متن جدید روز بدون دخانیات ۱۴۰۱ + عکس نوشته روز جهانی بدون دخانیات ۲۰۲۲

0

روز جهانی بدون دخانیات ۲۰۲۲ : هر ساله به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بدون دخانیات در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۲۲، مصادف با ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، اقدامات هماهنگ و فراگیری در سرتاسر جهان برای آگاهی بخشی عمومی در خصوص مضرات استعمال دخانیات و فواید ترک آن انجام می‌گردد.‌ در ادامه متن جدید روز جهانی بدون دخانیات با عکس نوشته روز جهانی بدون دخانیات ۱۴۰۱ پروفایل و استوری در ۳۱ می ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ با ما همراه باشید.

روز جهانی بدون دخانیات 2022

پیام و متن جدید روز بدون دخانیات ۱۴۰۱ + عکس نوشته روز جهانی بدون دخانیات ۲۰۲۲

 امروز، سمبلی است برای همه مردم دنیا، تا دست کم در این روز از سیگار و دود کناره بگیرند وبه جای دودِ کشنده و مسموم سیگار، زندگی، شادابی و سلامت را به یکدیگر هدیه کنند. امیدواریم امروز همه سیگارها خاموش شود تا بتوان با خیالی آسوده نفس کشید و به جای سرفه های پی درپی در هوای دودآلود، در هوای پاک و سالم، با نفس هایی عمیقْ شادی، نشاط و تازگی را در اعماق روح احساس کرد.

روز بدون دخانیات

متن درباره روز بدون دخانیات و سیگار ۱۴۰۱

همه این واقعیت را می‌دانیم که استعمال دخانیات برای سلامتی ضرر دارد و آمار سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز این مورد را تایید می‌کند و سالانه حدود ۸ میلیون نفر در سراسر جهان در اثر عوارض مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

ترک استعمال دخانیات برای بسیاری از افراد آسان نیست اما آنان باید بدانند که با ترک کردن سیگار از تغییرات مثبت بر سلامت در طولانی‌مدت بهره‌مند خواهند شد.

روز جهانی بدون سیگار

مزایای سلامتی ترک سیگار:

در روز بدون دخانیات بدانید که طی ۲۰ دقیقه ضربان قلب و فشارخون افت می‌کند.
بعد از ۱۲ ساعت، سطح مونوکسید کربن در خون به حالت عادی کاهش می‌یابد.
بعد از دو تا ۱۲ هفته، گردش خون بهبود و عملکرد ریه افزایش می‌یابد.
بعد از یک تا ۹ ماه، سرفه و تنگی نفس کاهش می‌یابد.
پس از گذشت یک سال، در نیمی از افرادی که سیگار را ترک کردند، خطر ابتلا به بیماری انسداد قلبی کاهش می‌یابد.
بعد از پنج تا ۱۵ سال، خطر سکته مغزی کاهش می‌یابد.
بعد از گذشت ۱۰ سال، در نیمی از این افراد خطر ابتلا به سرطان ریه کاهش می‌یابد.
بعد از ۱۵ سال، خطر بیماری عروق کرونر کاهش می‌یابد.

متن درباره روز جهانی بدون دخانیات ۲۰۲۲ به همراه عکس نوشته پروفایل و استوری

روز مبارزه با مواد وخدر

مزایای ترک سیگار و اعتیاد

بر اساس اطلاعات تحلیل‌شده از سال ۲۰۱۵، ۱۷ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله جهان سیگار می‌کشند. با ابداع سیگار الکترونیکی مشکلات کودکان و نوجوانان در این مورد نیز افزایش‌یافته و احتمال ابتلا به سیگار در آینده دو برابر شده است، نه‌تنها نیکوتین موجود در سیگار الکترونیکی کودکان و نوجوانان را به‌شدت وابسته می‌کند، بلکه به مغز در حال رشد کودکان نیز آسیب می‌رساند.

مزایای ترک قلیان و سیگار

در روز جهانی بدون دخانیات ۲۰۲۲ ، ترک سیگار بهترین کاری است که زنان باردار برای خود و کودک خود انجام می‌دهند. البته انجام این کار دشوار است اما مادران می‌خواهند بهترین زندگی را برای کودک خود ایجاد کنند و در این مسیر تلاش خواهند کرد. در کشورهای مختلف مراکز ترک اعتیاد خدمات تلفنی و آنلاین به مادران باردار برای موفقیت در ترک سیگار ارائه می‌دهند.

تقریبا نیمی از خانم‌های باردار با این خدمات استعمال سیگار را با موفقیت ترک کردند. متخصصان می‌گویند: “مهم نیست که در چه مرحله‌ای از بارداری قرار دارید، برای ترک سیگار هرگز دیر نیست”.

در موفقیت ترک سیگار زنان باردار، شریک زندگی و افراد خانواده بسیار تاثیرگذار هستند و برای کمک بیشتر به آنان می‌توان از پزشک عمومی، پزشک زنان و کارکنان بهداشتی کمک گرفت.

با ترک سیگار زنان باردار مزایای آن را احساس خواهند کرد و مونوکسید کربن و سایر مواد شیمیایی به‌سرعت در بدن آنان کاهش می‌یابد و اکسیژن بیشتری در خون وجود خواهد داشت که در سلامت مادر و کودک تاثیرگذار است.

راه های ترک سیگار

ترک سیگار برای زنان باردار

بدترین نوع سیگار

چگونه سیگار را ترک کنم

سیگار

با ما همراه باشید

نظرات