سامانه پیامکی استعلام سبد کالا

40

سامانه پیامکی استعلام سبد کالا

سامانه پیامکی سبد کالا : قبلا با ارسال کد ملی سرپرست خانوار  به سامانه ۵۰۰۰۴۹۹ می‌ شد از اختصاص یا عدم تعلق بسته حمایتی کالا به خانوارها مطلع شد که ظاهرا این سامانه پیامکی غیرفعال شده است و در حال حاضر میتوان با شماره گيری “ستاره ۴ ستاره ۴ مربع” ( #۴*۴* ) استعلام صورت گيرد. (این کد فعلا غیرفعال است)

در ادامه میتوانید روش های ثبت نام و استعلام بسته حمایتی را ملاحظه کنید

اس ام اس سبد کالا

جدیدترین کدهای دستوری ثبت نام و استعلام بسته حمایتی:

در تصویر زیر کدهای دستوری جدید جهت ثبت نام و استعلام بسته حمایتی را می توانید ببینید:

 روش های دیگر استعلام وضعیت سبد کالا

۱ – تماس با ۱۴۲۰
۲ – سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۰
۳ – از طریق سایت استعلام بسته حمایتی دولت 👇
https://di.tamin.ir/sabadkala


روش استعلام بسته حمایتی

سرپرست سازمان تامین اجتماعی:

🔹کد دستوری USSD از سوی این سازمان برای بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که در خصوص بسته حمایتی دولت سئوال دارند، اختصاص یافت.
🔹این افراد می‌توانند کد دستوری #۸*۱۴۲* را شماره گیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند تا پاسخ برای آنها ارسال شود که آیا مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر؟ (این کد در حال حاضر فعال است)

این در حالی است که با وجود فعال شدن این سامانه کد دستوری عده‌ای از هموطنان توانایی برقراری ارتباط با این سامانه را ندارند. نکته قابل توجه برای هموطنان این است که این سامانه تنها با کیبورد انگلیسی کار می‌کند و اگر شماره ۱ را که همان ابتدا باید وارد سامانه کرد، به فارسی وارد کنیم این سامان پیام خطا می‌دهد، اما اگر ۱ را به صورت انگلیسی وارد کنیم به مرحله بعد هدایت می‌شویم.

نکته دیگر این است که این سامانه فعلا تنها برای خطوط همراه اول فعال شده و روی سایر اپراتورها قابل استفاده نیست.

همچنین افرادی که تاکنون این مبلغ به حسابشان واریز نشده از طریق شماره تماس ۱۴۲۰ پیگیری کنند.

نحوه ثبت اعتراض خانوارهای جامانده بسته حمایتی دولت

احد رستمی مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  درباره نحوه اعتراض آن دسته از بیمه پردازان تامین اجتماعی که از دریافت بسته حمایتی دولت جامانده اند، توضیح داد: چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواری که بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی هستند کمتر از ۳ میلیون تومان درماه است و تا کنون بسته حمایتی خود را دریافت نکرده اند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* ارسال کنند.

وی تاکید کرد : معترضین برای ثبت اعتراض خود در سامانه مذکور،، ۱۰ روز فرصت دارند.وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها درخواست هایی را پیگیری خواهد کرد که کد ملی سرپرست خانوار یارانه بگیر به همراه شماره تلفن وی و یا یکی از اعضای خانوارش در سامانه ثبت شده باشد.


استعلام بسته حمایتی

⬅️ با توجه به توزيع سبد حمایتی برای اقشار كم درآمد و اعلام برخی از مردم مبنی بر قرار گرفتن در ليست حمايتی، كافی است با شماره گيری “ستاره ۴ ستاره ۴ مربع” #۴*۴* استعلام صورت گيرد. (در حال حاضر غیرفعال است)

خبر جدید :

فعال شدن سامانه #۴*۴* از روز دوشنبه ۱ دی ۹۷ برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در ادامه از فعال شدن سامانه #۴*۴* از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی از سوی بیمه شدگان خبر داد و گفت: افراد تحت پوشش با استفاده از این سامانه می‌تواند متوجه شوند چرا بسته حمایتی را دریافت نکردند.

