گرد شدن نوک بینی بعد از عمل ؛ دلایل گردی نوک بینی + درمان

2

عمل زیبایی بینی نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی می‌تواند با عوارض کوتاه مدت و یا بلند مدتی روبه رو گردد، که برخی از آن‌ها نیاز به مراجعه مجدد بیمار به پزشک متخصص دارد. از مهم‌ترین عوارض موقتی و زودگذر عمل بینی می‌توان به ورم، سفتی و گرد شدن نوک بینی بعد از جراحی اشاره کرد.

از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا توضیحات کامل‌تری در خصوص این مشکلات بعد از جراحی زیبایی بینی بپردازیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید:

 گرد شدن نوک بینی بعد از عمل

ورم نوک بینی بعد از عمل جراحی

از آنجایی که بینی‌های گوشتی به دلیل خصوصیات خاص و ویژه‌ای که دارند بسیار حساس‌تر هستند و به عنوان یک جراحی پیچیده شناخته می‌شوند، بایستی تحت نظر پزشک متخصص با سابقه و ماهر این جراحی صورت گیرد. زمانی که جراحی بینی توسط بهترین و معتبرین جراحان بینی انجام گیرد، احتمال بروز عوارض بعد از آن به شدت کاهش پیدا می‌کند. از طریق وب سایت پزشک ۲۴ می‌توانید بهترین جراح بینی را در شهر خود بیابید.

البته باید در نظر داشته باشید که بروز یکسری عوارض بعد از عمل بینی گوشتی کاملا طبیعی بوده و برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد. یکی از این مشکلات ورم نوک بینی است که هم در عمل بینی‌های گوشتی و هم بینی‌های استخوانی قابل مشاهده می‌باشد و زمان بهبودی آن در افراد مختلف و با توجه به شرایط پوستی آن‌ها متفاوت می‌باشد.

واضح است که ورم نوک بینی در بینی‌های گوشتی نسبت به بینی‌های استخوانی بسیار بیشتر خواهد بود و شدت این عارضه به نوع جراحی، نوع پوست بیمار و میزان دقت در مراقبت‌های بعد از جراحی توسط فرد بستگی دارد.

ورم نوک بینی بعد از عمل جراحی

عوارض جراحی بینی گوشتی

به طور کلی عوارض جراحی بینی از جمله ورم بینی بعد از جراحی، در بینی‌های گوشتی بیشتر از بینی‌های استخوانی قابل مشاهده است. در ادامه به توضیح برخی از این عوارض طبیعی بعد از عمل بینی گوشتی پرداخته شده است:

– پهن بودن بینی بعد از جراحی

بینی‌های گوشتی به دلیل پوست ضخیم‌تری که نسبت به بینی‌های استخوانی دارند، ممکن است بعد از جراحی و در زمان مشاهده نتیجه آن کمی پهن‌تر دیده شوند. البته توجه داشته باشید پزشک تمام تلاش خود را در زمان جراحی می‌کند تا بتواند در حد ممکن از این پهنی بکاهد.

علاوه بر این مسئله، در روزها و یا حتی ماه‌های ابتدایی به دلیل تورم و التهاب بینی بعد از جراحی، پهنی بینی بیشتر قابل مشاهده می‌باشد که به مرور زمان و از بین رفتن این عارضه می‌توان نتیجه نهایی از آن را مشاهده کرد.

– گرد شدن نوک بینی بعد از عمل

از آنجایی که بینی‌های گوشتی دارای غضروفی ضعیف‌تر و پوست ضخیم‌تری هستند، بعد از جراحی ممکن است بیمار با گرد شدن نوک بینی خود مواجه گردد.

به صورت کلی باید بگوییم که با مراجعه به بهترین جراح بینی برای انجام عمل زیبایی خود، می‌توانید نتیجه‌ای ایده آل‌تر از آن را به دست آورید. به این دلیل که پزشک متخصص با توجه به تجربه و سابقه‌ای که در این زمینه به دست آورده است می‌تواند تا حد ممکن از بروز چنین مشکلی جلوگیری کند.

– سفتی نوک بینی بعد از عمل

سفتی نوک بینی را می‌توان هم بعد از جراحی بینی‌ استخوانی و هم عمل بینی‌ گوشتی مشاهده کرد. معمولا دلیل اصلی برای بروز این عارضه مربوط به ساختار اصلی بینی می‌باشد که این مشکل نیز با گذشت زمان بهبود پیدا می‌کند.

