چرا باید برای سفر بیمه ی مسافرتی بخریم؟

0

چرا باید برای سفر بیمه ی مسافرتی بخریم؟

تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر در سفر مدارک خود را گم کنید یا کیف پولتان به سرقت برده شود چه باید کنید؟ یا اگر دچار حادثه و جراحت شوید چگونه باید هزینه آن را پرداخت نمایید؟ بی‌تردید هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم شاهد این اتفاقات ناگوار باشیم ولی در سفر به ویژه مقاصد خارجی احتمال هر خطر و حادثه‌ای ممکن است. بنابراین در این زمان داشتن بیمه به شما کمک می‌کند از پس هزینه‌های گزاف به عمل آمده بربیایید و با خیال آسوده به ادامه سفر خود بپردازید. در ادامه با شرایط این بیمه بیشتر آشنا خواهیم شد.

 مشکلات سفر به خارج از کشور

انواع بیمه سفر و مزایای تهیه آن

همانطور که گفتیم بیمه مسافرتی از خطرهای احتمالی و غیرمنتظره در سفر از شما محافظت می‌کند و تا حد مشخصی، ضرر و زیان‌های مالی را پرداخت می‌نماید. بیمه نامه مسافرتی در انواع، پوشش‌ها و خدمات مختلف ارائه می‌شود که هرکدام هزینه‌ها و شرایط جداگانه‌ای دارند. به عنوان مثال برخی از بیمه‌ها برای سفرهای کوتاه مدت مناسب هستند و برخی دیگر برای کشورهای اروپایی و مناطق عضو شینگن پیشنهاد می‌شوند. در زیر با انواع بیمه آشنا می‌شویم:

بیمه برای سفر به داخل ایران

بیمه مسافرتی داخلی همان بیمه مسافرتی حوادث انفرادی است که برای مسافران ایرانی یا توریست‌هایی که قصد سفر به ایران را دارند صادر می‌شود. پوشش بیمه مسافرتی داخلی شامل غرامت فوت، نقص عضو، از کار افتادگی، هزینه‌های پزشکی و بستری ناشی از حاثه و غیره می‌شود.

بیمه برای سفر به خارج از ایران

برای سفر به مقاصد خارج از ایران بیمه‌ای با عنوان بیمه خارج از کشور صادر می‌شود که شامل دو منطقه اصلی کشورهای عضو شینگن و غیر شینگن است. دسته‌بندی جزئی‌تر مناطق تحت پوشش بیمه مسافرتی را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • برای تمامی کشورهای دنیا
  • برای تمامی کشورهای دنیا به جز آمریکا و کانادا
  • برای کشورهای عضو شینگن و کشورهای اتحادیه اروپا
  • مناطق حوزه خلیج فارس
  • قاره آفریقا و کشورهای خاورمیانه
  • کشور ترکیه
  • کشور عربستان سعودی
  • کشورهای سوریه و عراق

بیمه برای سفر در کرونا

بیمه مسافرتی با پوشش بیماری کرونا را می‌توان در لیست بهترین بیمه دانست؛ زیرا این بیمه پوشش‌ها و خدمات زیادی را برای مسافران ارائه می‌دهد که در روزهای همه‌گیری کرونا بسیار حائز اهمیت است.

بیمه کرونا سفر خارجی

از مهمترین مزایای بیمه مسافرتی با پوشش بیماری کرونا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هزینه‌های پزشکی ناشی از بیماری کووید ۱۹ در مقصد
  • هزینه بستری شدن در بیمارستان و معالجات پزشکی
  • انتقال بیمه شده به مرکز درمانی یا بازگرداندن آن به ایران در صورت نیاز
  • بازگرداندن جسد بیمه شده متوفی به ایران
  • ارائه خدمات به بیمه شده در صورت سرقت یا گم کردن مدارک
  • ارسال داروهای ضروری با تایید پزشکی به کشوری که بیمه شده درآن بستری است.

بیمه برای محصلان در خارج از کشور

اگر دانشجو هستید و قصد دارید به کشورهای خارجی برای ادامه تحصیل بروید؛ خرید بیمه مسافرتی دانشجویی را فراموش نکنید. این بیمه یکی دیگر از انواع بیمه مسافرتی است که برای مقاصد خارجی صادر می‌شود. اعتبار بیمه سفر دانشجویی نیز از ۹۰ روز تا یک ساله قابل تهیه است و خدمات قابل توجهی را مانند خسارت هزینه‌های پزشکی، مفقود شدن مدارک، هزینه‌های ناشی از تاخیر در پرواز و… پوشش می‌دهد.

شناخت بهترین بیمه برای سفر

یکی از بهترین بیمه‌های سفر بیمه مسافرتی سامان است که با تهیه آن می توانید از جبران هزینه‌های بستری و درمان در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی، انتقال به مراکز درمانی در اثر حادثه و یا بیماری، فوریت‌های دندانپزشکی، ارسال داروهای ضروری، حواله وجه ضمان، حواله وجه نقد و … آسوده خاطر باشید. شرکت سامان در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و امروزه خدمات زیادی را در حوزه خرید آنلاین بیمه‌های مسافرتی ارائه می‌کند. بیمه مسافرتی سامان انواع سفر از جمله تک نفره، تجاری، خانوادگی و… را شامل می شود و مزایای زیادی برای سفرهای داخلی و خارجی دارد.

در خصوص نحوه دریافت خسارت از بیمه سامان هم باید بگوییم: بلافاصله پس از وقوع حادثه و یا نیاز به خدمات امدادی، حداکثر ظرف مدت ۷ روز ( ۱۶۸ ساعت)، با شرکت بیمه مربوطه تماس گرفته و شرح مختصری از واقعه را گزارش نمایید. خسارت های وارده به بیمه شده، طبق جداول مربوطه و پس از پایان سفر، نهایتاً ظرف مدت ۳۰ روز قابل پرداخت است. مدارک مورد نیاز جهت دریافت غرامت، بیمه نامه، کپی صفحه اول شناسنامه، کپی پاسپورت از صفحات ورود و خروج به کشور در سفر مربوطه، اصل رسید هزینه های انجام شده و فرم اطلاعات خسارت در نزد شرکت مرتبط است.

از کجا بیمه مسافرتی بخریم؟

اگرچه راه های زیادی برای خرید بیمه مسافرتی از جمله خرید حضوری از نمایندگی های شرکت های بیمه و نیز آژانس های مسافرتی وجود دارد، بهترین و سریع ترین راه برای تهیه بیمه نامه مسافرتی، خرید آنلاین آن است.

خرید آنلاین بیمه نامه مسافرتی

برای این کار باید وارد سایت قاصدک ۲۴ شوید و در بخش بیمه مسافرتی (ghasedak24.com/ins) ، اطلاعات سفر خود را وارد کرده و سپس از میان طرح های مورد نظر انتخاب کنید. این طرح در شرکت های بیمه ای مختلف، متفاوت می باشد. با انتخاب طرح مورد نظر خود، شما باید اطلاعات شخصی خود از قبیل کد ملی و شماره پاسپورت را وارد کرده و فرایند خرید را کامل کنید. از دیگر مزایای استفاده از سامانه قاصدک ۲۴ می‌توانیم به تهیه بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط اتوبوس و بلیط قطار اشاره کنیم. تمامی این خدمات به صورت آنلاین ارائه می‌شوند و امکان مشاهده قیمت قبل از خرید وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال سفری آسان و بدون دردسر هستید، به وب سایت قاصدک ۲۴ مراجعه کنید یا اپلیکیشن آن را دانلود نمایید.

نظرات