⬅️ نکته : در صورتی که هیچکدام از روش های استعلام در دسترس نبود ، تنها راه مطلع شدن از تعلق گرفتن سبد کالا مراجعه به فروشگاههای توزیع سبد کالا می باشد که با در دست داشتن کارت بانکی و کد ملی سرپرست خانوار میتوانید از طریق دستگاههای پوز موجود در این فروشگاهها وضعیت سبد کالای خود را استعلام نمایید

هشدار :

اخیرا موارد زیاد کلاهبرداری با سو استفاده از بسته حمایتی دولت گزارش شده است . در این کلاهبرداری ها با ارسال پیامک به مردم با مضمون مشمول بودن در بسته حمایتی دولت ، از آنها خواسته شده که برای واریز مبلغ شماره کارت و رمز دوم کارت را براشون ارسال کنند و از این طریق اقدام به خالی کردن حساب ها کرده اند. لطفا تحت هیچ شرایطی به پیامک های اینچنینی اعتماد نکنید و اطلاعات مربوط به حساب های بانکی خود را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

جزییات دو بسته حمایتی دولت از مردم

تامین کالاهای اساسی در قالب وجه نقد و یا کوپن الکترونیک

به گزارش ایسنا، محسنی بندپی در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران و درباره جزئیات دو بسته حمایتی در نظر گرفته شده برای مردم گفت: برای طراحی بسته حمایت‌های اجتماعی چندین جلسه برگزار شده است. برنامه اول برنامه” تامین کالاهای اساسی” است که یا مبلغ آن روی کارت‌های خود افراد می آید یا در قالب کوپن الکترونیک ارائه می‌شود که جزئیات آن ظرف یکی دو هفنه آینده مسخص می‌شود.

وی ادامه داد: این کالاهای اساسی شامل برنج، مرغ، گوشت، روغن، لبنیات و… می‌شود. این هنوز در حد ایده است اما شاید در روستاها حتی کارا کارت هم اعلام نکنیم و این مبلغ را به یارانه نقدی خانوار اضافه کنیم.

حمایت اجتماعی از پنج دهک اول /رقم ریالی کمک به این قشر مشخص نیست

برخورداری هشت دهک از کالاهای اساسی هنوز معلوم نشده

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه دوم “حمایت اجتماعی از پنج دهک اول” است که مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند اظهار کرد: اقشار متوسط رو به پایین، بازنشستگان حداقلی بگیر، مستمری بگیران تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله این افراد هستند ولی هنوز رقم این کمک حمایتی مشخص نشده است. دکتر نوبخت روز ۵ شنبه هر دو برنامه را اعلام کرده اما عدد ریالی و محتویات که در کارت قرار می‌گیرد باید در هیئت دولت تصویب شود.

وی افزود: تیم کارشناسی چند دستگاه دو برنامه را ارزیابی کردند و این دو برنامه احصاء شده است. برخورداری هشت دهک از کالاهای ضروری و یا برخورداری همه آحاد جامعه از برنامه تامین کالاهای اساسی هم هنوز محل بحث است.

شماره اس ام اس سبد کالا

40 دیدگاه در “سامانه پیامکی استعلام سبد کالا

  1. Mhh گفت:

    باسلام ملکه چندین سال که بسته حمایتی نگرفتیم…. حالا چی شده نمیدونم….توبیست سال…سه بارگرفتیم

  2. مریم گفت:

    سلام من چندین بار اعلام حضور کردم بهزیستی ۴ سال سبد کالا نگرفتم الانم خونه ی ندارم هیچ کارهم بهم ننیدن چکار کنم وضعیتم هیچ تغییری نکرده به دادم برسید

  3. ب گفت:
    2
    0

    سلام..من شوهرم زندانه چرا ب من و دخترم تعلق نمیگیره؟

  4. کیارش گفت:

