هزینه لنج بندرعباس به قشم پاییز و زمستان ۱۴۰۱

2

خلیج فارس از قدیم به داشتن جزایری زیبا و دلپسند معروف بوده و هست و هر کسی که از جاذبه هی گردشگری و طبیعی این جزیره اطلاع داشته باشد مشتاق سفر به این جزیره خوشگل است. اما یکی از مقوله های مهم درسفر بحث هزینه ها است که به خودی خود جزو مهم ترین دغدغه های یک سفر به حساب می یاید.

یکی از اصلی ترین دلایل کاهش سفر بین ایرانی ها همین قیمت است که توانسته سفر بین مردم را نسبتا کاهش دهد. در این بخش از سپنجا به بررسی هزینه های سفر به قشم می پردازیم با ما همراه باشید.

چرا باید به جزیره قشم سفر کنیم؟

یکی از معدود جزایر ایران که با گذشت سال ها و پیشرفت تکنولوژی رنگ و بوی سنتی و طبیعی خود را حفظ کرده. تا کنون عروس جزایر خلیج فارس به گوشتان خورده است. این کلمه نام دیگر جزیره قشم است که به عنوان بزرگترین جزیره ایران شناخته می شود. همچنین در خاورمیانه بزرگترین ژئوپارک در این جزیره واقع شده.

سفر به جزیره قشم

پیشینه جزیره قشم

دوره ساسانی زمانی بود که این جزیره مرکز توجه ساسانیان قرار گرفت و ابرکرون نام گذاری شد اما جالب است که تاریخ جزیره محدود به دوره ساسانی نیست، آثاری از آن در مادها نیز یافت می شود با ظهور اسلام و فتح این جزیره توسط مسلمانان، قشم به تدریج رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفت.

این جزیره در تاریخ چند صد ساله خود بالا و پایین بسیاری را پشت سر گذاشته  و حکومت های مختلفی مانند آلبویه، مغول و سلسله ایلحان در این جزیره حکومت کرده اند که نفوذ این فرمانروایان را می توان در گوشه و کنار جزیره احساس کرد.

در عین حال اروپایی ها به ویژه پرتغالی ها هم از این جزیره دور نبودند و به این جزیره زیبا آمدند و این حکومت تا تأسیس حکومت قاجار ادامه داشت. قشم پس از دگرگونی های بسیار دوباره مثل بچه ای دوست داشتنی به آغوش ایران بازگشت.

موقعیت مکانی جزیره قشم

موقعیت جغرافیای این جزیره بخش زیادی هزینه را به خود اختصاص می دهد. جزیره قشم که در استان هرمزگان واقع شده در پایین ترین قسمت ایران قرار گرفته و نشان بزرگ ترین جزیره تنگه هرمز را به خود اختصاص داده. قشم از شمال به بندرعباس، از جنوب به جزیره هنگام، از شرق به جزیره لارک و از جنوب غربی به جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نزدیک است.

آب و هوای جزیره

فصل سفر جزو آن مواردی است که باید به آن توجه کنید این منطقه به دلیل قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه ایران دارای آب و هوای، گرم و مرطوب است.

۱۰ تیر الی ۱۰ شهریور گرم ترین روز های فصل سال را به خود اختصاص داده و در این بازه دمای جزیره ۴۹ درجه را رد می کند، لازم به ذکر است که در این بازه قیمت ها کاهش می باید و در این روز های گرم شکسته می شود.

در عوض آن در پاییز زمستان بهترین زمان گتش و گذار در این جزیره است و دمای هوا دوروبره ۱۶ درجه است.اگر می خواهید لذت کافی را ببرید و از مکان های طبیعی و دیدنی این جزیره دیدن کنید بهترین زمان سفر پاییز و زمستان است.

هزینه سفر به قشم

برای سفر به قشم چند راه مختلف وجود دارد که در ادامه به بررسی تک تک آن ها می پردازیم.

هزینه سفر به قشم با قطار

اگر دنبال سفر اقتصادی به قشم هستید سفر با قطار جزو اقتصادی ترین گزینه های سفر است.به دلیل نوسانات قیمت ريال مقدار معینی وجود ندارد و بسته به سفر شما اگر یک طرفه یا دو طرفه باشد بر قیمت تاثیر مستقیم می گذارد. قیمت بلیط رفت برای یک نفر از ۹۳هزار تومان و برای کوپه ۶ نفر از ۱۴۱هزار تومان شروع می شود.

