اسامی و بیوگرافی صدا پیشگان فیلم پسر دلفینی با نقش ها +عکس ها و داستان

0

فیلم پسر دلفینی : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران این فیلم با اسامی و عکس ها و نقش های فیلم سینمایی پسر دلفینی  همراه با اسامی عوامل با صدا پیشگی ثریا قاسمی(بی بی زار)،نادر سلیمانی( ناخدا مروارید)، تینا هاشمی(سفید) و …در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم پسر دلفینی

این فیلم یک انیمیشن جذاب به کارگردانی محمد خیر اندیش و تهیه کنندگی محمد امین همدانی محصول سال ۱۳۹۹ در ژانر کودک،کمدی و ماجراجویی است. این فیلم محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. سازمان اوج مدعی است که مالکیت این انیمیشن به جز حق پخش تلوزیونی را به دلیل احتمال شکست اکران در دوران کرونا با قیمت مناسبی واگذار کرده است. پسر دلفینی بعد از اکران در روسیه، از ۹ شهریور ۱۴۰۱ پس از وقفه دوساله به خاطر کرونا در سینماهای ایران اکران شد. بر خلاف خبرهای پیشین که این انیمیشن تولید سازمان هنری رسانه‌ای اوج است، همدانی، تهیه‌کننده اثر، این پروژه را یک پروژه کاملا شخصی با مالکیت خصوصی خواند. او گفت که هیچ نهاد و ارگانی در تولید این فیلم مشارکت نداشته است. اکران این فیلم در کشور روسیه برعهده شرکت P&A، بزرگ‌ترین توزیع‌‌کننده فیلم در این کشور بود. این فیلم در ۲۷۱۲ سالن این کشور به اکران درآمد و در دو هفته اول اکران، توانست دومین رتبه فروش را در روسیه به دست آورد. این انیمیشن در روسیه مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون روبل معادل تقریبا ۵۰ میلیارد تومان فروخت.

خلاصه داستان

یک دلفین و مادرش، نوزاد پسری که در دریا افتاده‌است، را نجات داده و از او مراقبت می‌کنند.این پسر بزرگ شده و پس از اینکه متوجه هویتش می‌شود، برای پیداکردن مادرش…

خلاصه داستان انیمیشن پسر دلفینی

اسامی بازیگران فیلم پسر دلفینی

نادر سلیمانی

زادهٔ ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ بازیگر ایرانی است. او برای نقش‌آفرینی در ضپاو با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی ساعت خوش (۱۳۷۳–۱۳۷۴) و باغ مظفر (۱۳۸۵) به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد. او در سال  (۱۴۰۰) برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

صداپیشگان انیمیشن پسر دلفینی

نادر سلیمانی صداپیشه انیمیشن پسر دلفینی

ثریا قاسمی

مولود ملاقاسم (زادهٔ ۲۸ آذر ۱۳۱۹) معروف به ثریا قاسمی، بازیگر اهل ایران است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در اوایل دههٔ ۱۳۴۰ آغاز کرد و در سینما و تلویزیون پرکار بوده‌است. او در سال ۱۳۷۹ برای نقش‌آفرینی در مارال برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد. همچنین در سال ۱۳۹۵ برای ویلایی‌ها توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را کسب کند.همچنین با بازی در فیلم و سریال هایی چون بچه مهندس،پدر آن دیگری،بله برون،دختر شیرینی فروش،شام آخر،آقازاده،حکم رشد،فاخته،آوای باران،قلب یخی و… به شهرت بیشتری رسید.

صدای بی بی زار در فیلم پسر دلفینی

دیگر عوامل

کارگردان هنری: محسن شکرطلب،تهیه‌کننده: محمدامین همدانی،نویسنده: محمد خیراندیش و یانا کوزمینا،موسیقی: بهزاد عبدی،جلوه‌های بصری: رضا مسلمی.

 

نظرات