بیوگرافی پانته آ پناهی ها بازیگر کیست و همسرش و فرزندان +عکس

0

بیوگرافی پانته آ پناهی ها بازیگر کیست و همسرش و فرزندان +عکس

پانته آ پناهی ها بازیگر ایرانی در ۹ آذر ماه ۱۳۵۶ در تهران بدنیا آمده و و فارغ التحصیل رشته کارگردانی در مقطع لیسانس می باشد.

این خانم بازیگر دارای صدای خاص و فوق العاده منحصر بفردی است که همین صدای خوب و خاصش، توجه کیانی نمایشنامه نویس تئاتر را جلب کرده و از او برای بازی در یک نمایش دعوت میکند.

بیوگرافی پانته آ پناهی ها بازیگر کیست و همسرش و فرزندان +عکس

بیوگرافی پانته آ پناهی ها و همسرش کیست و عکس های فرزندانش و سن و قد و سوابق عکسهای شخصی بازیگر بانوی عمارت, اینستاگرام و همسر پانته آ پناهی ها و عکس پانته آ را در ادامه از مجله حرف تازه ببینید

بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها

پانته آ پناهی ها بازیگر سینما و تلویزیون وو تئاتر ایران است او متولد ۹ آذر ماه ۱۳۵۶ در تهران بوده و از بازیگران شناخته شده محسوب میشود در این صفحه بیوگرافی پانته آ پناهی ها و همسرش و عکسهای شخصی بازیگر بانوی عمارت و اینستاگرام و نحوه بازیگری و همسر و ازدواج و همه چیز درباره زندگی شخصی و هنری پانته آ پناهی ها را بخوانید.بیوگرافی

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی سینما از موسسه آموزش عالی سوره می باشد، بطور اتفاقی بدلیل صدای جذابش وارد تئاتر و سپس منشی گری صحنه شد.

پانته‌آ پناهی‌ها

پانته آ پناهی ها کیست

پانته آ پناهی ها در جشنواره های فجر و فستیوالهای مختلف چندین جایزه را از آن خود کرده است.
مانند بازی در فیلم نفس و خانوم که جوایزی را دریافت کرده است.

bigraphy pantea panahiha

بیوگرافی پانته آ پناهی ها ،وی به تازگی با صابر ابر و مهیار علیزاده در آلبوم در شعله با تو رقصان همکاری کرده است.
خانم پناهی ها ابتدا با منشی صحنه بودن وارد سینما شد و از سال ۱۳۸۱ پای در عرصه سینما گذاشت. نیکی نصیریان
به مدت سه سال در پشت صحنه به عنوان منشی کار کرد.

سوابق

این خانم بازیگر دارای صدای خاص و فوق العاده منحصر بفردی است که همین صدای خوب و خاصش، توجه کیانی نمایشنامه نویس تئاتر را جلب کرده و از او برای بازی در یک نمایش دعوت میکند. مینا وحید
این بازیگر خانم با تجربه موفقیت های زیادی را در تئاتر کسب کرده و با بازی نمایش سیاها توانسته با این گروه در خارج از کشور نیز اجرا داشته باشد.

همسر پانته‌آ پناهی‌ها (پانته آ پناهی ها)

فعلا در مورد متاهل یا مجرد بودن وی اطلاعاتی در دست نیست.

پانته آ پناهی ها بازیگر بانوی عمارت

سپس در فیلم هایی چون آن مرد را نکشید ، مواجهه و بوی بهشت، به رنگ ارغوان و خانوم و نفس و گس ..ایفای نقش کرد.
وی درباره اولین نقشی که روی پرده سینما از خود دید گفت: دیگر هیچ وقت بازی نمی کنم و از کات های مداوم و پروسه های فیلمبردای خسته شده بودم.

از نقش هایی خود در فیلم های نفس در نقش ننه آقا و خانوم و شربت در سریال شهرزاد بسیار راضی است و دوست دارد.
جدیدترین بازی او در سریال بانوی عمارت است که در شبکه تلویزیونی به نمایس درآمده است.

فیلم شناسی پانته‌آ پناهی‌ها

سینمایی

جشن دلتنگی (۱۳۹۶)
درخونگاه (۱۳۹۶)
آااادت نمی‌کنیم (۱۳۹۴)
آبجی (۱۳۹۴)
اروند (۱۳۹۴)
در سکوت (۱۳۹۴)
لاک قرمز (۱۳۹۴)
نفس (۱۳۹۴)
بوفالو (۱۳۹۳)
من دیگو مارادونا هستم (۱۳۹۳)
جینگو (۱۳۹۲)
خانوم (۱۳۹۲)
مواجهه (۱۳۸۳)
آن مرد را نکشید (۱۳۸۲)

پانته‌آ پناهی‌ها

تئاتر

نمایش نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه، کیومرث مرادی، تئاتر مستقل تهران، (مرداد و شهریور ۱۳۹۶)
کالیگولا، همایون غنی‌زاده، تالار وحدت سالن هما، سال ۱۳۹۵
هملت

سریال

شهرزاد (۱۳۹۴)

سریال بانوی عمارت

جوایز و افتخارات پانته آ پناهی ها

دیپلم افتخار بهترین بازیگر برای بازی در فیلم خانوم در بخش نگاه نو (فیلم اول) سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر – ۱۳۹۲