    میگم شمااگه شرایط مارو داشتین چکار میکردین؟من مستاجرهستم الان ۶ماهه که بیکارشدم ،بیمه بیکاری هم ثبت نام کردم ولی خبری نشد.دزدای بی پدر ومادر حداقل پولی که هرماه خودمون میدادیم پس بدین

  5. صمداقا گفت:

    سلام من تازه ازدواج کردم هیچ پولیم ندارم الان دارم ۲ملیون کرایه خونه میدم توروخدا به ما یک کمک کنین الان من جوان ۳۰ساله نه سهام دا م ن پول ن خونه ن ماشین باید چکار کنم تازه ام متاهلم هستم بمن بدبخت کمک کنین

  6. حمید گفت:

    سلام من ی کارگر روز مزدم هیچ بیمه ای ندارم هبچ حقوقیم ندارم بچه کوچیک دارم هیچ بسته حمایتی یا سبد کالا تاحالا نگرفتم نون شبمم ندارم چرا ندادن به من تورو خدا کمک کنید

  7. بی ازار گفت:

    باسلام ماکه زیرپوشش کجیته امداد هستیم ودراندی رو هم نداریم چرا به ماتعلق نگرفته. بندپیر مرد ۸۰ ساله هستم وهمسرم در منازل مردم کار میکند .الانم که کسی جرعت درمنزل را به کار گران منزل رو هم نمیدهن هم در کرایه منزل ماندهیم وهم در معشیت زندگی ما باید چه بکنیم به ما چرا توجه نمیشه

  8. hajar گفت:

    کلا هرچی به ماتعلق داره پدرشوهرم بدون رضایت ما دریافت میکنه واستفاده میکنه چون اجازه نداد شوهرم یارانه شو جداکنه ،این حرامه که ازسبدکالا وبسته حمایتی ما، یک نفردیگه استفاده کنه ،واقعا ازعدالت خبری نیست من حتی سهام عدالت هم ندارم چرارسیدگی نمیکنید .یک عده مفت خور حق بقیه رومیخورند صدای ماهم به جایی نمیرسه.

  9. هاجر گفت:

    بسته حمایتی وسبدکالای من رو پدرشوهرم میگیره برای اینکه شوهرم یارانه شو جدانکرده تکلیف ماچیه این وسط این انصاف نیست این عدالت نیست. سهام عدالت هم ندارم این چه عدالتیه؟

  10. Mohammad گفت:

    واقعا متاسفم من بنده خدا از گلستان با در ماهیانه شاید ۲۰۰هزارکمتر نه من بلکه تمام همشهریان اینجوریه در امد ندارن این چطور کشوریه من ترکمن هیچ تعلق نمیگیره اخه به کی بگم با سه بچه والا نمیتونم خسته شدم از زندگی بابا بیاین منو ببرین حقم که تو این دنیا نمیدین اخرت یقه همتونو میگیرم اگر اعتقادی به اخرت داشته باشین

  11. علی گفت:

    مسئولین خجالت بکشید من که ازشما نمی گذرم خدا هم از شما نگذرد بابت این وضعیتی که برای مردم درست کردید !

  12. زهرا گفت:

    بنده خانمی سرپرست خانواده و تحت پوشش کمیته امداد البته چندخدمتی هستم و حقوقمو چندساله قطع کردن و تک نفرم کردن و بچه هامم از پوشش بیرون اوردن و خدمات خیلی کمی میدن الانم که اصلا پولی بابت سبد کالا دریافت نکردم ۶ ساله دنبال کار میگردم و بیکارم و فقط پسرم که کار میکنه ی حقوق وزارت کاری میگیره و بیمه میباشد اما سبد کالا به اونم ندادن ….آخه این چه وضعیه یا همه رو بدین یا اصلا ندین این چه عدالت اجتماعیه!؟ که بیکاران و خودسرپرستان و سرپرستان خانواده حمایتی نشن ولی اونیکه بازنشتس و بالاخره حقوق ثابت ماهیانه داره حمایت بشه …اصلا تنها چیزیکه تو جامعه ما سرجاش نیست عدالت اجتماعی و طبقاتیست واقعا باید چکارکنند این بیکاران جامعه!!!!!

