بیوگرافی مریم بوبانی بازیگر و همسرش سیروس احمدی فر + فرزندان و جنجالها 

1

بیوگرافی مریم بوبانی بازیگر و همسرش سیروس احمدی فر + فرزندان و جنجالها 

مریم بوبانی : زاده ی در سال ۱۳۳۲ در سنندج، بازیگر،تئاتر،تلویزیون و سینما اهل ایران است. او دو سال در کلاس‌های آزاد بازیگری بازیگری آموخت و دانش اموخته کلاس های آزاد بازیگر امین تارخ است، فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و بعد از دهه ۴۰ زندگی خود وارد عرصه حرفه ای سینما و تلویزیون شد. همسرش سیروس احمدی فر کارگردان است و دو پسر به نام های یاور و آیین دارد در ادامه بیوگرافی کامل مریم بوبانی و همسرش سیروس احمدی فر و فرزندانش یاور و آیین را بخوانید

بیوگرافی مریم بوبانی

  • نام کامل: مریم بوبانی – Maryam Boubani
  • تولد: ۱۳۳۲
  • ملیت : ایران
  • محل تولد: سنندج
  • پیشه: بازیگر
  • همسر : سیروس احمدی فر
  • فرزندان : یاور و آیین

مریم بوبانی

مریم بوبانی Maryam Boubani در سال ۱۳۳۲ در سنندج به دنیا آمد. دو سال در کلاس های آزاد بازیگری بازیگری آموخت و در ۱۳۷۶ با بازی در مهر مادری (به کارگردانی کمال تبریزی) در نقشی فرعی بازی در سینما را آغاز کرد.
دانش اموخته کلاس های آزاد بازیگر امین تارخ است، فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و بعد از دهه ۴۰ زندگی خود وارد عرصه حرفه ای سینما و تلویزیون شد، دو فرزند هنرمند مشهورد در عرصه موسیقی دارد.

شروع فعالیت هنری

نخستین فیلم او «فصل پنجم» به کارگردانی رفیع پیتز بود. در ۱۳۷۶ با بازی در مهر مادری (به کارگردانی کمال تبریزی) در نقشی فرعی شناخته شد.

وی از بچگی به بازیگری علاقه‌ مند بود. موثرترین کسی که باعث شد عاشق این حرفه شود، مادر بزرگش بود که در بچگی آنها را به تئاتر و سینما می‌برد و وی از همان زمان در ذهنش طراحی می‌کرد که روزی بازیگر خواهد شد.

علایق

مطالعه می‌ کنم‌ بیشتر رمان می خوانم؛ به مطالعه علاقه دارم و جزو بخش جدا نشدنی زندگی‌ ام است‌، سفر رفتنم هم منحصر به حضور در فیلم‌ هایی است که در شهرستان‌ ها بازی می‌ کنم.

سفیر نیکوکاری

مریم بوبانی بازیگر سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون کشور و همچنین تورج اصلانی عکاس و فیلمبردار تجربه گرای سینمای ایران و جهان؛ به عنوان سفیران موسسه خیریه نیکوکاری نینوا برگزیده شدند.

همسر مریم بوبانی کیست

بوبانی : همسر من به شدت همراه هستن و بار زیادی از زندگی روی دوش ایشونه، به خاطر این که من اغلب اوقات نیستم، یا شهرستانم یا به دلیل کارم خارج از کشورم یا به هر دلیلی حضور ندارم و ایشون بخشی از زندگی رو که از من خالی می شه رو پر می کنند.

هر دو پسر من موزیک کار می کنند، پسر بزرگم، یاور احمدی فر، بازی می کنه و در فیلم رستاخیز آقای درویش دو نقش بازی کرده و عضو گروه رستاک هم هست. پسر کوچکم آیین احمدی فر، تنظیم کننده هم عضو گروه چارتار هست.

عکس پسران مریم بوبانی

مریم بوبانی

نحوه ورود به بازیگری

من از بچگی به بازیگری علاقه مند بودم. موثرترین کسی که باعث شد عاشق این حرفه شوم، مادربزرگم بود که در بچگی ما را به تئاتر و سینما می برد و من از همان زمان در ذهنم طراحی می کردم که روزی بازیگر خواهم شد.

