « فیلم یادگار جنوب» آمده است: وحید در جستجوی اهدا شده همسرش است.

«یادگار‌جنوب» به تهیه‌کنندگی مجتبی رشوند و کارگردانی مشترک حسین دوماری و پدرام پورامیری یکی از فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ است که برالی سودای سیرغ بلورین شانس خود را امتحان می کند.

داستان و بازیگران فیلم یادگار جنوب‌+ بیوگرافی بازیگران فیلم سینمایی یادگار جنوب

فیلم سینمایی یادگار جنوب طبق اثری عاشقانه است که با ترکیبی از بازیگران مطرح سینمای ایران، به زودی جلوی دوربین می رود. این فیلم به کارگردانی پدرام پورامیری و حسین دوماری تهیه کنندگی مجتبی رشوند با بازی وحید رهبانی، الناز شاکردوست، سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، صابر ابر، مسعود کرامتی و… در جشنواره چهل ویکم حاضر است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم یادگار جنوب

بازیگران این فیلم شامل وحید رهبانی، الناز شاکردوست، پژمان جمشیدی، مسعود کرامتی، صابر ابر، سحر دولتشاهی و ساناز سعیدی و…. می باشند که در این فیلم ایفای نقش کرده اند.

گفتنی است با پایان مراحل فنی، فیلم سینمایی «یادگار جنوب» به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه‌کنندگی مجتبی رشوند آماده نمایش در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شد.

این فیلم عاشقانه که اوایل تابستان امسال در تهران، گرمسار و قشم فیلمبرداری شده است، پربازیگرترین فیلم چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر محسوب می‌شود.

حسین دوماری و پدرام پورامیری نگارش دو اثر پرطرفدار «شنای پروانه» و سریال «یاغی» را در کارنامه خود دارند.

همچنین فیلم قبلی این کارگردانان جوان با عنوان «جاندار» که در سال ۱۳۹۷ ساخته شد، در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو شد

همچنین ببینید: اسامی کامل فیلمهای جشنواره فجر ۱۴۰۱ با حواشی و جنجال ها 

الناز شاکردوست

بیوگرافی بازیگران فیلم یادگار جنوب

الناز شاکردوست متولد ۷ تیر ۱۳۶۳، بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی است. او بازیگری را با تئاترهای دانشجویی آغاز کرد.

الناز شاکردوست با بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. «خفه‌گی»، «ابلق»، «تی‌تی» و … از دیگر نقش آفرینی‌های مهم الناز شاکردوست است.

پژمان جمشیدی

فیلم یادگار جنوب

پژمان جمشیدی در یک خانواده فرهنگی در ۱۰ شهریورماه ۱۳۵۶ در بیمارستان آریا در بلوار کشاورز تهران به دنیا آمد. خانواده جمشیدی ساکن گوهردشت کرج بوده و پدرش دبیر زیست‌شناسی و مادرش آموزگار پایه اول ابتدایی بوده‌اند. او یک برادر بزرگ‌تر بنام هومن متولد آذر ۱۳۵۳ و یک خواهر بنام مامک متولد اردیبهشت ۱۳۶۱ دارد.
پدرش لیسانس تربیت‌بدنی و فوق‌لیسانس زمین‌شناسی داشت و پیش از انقلاب رئیس هیئت کشتی کرج و بعد از انقلاب نیز رئیس هیئت کوه‌نوردی بوده است. برادرش هومن نیز فارغ‌التحصیل رشته مهندسی دانشگاه صنعتی شریف است.

ساناز سعیدی

زمان اکران فیلم یادگار جنوب

ساناز سعیدی متولد ۲۴ فروردین ۱۳۶۸ در تهران، بازیگر ایرانی است. او مدرک مهندسی معماری دارد. ساناز سعیدی دوره بازیگری را در کلاس‌های امین تارخ گذراند و فعالیت بازیگری خود را با تئاتر آغاز کرد. او اولین بار در سریال «پریا» نقش کوتاهی را بازی کرد و سپس در سریال «نفس» نقش اصلی داستان را بر عهده داشت.

اسامی عوامل سازنده‌

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از:
نویسنده وکارگردان: حسین دوماری و پدرام پورامیری،

تهیه‌کننده: مجتبی رشوند،

مجری طرح: سعید زمانیان،

مدیر فیلمبرداری: میلاد پرتوی،

صدابردار: امیرنوبخت،

تدوین: پویان شعله‌ور،

طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان،

جانشین تهیه: سید مهدی مرتضایی،

مدیر تولید: محمدرضا دلنوازی،

طراح چهره‌پردازی: مونا جعفری،

طراح صحنه: محمد حسین کرمی،

طراح لباس: سارا سمیعی،

رنگ‌آمیزی تصاویر: مهران دوستی،

طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ،

طراح جلوه‌های ویژه بصری: امیر ولی‌خانی،

مدیر برنامه‌ریزی: صالح جوان،

دستیار اول کارگردان: رضا عزیزی،

منشی صحنه: مرجان تاجیک،

عکاس: احمدرضا شجاعی،

مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

 

نظرات