اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم کیمیا و خاک با نقش عوامل +عکس ها و داستان

0

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم کیمیا و خاک با نقش عوامل +عکس ها و داستان

فیلم کیمیا و خاک : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران فیلم کیمیا و خاک با اسامی و عکس ها و نقش های هنرپیشه های این فیلم همراه با اسامی عوامل با بازیآزیتا حاجیان،حامد بهداد (حاج محسن)،پریوش نظریه (نرگس)،امیر آقایی و حسین یاری (مهدی)… در ادامه مطلب میخوانید.

 فیلم کیمیا و خاک

این فیلم به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی محصول سال ۱۳۸۷ است و حالا به مناسبت پخش فیلم های آخر هفته پنجشنبه شب ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ برایپخش در شبکه آی فیلم اماده شده است.

در فیلم سینمایی کیمیا و خاک بازیگران سرشناس و مطرح زیادی به ایفای نقش پرداختند که از جمله می توان به هنرمندانی چون: بازیگران حسین یاری
بازیگر نقش مهدی و پریوش نظریه بازیگر نقش نرگس، امیر آقایی، آزیتا حاجیان، سیاوش طهمورث، عبدالرضا حمیدی آشتیانی، حامد بهداد (حاج محسن)، امیرمحمد زند ، اصغر نژاد، ایمانی، سحر عبداللهی، مهران نائل ، علیرضا حیدری و امین اقبال زاده و… اشاره کرد.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم کیمیا و خاک با نقش عوامل +عکس ها و داستان

کیمیا و خاک فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس رافعی و نویسندگی عباس رافعی و بهرام صحیحی ساخته سال ۱۳۸۷ است.
این فیلم در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۸) در بخش نقش دوم زن (آزیتا حاجیان) کاندیدا و در بخش مسابقه سینمای آسیا حضور داشته‌است.

شما می توانید فیلم کیمیا و خاک پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم تمشا کنید

خلاصه داستان فیلم کیمیا و خاک

این فیلم با محوریت فضای ملتهب آبان ماه سال ۱۳۵۷، سرنوشت ۵ گروهی را که می‌خواهند با آخرین پرواز از ایران خارج شوند به هم گره می‌زند و در این میان یکی از مأموران اصلی ساواک در جستجوی مدرکی است، که هویت مخالفان را می‌تواند فاش سازد…

خلاصه داستان فیلم کیمیا و خاک

اسامی بازیگران فیلم کیمیا و خاک

فیلم سینمایی کیمیا و خاک به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی تولید می‌شود که حسین یاری پریوش نظریه، امیر آقایی، آزیتا حاجیان ، سیاوش طهمورث ، عبدالرضا حمیدی آشتیانی، حامد بهداد، امیرمحمد زند، اصغر نژاد، ایمانی، سحر عبداللهی، مهران نائل، علیرضا حیدری و امین اقبال زاده و… در آن ایفای نقش می‌کنند.

اسامی بازیگران فیلم کیمیا و خاک

پریوش نظریه بازیگر نقش نرگس در فیلم کیمیا و خاک

پریوش نظریه زاده بهمن ماه ۱۳۴۸در شهرستان گچساران، بازیگر، فیلمساز و عکاس ایرانی.او دارای لیسانس تئاتراز دانشگاه هنر است. پریوش نظریه در سال ۱۳۶۹ وارد عرصه حرفه‌ای و جدی سینما شد اما نگاه سخت گیر او به مقوله هنر وسینما باعث شد برای بازی در فیلم بعدی اش پنج سال صبر کند.

اسامی بازیگران فیلم کیمیا و خاک

او در سال ۱۳۷۴ با فیلم پدر ساخته مجید مجیدی به عنوان یک چهره شاخص در بازیگری سینما خوش درخشید وی در انتخاب نقش‌ها و فیلم‌هایش همواره با حساسیت برخورد کرده، چنانکه این حساسیت او را به بازیگری شاخص تبدیل کرده‌است. از جمله ویژگی‌های او بعنوان یک هنرمند زن، دغدغه اش در عرصه فیلمسازی ست که در حوزه سینمای مستند در کنار بازیگری ادامه یافته‌است

حامد بهداد

حامد بهداد (زادهٔ ۲۶ اوت ۱۳۵۲) بازیگر اهل ایران است. نخستین‌بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای همین فیلم کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد

بازگیر نقش حاج محسن در فیلم کیمیا و خاک

او در فیلم‌هایی چون: بوتیک، کافه ستاره، روز سوم، کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره، جرم، سعادت‌آباد، آرایش غلیظ، خانه دختر، نیمه‌شب اتفاق افتاد، سد معبر، قصر شیرین حضور داشته و برای بازی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده‌است

حسین یاری

حسین یاری (زاده ۱۶ دی ۱۳۴۶) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون و رسانه است که از سال ۱۳۵۸ با بازی در نمایش «گندم‌های خونین» آغاز کرد و با ایفای نقش در مجموعه «شب دهم» که نوروز ۱۳۸۱ از شبکه اول سیما پخش شد، به محبوبیت و شهرت رسید.

بازیگر نقش مهدی در فیلم کیمیا و خاک

امیر آقایی

امیر آقایی (زادهٔ ۱۰ مرداد ۱۳۵۴) بازیگر و نویسندهٔ ایرانی است. او برای نقش‌آفرینی در بدون تاریخ، بدون امضاء (۱۳۹۵) نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنوارهٔ فیلم فجر شد، و برای نقش مکملی که در شنای پروانه (۱۳۹۸) داشت، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

فیلم کیمیا و خاک

زمان پخش از آی فیلم

فیلم سینمایی «کیمیا و خاک» یکی از ساخته‌های عباس رافعی درباره فضای ملتهب درگیری‌های داخلی ایران در سال‌های پیش از انقلاب اسلامی است که پنجشنبه ۱۷ شهریور ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن شبکه آی‌فیلم فارسی خواهد رفت.

اسامی عوامل

کارگردان: عباس رافعی
تهيه کننده: عباس رافعی – بنیاد سینمایی فارابی
فيلمنامه‌نويس: عباس رافعی – بهرام صحیحی
صداگذار: عباس رستگار پور – فهیمه شجاعی
طراح صحنه و لباس: اصغر نژاد ایمانی
چهره پرداز: محمدرضا قومی
جلوه های ویژه : اصغر پور هاجریان
فیلمبردار: محمد آلادپوش
تدوینگر: نازنین مفخم
موسیقی: پیمان یزدانیان
مدیر تولید: مرتضی متولی

نظرات