خرید بلیت فیلم های علفزار و چند میگیری گریه کنی از سینماتیکت

0

در حال حاضر فیلم‌های سینمایی متفاوتی از تمامی ژانرها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است. برای نمونه فیلم «چند می‌گیری گریه کنی ۲» در ژانر کمدی-خانوادگی و فیلم «علفزار» در ژانر اجتماعی-درام جزء فیلم‌های پرطرفدار در حال اکران این روزهای سینما هستند. همچنین در هفته‌ی آتی فیلم «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی‌زاده که در سی‌وهشتمین جشنواره‌ی فیلم فجر نیز حضور داشت، در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد. علاقه‌مندان به خرید بلیط فیلم بی صدا حلزون می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت به سایت سینماتیکت مراجعه کنند. در ادامه به معرفی مختصری از دو فیلم در حال اکران «علفزار» و «چند می‌گیری گریه کنی ۲» می‌پردازیم.

فیلم های علفزار و چند میگیری گریه کنی

علفزار

این فیلم یکی از پربازیگرترین فیلم‌های چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر بود که کنجکاوی بسیاری را برانگیخت. «علفزار» اولین فیلم بلند کاظم دانشی است که تهیه‌کنندگی آن را بهرام رادان برعهده گرفته بود. موضوع این فیلم درباره‌ی یک بازپرس دادگاه کیفری با بازی پژمان جمشیدی که درگیر پرونده‌ای پیچیده شده است. همچنین در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.» علاوه‌بر پژمان جمشیدی، بازیگران درخشان دیگری همچون سارا بهرامی و ستاره پسیانی، ترلان پروانه و … در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پژمان جمشیدی که بازیگری را با بازی در سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت آغاز کرده بود، خیلی زود در این حرفه پیشرفت قابل‌توجهی کرد و با بازی در فیلم‌های کمدی همچون «خوب بد جلف»، «تگزاس» و «دینامیت» به شهرت و محبوبیت فراوانی رسید. جمشیدی  با بازی در این فیلم به علت ایفای نقشی بسیار متفاوت خود را به چالش کشید. او در «علفزار» در نقش بازپرس شرافتمندی است که در طول فیلم با شخصیت‌های مختلفی برخورد می‌کند و در قبال تمام آنها باید رفتار متفاوتی از خود بروز دهد، جمشیدی به‌‌خوبی از پس این نقش چالش‌برانگیز برآمده است. به‌طورکلی می‌توان گفت فیلم «علفزار» نقطه‌ی اوج بازیگری پژمان جمشیدی است که برای آن فیلم کاندید بهترین بازیگر مرد در جشنواره‌ی فجر شد اما باوجود شایستگی‌های لازم، موفق به کسب سیمرغ بلورین نشد. باگذشت مدت کمی که از اکران این فیلم می‌گذرد، «علفزار» با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه شده و فروش خوبی را در همین زمان اندک تجربه کرده است. پیش‌بینی می‌شود که این فیلم به علت آنکه براساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده و بازیگران مشهوری که دارد، در روزهای آتی نیز با استقبال بیشتر مخاطبان سینما روبه‌رو شود.

فیلم های علفزار و چند میگیری گریه کنی

چند میگیری گریه کنی ۲

این فیلم محصول سال ۱۳۹۸ است اما در آن زمان به دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن سینماها اکران نشد و از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سینماهای سراسر کشور اکران شد. فیلم چند میگیری گریه کنی به کارگردانی علی توکل‌نیا و تهیه‌کنندگی او و حسن توکل‌نیا در ژانر کمدی ساخته شده است. این فیلم ادامه‌ی فیلم « چند می‌گیری گریه کنی» محصول سال ۱۳۸۴ است که کارگردانی آن را شاهد احمدلو  بر عهده داشت و مرحوم منوچهر نوذری در آن به ایفای نقش پرداخته بود.

این فیلم داستان پسر شایسته (مرحوم منوچهر نوذری) است که پس از سال‌ها زندگی در خارج کشور برای دریافت ارث پدر به ایران بازمی‌گردد، غافل از اینکه پدرش وصیت کرده بود که او باید هفت مراسم عزاداری برای هفت خانواده‌ی بی‌بضاعت بگیرد و خودش نیز در این مراسم حضور تاثیرگذار داشته باشد. همین امر سبب به وجود آمدن ماجراهایی پیچیده برای بهرام، پسر شایسته در ایران می‌شود. حمید لولایی و ابوالفضل پورعرب در «چند میگیری گریه کنی ۲» همانند سری اول هنرنمایی کرده‌اند؛ علاوه‌بر این دو، بازیگرانی همچون حامد آهنگی، اسدالله یکتا، مهران رجبی، اشپیتیم آرفی، گیتی معینی و عباس جمشیدی‌فر در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

حضور حمید لولایی در این فیلم با آن سابقه‌ی درخشان در حوزه‌ی طنز و بازی در سریال‌های «خانه به دوش»، «بزنگاه»، «ترش و شیرین» به وجه کمدی فیلم کمک شایانی کرده است. فیلم «چند میگیری گریه کنی ۲» نخستین تجربه‌ی  حامد آهنگی در سینماست. حضو آهنگی و عباس جمشیدی‌فر که هردو اخیرا در رئالیتی‌شوی «جوکر» شرکت کرده بودند و توانایی خود را در ژانر کمدی بیش از پیش اثبات کردند، سبب فروش هرچه بیشتر این فیلم شده است. چراکه با سپری شدن مدت کمی از اکران این فیلم، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شده و پیش‌بینی می‌شود به دلیل حضور بازیگران کمدی و محبوب در این فیلم، فروش آن روزبه‌روز بیشتر شود.

علاقه‌مندان به سینما می‌توانند برای خرید بلیط سینما به سایت سینماتیکت مراجعه کنند و به تماشای دو فیلم پرطرفدار «چند میگیری گریه کنی ۲» و «علفزار» بنشینند.

نظرات