مهاجرت به تهران

کلاس اول دبیرستان که بودم آقای خلج تئاتری را برای اجرا به شهر آبادان آورد و بعد از دیدن این نمایش، تصمیمم برای بازیگر شدن، قطعی شد.وقتی دانش آموز بودم در تئاترهای مدرسه بازی می کردم و خیلی جدی این کار را ادامه می دادم، اما بعد اتفاقات دیگری در زندگی ام رخ داد که مرا از مسیر بازیگری دور کرد. ازدواج کردم، بچه دار شدم و بعد جنگ شد و آوارگی سال های جنگ با دو بچه که آنها را از این شهر به آن شهر می بردم تا سالم بمانند.

سال ۷۰ تصمیم گرفتیم از خوزستان به تهران مهاجرت کنیم تا شرایط زندگی برای بچه هایم بهتر شود چون در شهرهای جنگزده هیچ امکانی برای پیشرفت بچه ها وجود نداشت. تهران که ساکن شدیم و زندگی بچه هایم روی روال افتاد و خاطرم از آنها که راحت شد.

بعد از مهاجرت به تهران ورود به گروه های تئاتری برای تازه واردها سخت بود، همین اتفاقی که الان هم وجود داردف باند بازی ها به آدم های حتی مستعد و توانمند هم میدان کار نمی دهند، آن سال ها تبلیغات آموزشگاه بازیگری آقای تارخ را دیدم و به آنجا رفتم.هر چند دغدغه اصلی ام بازیگری و کارگردانی تئاتر بود، اما مسیر فعالیتم تغییر کرد و بازیگر شدم، اما در سینما و تلویزیون. هیچ وقت به این فکر نمی کنم که برای شروع کاری دیر است.

اوقات فراغت

مطالعه می کنم بیشتر رمان می خوانم؛ به مطالعه علاقه دارم و جزو بخش جدا نشدنی زندگی ام است ، سفر رفتنم هم منحصر به حضور در فیلم هایی است که در شهرستان ها بازی می کنم.

بازیگر سریال مختارنامه

سکانس اقامه نماز ظهر عاشورا توسط میرباقری بسیار با ظرافت و هنرمندانه روایت شده بود؛ از حس میرباقری و حساسیت او هنگام گرفتن این سکانس بگویید؟
آقای میرباقری حساسیت های خاص خود را در کارگردانی دارد و هنگامی که قصد گرفتن سکانسی را داشت تا آن چه که مدنظر او بود در نمی آمد از آن نمی گذشت.همه بازیگران در این سکانس تلاش خود را کردند تا به بهترین نحو بازی خود را ارائه دهند. جالب است بدانید این سکانس را در شرایط جوی بسیار سخت و در اطراف شاهرود و در گرمای بسیار بالا بازی کردیم.
هنگام شهادت همسرتان «زهیربن قین» شما در آن نما حس زیبایی داشتید؛ چه قدر میرباقری برای این پلان راهنمایی تان کرد که آن حس و حال به خوبی درآمد؟
آقای میرباقری قبل از گرفتن این پلان توضیح های لازم را داد و در واقع بقیه ماجرا به عهده ما بازیگران بود که چه درک و برداشتی از ماجرا داریم. من در این صحنه به خصوص، اندوه و حزن دلهم را ضمن این که افتخار می کردم که همسرم در جوار امام حسین (ع) به شهادت رسیده است، درک، طراحی و اجرا کردم.

کشف حجاب

مریم بوبانی برای حمایت از زنان و دختران و مهسا امینی در روز ۲۹شهریور۱۴۰۱در صفحه ی اینستاگرامش عکسی بی حجاب به اشتراک گذاشت و نوشت: (چهل و چند سال رنج،رنگ به موهای من نگذاشته ،اما همین سپیدی را از اجبار روسای میرهانم به احترام و برای همراهی با همه زنان و دختران وطنم)