علل گرد شدن نوک بینی بعد از عمل

 

دلایل متعددی هستند که می‌توانند باعث بروز این مشکل گردند، که در ادامه به توضیح چند مورد از آن‌ها پرداخته شده‌است:

–      عدم تقویت غضروف بینی

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد این مشکل می‌شود عدم تقویت غضروف و ساختار اصلی بینی به خصوص در بینی‌های گوشتی است. گاهی اوقات ممکن است غضروف باقیمانده در ناحیه نوک بینی قدرت کافی برای حفظ موقعیت خود را نداشته باشد که برای این کار بایستی از پیوند غضروف کمک گرفت.

غضروف اضافه برای پیوند می‌تواند از ناحیه غضروف دنده و یا گوش خود بیمار برداشته شود. در صورتی که ظاهر و ساختار غضروف این نواحی برای پیوند مناسب نباشند می‌توان از غضروف مصنوعی برای انجام این کار استفاده کرد.

–         وجود ورم و التهاب بعد از عمل

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث بروز چنین عارضه‌ای می‌شود، تورم و التهاب بعد از جراحی است که ممکن است باعث شود تا شما بینی خود را بزرگتر و یا حتی پهن‌تر از قبل ببینید.

گردی نوک بینی معمولا بیشتر در بینی‌های گوشتی و با پوست ضخیم قابل مشاهده می‌باشد، به این دلیل که میزان تورم در این نوع بینی‌ها نسبت به بینی‌های استخوانی بیشتر است. نوک بینی معمولا به عنوان آخرین بخش از بینی در کاهش التهاب و تورم شناخته می‌شود، از این رو بهتر است بلافاصله بعد از جراحی ظاهر بینی خود را قضاوت نکنید.

بهبودی و کاهش ورم در نوک بینی گرد بعد از جراحی گاهی اوقات به بیش از ۶ ماه بعد از عمل نیز می‌رسد، در نتیجه بهتر است برای مشاهده نتیجه نهایی عمل خود کاملا صبور باشید.

–         عدم توجه به مراقبت‌های بعد از عمل

یکی دیگر از دلایل بسیار مهم در جلوگیری از گرد شدن نوک بینی، رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی است. گاهی اوقات گردی نوک بینی به دلیل وجود تورم و التهابی است که بعد از جراحی زیبایی در بینی رخ می‌دهد. میزان و شدت ورم بینی در افراد مختلف و با توجه به شرایط آن‌ها و همچنین نوع جراحی می‌تواند متفاوت باشد.

افراد با رعایت نکات و مراقبت‌های مهم بعد از جراحی می‌توانند از بروز چنین مشکلی جلوگیری نمایند. برخی از این مراقبت‌ها به شرح زیر می‌باشد:

–         عدم انجام فعالیت‌های سنگین

–         چسب زدن بینی به صورت اصولی

–         بالا نگه داشتن سر در هنگام استراحت

–         عدم استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی

–         پرهیز از مصرف غذاهایی با نمک فراوان

–         مراجعه به پزشک کم تجربه

یکی از مهم‌ترین عواملی که بعد از جراحی فرد با چنین عوارضی مواجه می‌گردد، مراجعه به پزشک تازه کار و کم تجربه است. یک جراح تازه کار ممکن است بدون در نظر گرفتن افتادگی نوک بینی، در این قسمت با توجه به سایر اجزای بینی مانند پل بینی تغییرات را اعمال کند و افتادگی و گرد شدن نوک بینی را پیش بینی نکند.

 علل گرد شدن نوک بینی بعد از عمل

کلام آخر

در انتها باید بگوییم که برای انجام جراحی بینی خود و رسیدن به نتیجه ایده آل بایستی به بهترین جراح بینی که تجربه کافی در این زمینه را دارد مراجعه نمایید (راهنمای انتخاب بهترین جراح بینی) تا پزشک با تجربه و مهارتی که در این حیطه به دست آورده است بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند.

علاوه بر این برای مشاهده نتیجه نهایی از عمل خود باید صبور باشید تا روند بهبودی بعد از جراحی به صورت طبیعی طی گردد و تورم و التهاب ناشی از آن نیز به صورت کامل کاهش پیدا کند.

داشتن استرس و اضطراب در خصوص ظاهر و فرم نهایی بینی خود و حساسیت و وسواس بیش از حد در مورد این مسئله می‌تواند در سرعت بهبودی و کیفیت روند آن اختلال ایجاد کند.

2 دیدگاه در “گرد شدن نوک بینی بعد از عمل ؛ دلایل گردی نوک بینی + درمان

  1. شایلین گفت:

    گرد شدن نوک بینی بعد عمل وقتی به وجود بیاد که خیلی غیر اصولی ماساژ بدین. درمان گرد شدن نوک بینی بعد جراحی خیلی اسونه

  2. سنا گفت:

    سلام ببخشید گرد شدن نوک بینی بعد از عمل فقط برای بینی گوشتی هس؟

نظرات