البته این قیمت ها بسته به فصل سفر و نوع قطار و نوع کوپه قیمت ها متفاوت است و برای محسابه دقیق قیمت به روز حتما با پشتیبانی راه آهن در تماس باشید.

وقتی با قطار به بندر عباس رسیدید باید با تاکتسی یا ون های موجود در شهر به اسکله شهید حقانی بروید تا از آن جا به وسیله اتوبوس های دریایی راهی قشم شوید.

فراموش نکنید که برای جلوگیری از اتلاف وقت، زمان حرکت خود را با اتوبوس بندر عباس هماهنگ کنید. این اتوبوس ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب کار می کنند. میانگین زمانی که اتوبوس دریایی شما را به قشم می‌برد ۵۰ دقیقه است، اگر بخواهید مستقیم به درگان بروید ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. هزینه سفر یک طرفه با قایق به قشم ۲۰۰۰۰ تومان براورد شده است

یکی از مهم ترین مسائل برای رفتن به قشمت دریاست. اگر جو دریا آرام باشد و با شما یاری کند هیچ تاخیری در جرکت ایجاد نمی شود اما اگر دریا مواج باشد در این شرایط رسیدن به قشم تقریبا غیرممکن می شود.بس قبل از حرکت با اسکله شهید حمقانی در ارتباط باشید.

  • شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۳۲۲۳۷۷۸۱-۰۷۶
  • زمان تقریبی رسیدن به قشم از تهران ۱۹ ساعت است

هزینه سفر به قشم به صورت هوایی

سفر به جزیره قشم

در بحث پرواز هوایی قیمت ثابتی وجود ندارد و ممکن است بالا یا پایین برود و با توجه به روز و سال تغییر کند؛ اما متوسط قیمت بلیط به مقصد قشم و آن هم از تهران بین بازه ۸۰۰ هزار تومان متغییر است.

  • زمان تقریبی رسیدن به قشم ۱:۴۵ الی ۲ ساعت است

هزینه سفر به قشم به صورت زمینی

اگر جزو آن دسته از آدم هایی هستید که عاشق سواری و لذت بردن از مسیر هستید، پیشنهاد ما به شما مسافرت با خودروی شخصی است. می توانید یکی از ۲ راه زیر را انتخاب کنید و از آن مسیر بروید

مسیر کویری

اگر مسیر کویری را انتخاب کنید باید از یزد به سمت بندرعباس بروید یا از مسیر سیرجان، از مرکز بندر عباس تا بند پل رانندگی کنید که تقریبا نیم ساعت به طول می انجامد.

و در آنجا هم می توانید با لندیگراف به قشم بروید و ماشین های خود را هم همراه خود ببرید. البته اگر نمیخواهید ماشین خود را به قشم ببرید می توانید آن را با خیال راحت در پارکینگ اسکله شهید حقانی پارک کنید و سوار اتوبوس های دریایی شوید تا به قشم برسید.

  • هزینه حمل خودرو به قشم نیز به طور متوسط ۷۵هزار تومان است.

مسیر تاریخی

اگر علاقه مند به تاریخ هستید بهترین راه سفر برای شما گذر از شهرهایی مانند: اصفهان، شیراز، جهرم و لار است که در نهایت به  بندرعباس برسید و همانند مسیر اول به بندر پل بروید.

هزینه سفر به قشم با اتوبوس

از دیگر راه های سفر به قشم که آخرین راه است می توان به سفر با قشم اشاره کرد. و این روش به مراتب ارزان تر از راه های دیگر ذکر شده استو هزینه بلیط رفت به بندرعابس حدود ۱۴۰ تومان است. برای آنکه بتوانید به قشم بروید باید به اسکله حقانی سری بزنید و از آن‌جا با اتوبوس‌های دریایی به قشم یا درگهان بروید.

اجاره سوییت یا ویلا در قشم

برای تجربه یک سفر لذت بخش شما نیاز به یک مکان هم برای استراحت نیاز دارید به همین دلیل می توانید از سیستم اجاره اقامتگاه قشم سپنجا استفاده کنید و از منزلتان قبل از شروع مسافرت با بررسی تمام هتل و سوییت ها مناسب ترین را بسته به سلیقه خود رزرو کنید و دیگر دغدغه مکان نباشید.