  13. ناشناس گفت:

    واقعا خسته نباشید شرمنده کردید طرف ماشین سنگین و خونه چهار طبقه داره سبد حمایتی گرفته انوقت من که شوهرم کارگره اجاره نشین هستیم دو نفر هستیم یکیمون حذف کردن وزحمت کشیدن مسولین ۱۰۰ تومن برامون ریخت تقریبا نصف فروشگاه رو تونستیم با این قیمت های پایین بخریم خیلی ممنون واقعاااا

  14. ایمان گفت:

    سلام ماهم که تحت پوشش تامین اجتماعی هستیم بهمون ندادن من حقوق یک تومان هست ولی تعلق نگرفته ولی کسی رو میشناسم ۵ تومان حقوق میگیره بهش دادن سبد کالا

  15. امین گفت:

    فقط به مردم بی احترامی کردید .راهی برای اعتراض جهت دریافت نمانده که معنایش توهین میشود .

  16. یه همیشه حماسه ساز !!!! گفت:

    سلام ما که نحت حمایت هیچ نهاد یا سازمانی نیستیم چه گناهی کردیم درامد زبر ۵۰۰هزاره .نه سهام تعلق گرفت نه سبد کالا ۲۰۰تومان چیزی نیست اما از تبعیض متنفرم طرف می شناسم با در امد بالای ۶ میلیون تمام خدمات برایش واریز می شود اما برای من و امثال من پیامک میاد بدون اینکه قید کنه شهروند گرامی می نویسه سبد به شما تعلق نگرفت . فردا انتخابات نزدیکه خودم که هیچ نمی زارم هیچکدوم از خانو.اده و فامیل پای ضندوق سبز آرا بره .

  17. محمد گفت:

    من یه کارگر ساختمونی با هزار بدبختی با لخت کردنم توسط صنفا تونستم دفترچه بگیرم بعد۵سال واریزی باطل کردن با داشتن سه فرزند وبیکار افتاده توخونه شیمیایی بدون یک ریا حقوق خدارو خوش میاد من نگیرم یه عده باحقوق سه تومنی سبد بگیرن پ عدالت کجاس مسلمونی کجاس

  18. محمد گفت:

    سلام بند با بدبختی تونستم دفترچه ساختمونی بگیرم اونم اونقد مجریای کار پول ازم گرفتن لختم کردن بعد شش سال واریزی دوبار ه باطل کردن هفت هشت ماهه به هردری میزنم نمیتونم بگیرم سبد واسه من واریز نشده با داشتن ۳تا بچه من حقو سهمی ازاین سبد ندارم یه کارگرساختمونی بیکارافتاده توخونه اخه ما چه گناهی کردیم مسلمونی اینه

  19. علیرضا گفت:

    افرادی که زیرنظرتامین اجتماعی نمیباشند برای دریافت سبدکالاچگونه باید اقدام کنن لطفا جواب بدین

  20. محمد همتی گفت:

    چرا به کارگران ودست فروشان سبد کالا نمیدهند من دست فروشم هیچ وقت سبد کالا نگرفتم

  21. علیرضا گفت:

    من بیکارم و دارم بیمه بیکاری میگیرم اما برای من واریز نکردن.چرا؟؟؟

  22. mehdi گفت:

    من مجردم ۴۲ سالم و کارگرم هر چی سایت رو بالا و پایین کردم ظاهرا ب ما تعلق نمیگیره ظاهرا من ک مجردم بلاید بمیرم ن نیاز ب حمایت داریم ن نیاز ب غذا تبعیض تا چ حد

  23. روح اله گفت:

    سبد کالا =سبد بی عدالتی سبد تبعیض سبد….

