عکسها و بیوگرافی فریبا کامران بازیگر

0

عکسها و بیوگرافی فریبا کامران بازیگر

فریبا کامران از بازیگران خوب تئاتر در ایران است که در عرصه تلویزیون و سینما نیز فعالیت میکند. وی فارغ التحصیل رشته زبان فرانسه در مقطع کارشناسی و فارغ التحصیل بازیگری از فرهنگسرای نیاوران است.

فریبا کامران

بیوگرافی فریبا کامران

فریبا کامران متولد سال ۱۳۴۶ در تهران است. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۶ در کلاس‌های آزاد بازیگری دانشگاه تهران آغاز کرد.
به گفته خودش : درست است که کارهایم کم بوده اما متنوع است. اصراری ندارم به هر قیمتی بازی کنم. بیشتر عمر بازیگری من در تئاتر گذشته و در این عرصه به طور متمادی فعالیت کرده‌ام.
این اواخر که به کارهای تصویری نزدیک‌تر شده‌ام، فاصله‌ بین کارهایم هم بیشتر شده. خوب، خود شما بهتر می‌دانید که در سینما سوژه‌های که برای زنان وجود دارد بسیار محدود است و این از مهم‌ترین دلایل کم‌کاری من به شمار می‌رود.

همسر فریبا کامران

متاسفانه اطلاعاتی در مورد ازدواج و همسر فریبا کامران در دسترس نیست.

شروع فعالیت فریبا کامران

فریبا کامران در مورد شروع فعالیتش میگوید : خوب، من کارم را از تئاتر شروع کرده‌ام. سال‌ها در این عرصه مشغول به کار بودم. فقط سال ۱۳۷۱ بود که در سینما فیلم «جاده عشق» را به کارگردانی رجب محمدین کار کردم.سال‌ها پیش در سریال «پهلوانان نمی‌میرند» به کارگردانی حسن فتحی کار کردم. پیش از آن هم نقشی در سریال «همسایه‌ها» داشتم.

فریبا کامران

آثار فریبا کامران

سینما و تلویزیون

سریال ۸۷ متر
سقفی كه بود (فیلم كوتاه، ۱۳۷۰)
جاده عشق (رجب محمدین، ۱۳۷۱)
همسایه (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۷۲)
پهلوانان نمی‌میرند (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۷۴)
سمفونی فرشتگان (فیلم كوتاه، ۱۳۷۷)

فریبا کامران

گل طلائی (فیلم كوتاه. ۱۳۷۸)
فرزند (داستانی تلویزیونی، ۱۳۷۸)
از كنار هم می‌گذریم (ایرج كریمی، ۱۳۷۹)
شب لطیف است (ویدئوئی، ۱۳۸۰)
فرش باد (كمال تبریزی، ۱۳۸۱)
چند تار مو (ایرج كریمی، ۱۳۸۲)
باغ‌های كندلوس (ایرج كریمی، ۱۳۸۳)

فریبا کامران آثار بسیاری در عرصه تئاتر دارد.

عکسهای فریبا کامران

فریبا کامران

فریبا کامران

فریبا کامران

فریبا کامران

تحصیلات آکادمیک دارید یا به طور اتفاقی سر از این رشته درآوردید؟

من از دوران دبیرستان به‌گونه‌ای سینما را دوست داشتم که حتی واو مجله فیلم را هم جا نمی‌انداختم. اما رشته‌ام تجربی بود و به اصرار خانواده برای پزشکی درس می‌خواندم تا این‌که روزی آگهی کلاس‌های آزاد بازیگری دانشگاه تهران را دیدم و فوراً ثبت‌نام کردم. این‌گونه شد که بعد از آن رشته خودم را کنار گذاشتم و هنر خواندم و با وجود این اوضاع بی‌ثبات اصلاً از این کار پشیمان نیستم.

فرش باد

در طرح اولیه کمرنگی حضور فریبا در «فرش باد» یک مشکل بود. اما با اعتمادی که به گروه داشتم و تغییراتی که فیلمنامه در طول کار کرد، شخصیت فریبا پررنگ‌تر شد و به نظرم می‌رسد خوشبختانه نسبت به عادی بودن نقش چندان منفعل از آب درنیامده. به‌هرحال «فرش باد» فیلمی است که شخصیت‌های متعددی دارد. شاید بیشتر از این نمی‌شد روی یک نفر تاکید کرد.

نظرات