مراکز خرید شهر قشم

در قشم مراکز خرید بزرگی وجود دارد که قیمت‌های پوشاک، لوازم و… نسبت به داخل ایران بسیار مناسب‌تر و باکیفیت‌تر است و همین عامل باعث رضایت گردشگرانی خواهد شد که از این جزیره خرید می‌کنند؛ باید اعتراف کرد که این موضوع جاذبه‌های قشم را چند برابر می‌کند.

در ادامه به بررسی چند مرکز خرید در جزیره قشم می‌پردازیم:

بندر درگهان

با تور قشم گردی می‌توانید از بندر درگهان که بزرگ‌ترین مرکز پوشاک شهر قشم است دیدن کنید. برای خرید از بندر درگهان باید از قشم به سمت غرب حرکت کنید و فاصله‌ای حدود ۴۰ دقیقه برآورد می‌شود. قیمت‌ کالا، پوشاک و… در بندر درگهان نسبت به داخل ایران و حتی خود قشم ارزان‌تر خواهد بود. این بندر دارای پاساژها و مراکز خرید بسیاری است که یکی از آنها دو دلفین نام دارد.

سیتی سنتر قشم

این بازار در نزدیکی میدان امام قلی خان قرار دارد. در این مرکز خرید می‌توانید هرگونه وسایل و لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، پوشاک و… را تهیه کنید.

بازار بزرگ ستاره قشم

بازار ستاره یک پاساژ سه طبقه فوق‌العاده بزرگ با ۶۴۰ مغازه‌ مختلف در داخل آن، یکی از مراکز خرید در جزیره قشم است.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا، مراکز خرید دیگری نیز وجود دارند که شامل پاساژ نخل، مرکز خرید خلیج فارس، مجتمع تجاری زمرد، مرکز خرید فردوسی و مرکز خرید پردیس هستند.

رستوران‌ها و غذاهای قشم

شما می‌توانید در تور قشم گردی، تور رستوران گردی نیز داشته باشید. اینگونه که در رستوران‌های بزرگ قشم طعم انواع غذاهای محلی و دریایی مثل ماهی، میگو و… را بچشید و  مزه‌ای وصف نشدنی را تجربه کنید.

رستوران قلعه، خاله، نعیم، آبشار، دفاری، خوان بوم، بادیل، شاورما، الوند و حاج غفور از رستوران‌های معروف در قشم هستند که بهترین غذاها را برای شما سرو می‌کنند. غذاهای جنوبی اکثرا تند هستند و شاید خوش طعم بودن غذاهای این منطقه به دلیل ادویه خاص آن است.

چند نمونه از غذاهای سنتی این جزیره عبارت‌اند از: ماهی برشته یا همان کباب زغالی، کلمبا، موفلک، هواری، سفره ماهی یا پودینی کوسه، ماهی مرکب یا انکاس، نان توموشی، برنج دیشو، پلو بچه میگو، لارو خشک شده و… البته از نان توموشی و کیک هلر نیز به عنوان سوغات هم می‌برند.

علاوه بر موارد ذکر شده، خرما، گلیم و صنایع دستی هم به عنوان سوغات این جزیره محسوب می‌شوند. شهر قشم برای کشاورزی مناسب نیست و به دلیل هوای گرم و خشکی که دارد، محصول این منطقه بیشتر خرما است.

جاذبه ‌های دیدنی قشم

جزیره بزرگ قشم دیدنی‌های بسیار زیبایی را به خود اختصاص داده است که چشم هر مسافری را بر روی خود متمرکز می‌کند. بیاید تا در ادامه شما را با این جاذبه‌های ارزشمند آشنا کنیم:

جنگل حرا

جنگل حرا یکی از خارق‌العاده‌ترین اثری خواهد بود که خداوند آن را در برابر چشمانتان به تصویر کشیده است. این جنگل با درختان بلند قامت و سر به هم نهاده و همینطور دریاچه‌ای در کنار آن باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران شده است. این جنگل در نزدیکی روستای سهیل قرار دارد و به علت تغذیه درختان این جنگل از آب شور، نام حرا را برای این جنگل انتخاب کرده‌اند.