  24. روح ال گفت:

    سبد سبد کالا نیست سبد بي عدالتی هست مورد داریم زن و مرد معلم سبد کالا براش ریختن و مورد داریم کل خانواده که شش نفر هست بیکار و منبع درآمد ندارن نریختن آخه کجاست عدالت علی که ازش دم میزنیم

  25. محید گفت:

    سلام کد دستوری ستاره ۴ رو میزنم ولی استعلام کارت ملی ثبت احوال باز میشه هیچ شماره پیامکی جواب نمیده کلا ملت

  26. وحید گفت:

    سلام کد ستاره چهار که کار نمیکنه کسی هست راهنمایی کنه چگونه دریافت کنیم

  27. عبد الله گفت:

    سلام پدرم کارگره ماهی ۳۸۰۰۰۰ هزارتومن فقط حقوقشه سری قبل که اصلا سبد کالا بهش ندادن این سری هم میزنه کد ملی موجود نیست باید چیکر کنیم آخه این عدالته یاعین بی عدالتیه

  28. Fatemeh گفت:

    سلام چرا سامانه پیامکی عوض شده وقتی میزنم مینویسه ثبت احوال

  29. الناز گفت:

    شنو من بعد های الکد نرسل

  30. داوود گفت:

    باسلام سرشماره ارسال پیامک جهت استعلام سبدکالامسدودهست.کد USSDهم دیروزامتحان کردم اعلام کردامروزسبدکالانوبتم هستِ.امروزچک کردم مسدودبودخلاصه اصل مطلب ملت همه سرکاریم سبدکالامتعاق به فودالهاهست

  31. بهنام گفت:

    سلام پدر بنده کارگر فصلی هس و تو پاییز و زمستان بیکار ه، سبد حمایتی برای ما تعلق میگیره یا نه؟؟ با تشکر

  32. فاطمه گفت:

    سلام من یه بچه یتیم دارم از هیچ جا هم در آمدی ندارم فقط ۴۰۰ هزار حقوق مستمری میگیریم و۹۱۰۰۰ هم یارانه اصلا کفاف زندگی رو نمیده ؟؟؟؟چرا باید به ما تعلق نگیره ؟؟؟؟؟

    1. ارش گفت:

      تعلق میگیره

    2. علی گفت:

      سلام

  33. امین نوری گفت:

    سلام من گ برادرم از فرزندان ترخیصی بهزیستی هستیم. برای من سبد کالا واریز کردند اما برای داداشم واریز نکردند. دلیلش چیست????

  34. روناک گفت:

    سلام چرا امروز ۱۳۹۷/۰۹/۱۸ استعلام سبد کالا قطع شده فقط مینویسه ثبت نام کاربر؟

  35. محمدحسین جان نثاری گفت:

    سلام همسرم شغل ازادداره بادرامدزیردویلیون واصولاکمترازان ومن هم شاغل نیستم درضمن هنوزازپرداخت بیمه بازنشست نشده وبیمه پرداخت می کنیم ونمی دانیم سبد حمایتی وکوک هزینه شامل حال ماشده یانه واگرشده جگونه دریافت کنیم

  36. مریم گفت:

    سلام.همسرم قرارداد شرکتی داره .و حقوقش زیر ۳میلون هست.کد میزنم میگه تعلق نمیگیرد چرااااااا؟؟

  37. یگانه گفت:

    من کارمند قراردادی دانشگاه هستم حقوقم زیر سه میلیون است همسرم تحصیلکرده و بیکار است هزینه زندگی با یک حقوق میچرخد چرا سبد حمایتی دولت صرف اینکه سرپرست خانوار از لحاظ لغوی حساب نمیشوم تعلق نگیرد؟ لااقل دولت محترم به خانمهایی که همسرانشان شاغل بخش دولتی نیستند و بیمه پرداز مشاغل آزاد هستند کمک هزینه را پرداخت کنند. اینگونه در حق خانمهایی چون من که تعداد بسیار زیاد است چون کار و اشتغال برای همسرانمان مهیا نیست بندگان خدا همه تحصیلکرده بسیار محترم فقط شرایط اشتغال برایشان مهیا نبوده. لطفا کمکهای دولت شامل حالمان شود./ با تشکر

  38. شاجورالفلاحیه گفت:

    شاجورالفلاحیه

نظرات