بهترین جاذبه های تاریخی تهران کدامند؟

0

سفر به پایتخت ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، تهران استان بسیار بزرگی است که در خود جاذبه های فراوانی را جای داده است. سفر به تهران همواره یکی از پر تکرار ترین انتخاب های مسافران بوده است. شما نیز میتوانید یکی از کسانی باشید که تهران را برای مسافرت انتخاب می کند. تهران جاذبه های تاریخی بسیار زیادی دارد. اگر به بازدید از جاذبه های تاریخی علاقه مند هستید، حتما سری به جاذبه های تاریخی تهران بزنید. اما بهتر است قبل از فکر کردن به سفر تهران، به فکر راهی برای اقامت در این شهر باشید چرا که قبل از هر چیز باید یک سرپناه مطمئن برای خود در شهر تهران داشته باشید تا بتوانید در مدتی که از جاذبه های تاریخی تهران دیدن می کنید، در این شهر اقامت داشته باشید. پیشنهاد ما به شما برای اقامت در این شهر، اجاره سوئیت در تهران است. با اجاره آپارتمان مبله در تهران به راحتی می توانید مشکل اقامت خود در این شهر بزرگ و پر جمعیت را برطرف کنید.

جاذبه های تاریخی تهران

معرفی ۳ مورد از مهم ترین جاذبه های تاریخی تهران

پیش از آنکه به هر شهری سفر کنید، ابتدا باید اطلاعات لازم در خصوص جاذبه های آن را به دست آورید. علاقه مندان به تاریخ نیز باید حتما قبل از سفر به پایتخت، جاذبه های تاریخی تهران را بشناسند. بعد از اینکه اقدام به اسکان کردید، اطلاعات لازم در مورد برخی از بهترین و هیجان انگیز ترین جاذبه های تاریخی تهران را به دست آورید. با توجه به اینکه افراد زیادی علاقه مند به تاریخ و بازدید از جاذبه های تاریخی پایتخت هستند، قصد داریم در ادامه ۳ مورد از مهم ترین جاذبه های تاریخی تهران را به شما عزیزان معرفی کنیم. خانه موزه مقدم، مجموعه فرهنگی تاریخی سعادت آباد و کاخ گلستان، ۳ جاذبه تاریخی هستند که با شما معرفی خواهیم کرد. به ادامه مطلب توجه کنید تا هر یک از ان ها را به خوبی بشناسید.

مجموعه فرهنگی تاریخی سعادت آباد

مجموعه بزرگ کاخ موزه سعادت آباد یکی از وسیع ترین جاذبه های تاریخی کشورمان است که در استان تهران قرار دارد. کاخ موزه سعادت آباد یا همان سعد آباد در شمال شهر واقع شده است و بدون تردید جزو زیباترین کاخ هایی است که در دنیا وجود دارد. مجموعه کاخ موزه سعادت آباد از نظر وسعت به عنوان یکی از بزرگترین بناهای تاریخی کشورمان است که چرا وسعت آن نزدیک به ۳۰۰ هکتار است.

این مجموعه بزرگ و پهناور در طول تاریخ مورد استفاده پادشاهان زیادی از جمله پادشاهان قاجار و پهلوي قرار گرفته است. حدود ۱۸۰ هکتار از وسعت این مجموعه بسیار بزرگ را تنها قنات، باغ، گلخانه، عمارت و کاخ و خیابان کشی ها تشکیل داده اند. پیشنهاد می کنیم زمانی که برای بازدید از مجموعه تاریخی و فرهنگی سعادت آباد راهی تهران می شوید حتما از کاخ سبز، کاخ سفید، کتابخانه، موزه ظروف سلطنتی، موزه مردم شناسی، موزه برادران امیدوار و موزه خط و کتابت میرعماد دیدن فرمایید.

جاذبه های تاریخی تهران

خانه موزه مقدم

خانه مقدم یکی دیگر از جاذبه های تاریخی تهران است که پیشینه بسیار قوی دارد. این خانه متعلق به محمد تقی خان احتساب الملک می باشد. شاید برایتان سوال باشد که میرزا تقی خان احتساب الملک چه کسی است. ایشان یکی از صاحب منصبان دربار قاجار بود و از قدرت بسیار زیادی برخوردار بود. ایشان همچنین رئیس اداره احتسابیه تهران و وزیر مختار ایران در کشور سوئیس نیز بوده است. پس از فوت ایشان، خانه مقدم به فرزندان بینی محسن مقدم رسید.

اگر بخواهید به خانه موزه مقدم بروید باید به شهر تهران، خیابان امام خمینی و بعد از خیابان شیخ هادی بروید. خانه موزه مقدم دقیقا در کنار بانک ملت قرار گرفته است. پیشنهاد می کنیم در سفر خود به تهران، حتما سری به این موزه بزنید. قطعا از دیدن آن حیرت زده خواهید شد. زیبایی بی حد و وصفی که این خانه دارد را نمی توان با خانه های دیگر مقایسه کرد. بازدید از خانه موزه مقدم می تواند شما را با معماری ایرانیان پیشین در دهه های گذشته نیز آشنا کند.

جاذبه های تاریخی تهران

کاخ گلستان تهران

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین و زیبا ترین مکان های تاریخی پایتخت کشورمان را به شما معرفی کنیم، باید به کاخ گلستان اشاره کنیم. کاخ گلستان در بین موارد معرفی شده در این مطلب به عنوان قدیمی ترین آثار شناخته می شود. این کاخ متعلق به دوره صفوی است و قدمت آن به بیش از ۴۴۰ سال می رسد. کاخ گلستان را می توان یکی از قدیمی ترین کاخ های موجود در سراسر کشور نیز معرفی کرد. این کاخ زیبا بخش های مختلفی برای تماشا دارد.

تالار سلام، تالار آیینه، شمس العماره، کاخ ابیض، عمارت بادگیر، ایوان و تخت مرمر، از جمله زیباترین بخش هایی هستند که در کاخ گلستان وجود دارند. این کاخ بزرگ و با شکوه در طول تاریخ شاهد رویداد های مختلفی بوده است. از مهم ترین رویداد هایی که در طول تاریخ در کاخ گلستان برگزار شده است می توان به، تاجگذاری محمد رضا شاه پهلوی، تاج گذاری و جلوس رضا شاه و گشایش مجلس یکم اشاره کرد. این را نیز ذکر کنیم که کاخ گلستان، در خیابان پانزده خرداد و در میدان ارگ تهران قرار گرفته است.

نظرات