تنگه چاهکوه

دره‌های عمیق چاهکوه به علت فرسایش خاک به صورت حفره‌هایی عجیب و اشکال هندسی جالبی درآمده‌اند. این تنگه در ۷۰ کیلومتری قشم قرار دارد و دیوارهای صخره‌ای آن با ۱۰۰ متر ارتفاع حیرت انگیز است.

غارهای خربس

سفر به جزیره قشم

غار خربس یا غار خربز یک شهر قدیمی است و حدود ۱۰ کیلومتر از شهر قشم فاصله دارد. این شهر تاریخی حین حفاری باستان شناسان کشف شده است که از لحاظ طولی هفت کیلومتر می‌شود. غارهای خربس ادامه چین خوردگی‌های کوه‌های زاگرس هستند. چشمه‌هایی از دل این غارها می جوشد که یکی از شگفتی‌های این غارهاست.

دره ستارگان

با تور قشم گردی می‌توانید از دره ستارگان دیدن کنید. در این دره بریدگی‌های عجیب و غریب و تندیس‌هایی در اشکال مختلف وجود دارد که در اثر فرسایش خاک به وجود آمده اند. شاید با دیدن این تندیس‌های بلند قامت فکر کنید که جنسشان از سنگ یا صخره است؛ اما این باور غلط بوده و تمامی آنها توسط خاک، شن و ماسه به این شکل درآمده‌اند.

جزایر ناز

جزایر ناز یکی از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود که با تماشای صخره‎های بلند در اطراف ساحل، جز و مد دریا، وجود صدف‌ها و مرجان‌های متنوع و رنگ و با رنگ آرامشی عجیب را تجربه خواهید کرد و همچنین راه رفتن روی ماسه‌های ساحلی روح شما را جلا می‌بخشد.

جزیره هنگام

جزیره هنگام یک جزیره رویایی و شگفت انگیز است که فاصله ای حدود ۲ کیلومتر تا قشم دارد و باید بدانید رفت و آمد به این جزیره‌ی خارق‌العاده‌ای تنها از طریق قایق امکان پذیر خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود که شما تجربه قایق سواری را هم از دست ندهید. این جزیره تنها جزیره‌‌ای در کشور است که مزرعه تمساح‌ها در آن قرار دارد و به دلیل وجود دلفین‎های بازیگوش، افراد بسیاری جذب این جزیره شده‌اند.

جزیره هرمز

جزیره هرمز در نزدیکی قشم قرار دارد که یک موقعیت عالی برای خلیج فارس محسوب می‌شود و اکنون به جز اهالی یکی از روستاها، کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند. البته ناگفته نماند، خود همین جزیره هم جاهای دیدنی بی‌شماری دارد که برخی از آنها شامل برج ناقوس، قصر صورت، قصر بی بی گل، ویرانه‌های دارالعلم قدیم، برج تیرانداز، خرابه‎های قدیمی، خانه زعفرانی و زیارتگاه حضرت خضر و خاک سرخ این منطقه است.

اگر از قشم بخواهید به جزیره هرمز بروید، ابتدا باید خود را به اسکله شهید ذاکری برسانید و سپس توسط قایق موتوری حرکت کرده و اینگونه نیم ساعت طول می‌کشد تا به مقصد خود برسید. جزیره هرمز تا بندرعباس ۸ کیلومتر فاصله است و از خلیج فارس هم ۴۲ کیلومتر راه خواهد بود.

دره تندیس‌ها، دره رنگین کمان، قلعه پرتقالی‌ها، الهه نمک، روستای لافت، چاه تلا، کارگاه لنج‌سازی، درخت انجیر معابد قشم، تنگه عالی محمد، کاسه سلخ، از دیگر جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم به شمار می‌روند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی راه های سفر به قشم پرداختیم و گفتیم که برای سفر به قشم می توانید هم راه هوایی و زمینی را انتخاب کنید که راه زمینی هم به سه بخش قطار، اتوبوس و ماشین شخصی تقسیم می شود که بسته به علایق و بودجه ای که دارید می توانی یکی از این روش ها را انتخاب کنید و به قشم سفر کنید.

2 دیدگاه در “هزینه لنج بندرعباس به قشم پاییز و زمستان ۱۴۰۱

  1. دودف گفت:

    مطلب خوبی بود

  2. offroad گفت:

    خیلی سایت خوبی دارین

نظرات