اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم ماجرای نیمروز ۱ با نقش ها + داستان

0

فیلم ماجرای نیمروز ۱ : خلاصه داستان و بیوگرافی بازیگران  این فیلم با اسامی و عکس ها و نقش های فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ۱  همراه با اسامی عوامل با بازی لیندا کیانی (طاهره)،جواد عزتی (صادق)،مهرداد صدیقیان (حامد) و …در ادامه مطلب میخوانید.

فیلم ماجرای نیمروز1

 این فیلم به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی محصول سال ۱۳۹۵ در ژانر سیاسی،خانوادگی و هیجانی است. موضوع این فیلم به ترورهای سازمان مجاهدین خلق ایران در سال ۱۳۶۰ و اتفاقات بعد از عزل ابوالحسن بنی صدر می‌پردازد که بسیار در میان مردم محبوب شد و باعث شد در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. این فیلم آن قدر مورد استقبال قرار گرفت که دنباله آن با نام ماجرای نیمروز: رد خون در سال ۱۳۹۸  ساخته و اکران شد. حالا قرار است این فیلم از شبکه آی فیلم در تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۱  ساعت ۲۲ پخش شود.

خلاصه داستان

فیلم به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه مجاهدین می‌پردازد. این درگیری‌ها پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر از ریاست جمهوری توسط مجلس شورای اسلامی شدت می‌گیرند. پس از برکناری ابوالحسن بنی صدر، گروه‌های ضد حکومت مانند گروه سازمان مجاهدین خلق ایران دست به ترورهای موفق مقامات ارشد حکومت می‌زنند. از سوی دیگر، سازمان اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه سازمان مجاهدین خلق هستند.که در این میان…

زمان پخش فیلم ماجرای نیمروز از شبکه آی فیلم

اسامی بازیگران فیلم ماجرای نیمروز ۱

محیا دهقانی

زادهٔ ۲۴ دی ۱۳۷۰ هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است. اولین بازی سینمایی وی در فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار است. سریال تلویزیونی «قهر و آشتی» نخستین تجربه او در تلویزیون محسوب می‌شود. او همچنین در سریال پایتخت۴ در نقش «سوسن» ظاهر شد که باعث شد به شهرت برسد. او در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در نقش «فریده» شخصیت اصلی زن فیلم را بازی کرده‌ است. وی برای بازی در فیلم کوتاه «باهر» به کارگردانی «حسن آخوندپور» موفق به دریافت جایزه «بهترین بازیگر زن» در نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی – سان‌فرانسیسکو شد. او جدیدا با بازی در سریال نجلا ۲ دوباره به شهرت رسید.

بازیگران ماجرای نیمروز 1

محیا دهقانی در ماجرای نیمروز ۱

مهدی زمین‌پرداز

زادهٔ ۲۳ شهریور ۱۳۶۰ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایران است. شروع به کار وی در مستند آخرین روزهای زمستان بود و همکاری وی با محمدحسین مهدویان ادامه داشت. وی در فیلم ماجرای نیمروز نقش مسعود را ایفا و به شهرت رسید، سپس در لاتاری (فیلم ۱۳۹۶) در نقش سامی ایفای نقش کرد. وی برای نخستین بار در فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است!» در نقش اول یک فیلم سینمایی جلوی دوربین رفت خودش را به اهالی سینما ثابت کرد. به طور کلی او در تمام فیلم ها و سریال هایی که حضور داشته به قدری توانمند بوده که هر سری به شهرت بیشتری دست یافته مانند : گلیه وار،علفزار،بیرو،مردبازنده،زخم کاری و… .

خلاصه داستان فیلم ماجرای نیمروز 1

دیگر عوامل

نویسنده فیلمنامه: ابراهیم امینی و محمد حسین مهدویان، دستیار اول کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، مدیر برنامه ریزی: وحید کاشی، جانشین تولید: مسعود زمانی، فیلمبردار: محمد ابراهیمیان، عکاس: سحاب زری باف، منشی صحنه: پوریا کاظمی، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه های بصری: روح الله موحدی، صداگذاری و میکس: مهرشاد ملکوتی، صدابردار: هادی ساعد محکم، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری طادی، طراح گریم: محسن دارسنج، انتخاب بازیگر و بازیگردان: ابراهیم امینی، مجری طرح: کامران حجازی، آهنگساز: حبیب خزایی فر، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز.

نظرات