فیلم شناسی مریم بوبانی

سینمایی

سال دوم دانشکده من (۱۳۹۶)
زیر سقف دودی (۱۳۹۵)
راه رفتن روی سیم (۱۳۹۵)
جامه‌دران (۱۳۹۳ فقط صدا)
ارغوان (۱۳۹۳)
بی خداحافظی (۱۳۹۰)
مرگ کسب و کار من است (۱۳۸۹)
آینه‌های روبرو (۱۳۸۸)
ندارها (۱۳۸۸)
زمزمه با باد (۱۳۸۸)
شبانه روز (۱۳۸۷)
پای پیاده (۱۳۸۷)
خاک آشنا (۱۳۸۶)
محیا (۱۳۸۶)
هم‌خانه (۱۳۸۶)
باز هم سیب داری؟ (۱۳۸۵)
سه زن (۱۳۸۵)
به آهستگی (۱۳۸۴)
جایی برای زندگی (۱۳۸۳)
ماجراهای اینترنتی (۱۳۸۳)
یک تکه نان (۱۳۸۳)
اینجا چراغی روشن است (۱۳۸۱)
فرش باد (۱۳۸۱)
صنوبر (۱۳۸۰)
نیمه پنهان (۱۳۸۰)
زندان زنان (۱۳۷۹)
زیر پوست شهر (۱۳۷۹)
سگ کشی (۱۳۷۹)
بودن یا نبودن (۱۳۷۷)
عشق + ۲ (۱۳۷۷)
مهر مادری (۱۳۷۶)

مریم بوبانی

سریال تلویزیونی

۱۳۹۷ سریال بی قرار فلورا سام شبکه خانگی

۱۳۹۷ رهایم نکن محمدمهدی عسگرپور شبکه سه
۱۳۹۶ هاتف داریوش یاری شبکه یک
۱۳۹۶ زیر پای مادر بهرنگ توفیقی شبکه یک
۱۳۹۵ چرخ فلک عزیزالله حمیدنژاد، بهرام عظیم‌پور و احسان عبدی‌پور شبکه اول
۱۳۹۴ نفس گرم محمدمهدی عسگرپور شبکه اول
۱۳۹۳ مدینه سیروس مقدم شبکه یک
۱۳۹۲ یادآوری حجت قاسم‌زاده اصل آی‌فیلم
۱۳۹۲ دولت مخفی عبدالحسن برزیده و راما قویدل شبکه دو
۱۳۹۰ تا ثریا سیروس مقدم شبکه یک
۱۳۸۹ مختارنامه داود میرباقری شبکه یک
۱۳۸۹ قصه‌ها و واقعیت‌ها
۱۳۸۹ زیر هشت سیروس مقدم شبکهٔ یک
۱۳۸۸ تا رهایی حسین تبریزی شبکه یک
۱۳۸۸ ستایش سعید سلطانی شبکه سه
۱۳۸۸–۱۳۸۷ بچه‌های بهشت خسرو معصومی شبکهٔ دو
۱۳۸۵ روز رفتن جواد افشار شبکه پنج
۱۳۸۳ عشق گمشده حسین سهیلی‌زاده شبکه سه
۱۳۸۶–۱۳۸۱ روزگار قریب کیانوش عیاری شبکه سه
۱۳۷۷–۱۳۷۸ آژانس دوستی احمد رمضان‌زاده و … شبکه یک
۱۳۷۸–۱۳۷۷ بگذار آفتاب برآید حسین مختاری شبکه سه
۱۳۷۷ پزشکان مسعود کرامتی شبکه سه
۱۳۷۷ گوهر کمال عباس رنجبر شبکه یک

تئاتر

تارتوف، رویا نونهالی (۱۳۹۴)
مجلس شبیه در ذکر مصایب استاد نوید ماکان و همسرش مهندس رخشید فرزین، بهرام بیضایی (۱۳۸۴)

عکس های جدید مریم بوبانی

مریم بوبانی

مریم بوبانی

مریم بوبانی

مریم بوبانی

1 دیدگاه در “بیوگرافی مریم بوبانی بازیگر و همسرش سیروس احمدی فر + فرزندان و جنجالها 

  1. سارینا گفت:
    1
    1

    واقعا بازیگر خوبیه
    شاید مانکن نباشه اما خب بازیگر خوبیه

نظرات