بهترین بازیگر زن در ۳۴ جشنواره جهانی فیلم فجر برای بازی در «نفس» – ۱۳۹۵

پانته‌آ پناهی‌ها

نحوه ی ورود پانته‌ آ پناهی‌ ها به حرفه بازیگری و منشی گری صحنه از زبان خودش

پانته‌آ پناهی‌ها : «یک روز در دانشگاه تهران فردی را صدا می زدم و آقای حسین کیانی (نمایشنامه نویس و کارگردان) صدای من را شنید و آنقدر خجالتی بود که از یک نفر خواست تا از من بپرسد کار تئاتر می کنم یا نه؟ من هم گفتم نه، من تئاتر بلد نیستم! از من پرسیدند دوست داری تئاتر بازی کنی؟ من هم گفتم بدم نمی آید تجربه کنم، اما هنوز آشنایی با تئاتر نداشتم. آقای کیانی من را سر تمرین های تئاتر بردند و تازه در پروسه تمرین فهمیدم چه اتفاقی در تئاتر می افتد آن مقطع مشکلاتی در زندگی داشتم و از حضور روی صحنه تئاتر به آرامش می رسیدم. آن زمان کم سن و سال بودم و تئاتر «سیاها» را بازی می کردم و با خودم می گفتم؛ چه چیز بیشتری از بازیگری می خواهم؟ در تئاتر مهم بازی کرده ام، با این تئاتر به خارج رفته ام، خودم و گروه مان معروف و مشهور شدیم، پس همین برای من در عرصه تئاتر کافی است و باید دنبال کار دیگری بگردم که من را خوشحال کند و به همین دلیل منشی صحنه شدم.»

پانته‌ آ پناهی‌ ها : «اوایل کار تئاتر در سال ۷۹ فیلم اول محمد اربابیان به نام «آن مرد را نکشید» را کار کردم که توقیف شد. وقتی تصویر خودم را در فیلم دیدم، گفتم دیگر در سینما بازی نمی کنم. درواقع در پروسه فیلمبرداری به این نتیجه رسیدم که دیگر این کار را نمی کنم چون از کات های مداوم و به هم ریختن حس ها و … اذیت شدم.»

عکس های جدید پانته آ پناهی ها

پانته‌آ پناهی‌ها

پانته‌آ پناهی‌ها

پانته‌آ پناهی‌ها

پانته‌آ پناهی‌ها

شهرت پانته آ پناهی ها با فیلم های با نرگس آبیار

«نفس» فیلمنامه پر قدرتی داشت و چون خانم آبیار سال های سال روی این موضوع کارکرده بود، جزء به جزء فیلمنامه را می شناخت و در اجرا هم می دانست چه می خواهد و بر اساس فیلمنامه پیش می رفت و در کارگردانی هم مسلط بود.

در هفته های اول خیلی نگران بودم و تصوراتی که نسبت به کاراکتر «ننه آقا» داشتم با آنچه آبیار می خواست متفاوت بود اما بعد متوجه شدم او کاراکتر «ننه آقا» را خوب می شناسد و به آن اشراف کامل دارد و به نوعی با تک تک کاراکترها زندگی کرده است و زمانی که این تسلط را دیدم به دانسته های او اعتماد کردم. ضمن اینکه فیلم «نفس» اثری سخت و پر لوکیشن است و تجربه کار در سینما به من می گوید که شاید هر تهیه کننده ای غیر از تهیه کنندگان این فیلم بودند، پشت کار نمی ایستادند و قطعا با یکسری خواست های کارگردان کنار نمی آمدند و من امیدوارم تهیه کننده هایی از این دست در سینمای ایران زیاد شوند.

پانته آ پناهی ها از جمله بازیگرانی است که سینما خوانده و حضور در این عرصه را با منشی صحنه فیلم ها آغاز کرده و به عنوان منشی صحنه در پروژه های متعدد سینمایی فعالیت کرده است که در این میان می توان به همکاری با کارگردان هایی چون بهمن فرمان آرا در فیلم «خانه ای روی آب»، ابراهیم حاتمی کیا «به رنگ ارغوان»، کاپوزیا پرتوی «کافه ترانزیت» و… اشاره کرد.

پانته آپناهی ها از بازیگران شناخته شده در عرصه تئاتر است و به گفته خودش با وسواس و انتخاب بازی در تئاتر را می پذیرد اما برای حضور در سینما کمتر حساسیت به خرج می دهد و حضور او در فیلم های مختلف به دلیل حرمت به رفاقت دوستانی است که در سینما با او همکار بوده اند.

این بازیگر اما معتقد است با بازی در سه فیلم و حضور در جشنواره سی و چهارم، سینما برای او جدی تر شده و به دلیل اینکه در معرض قضاوت شدن قرار گرفته با حساسیت و دقت بیشتری فیلمنامه های پیشنهادی را مورد بررسی قرار می دهد.

پانته‌آ پناهی‌ها

نحوه ی انتخاب فیلمنامه

در انتخاب فیلمنامه های پیشنهادی به این موضوع که داستان در چه ژانری روایت می شود توجه نمی کنم بلکه نقش برایم مهم است. البته اعتراف می کنم که اول این نقش را دوست نداشتم و با خودم می گفتم مگر می شود چنین نقشی را بازی کرد و به نرگس آبیار هم می گفتم که چرا این نقش را به من پیشنهاد کرده است. ضمن اینکه در ابتدا قرار بود نقش یک زن ۵۰ ساله را بازی کنم اما بعد کمی سنم بالاتر رفت. ضمن اینکه کاراکتر «ننه آقا» در ابتدا با تصوراتم جور در نمی آمد و با خودم درگیر بودم و مدام سئوال می کردم که مگر می شود چنین نقشی را بازی کرد اما کم کم که پیش رفتم با کمک کارگردان فیلم به نقطه مطلوب رسیدیم. بعد از فیلم «نفس» هم یک فیلم دیگر به نام «اروند» کار کردم که این فیلم هم در حوزه جنگ ساخته شده است و من نقش همسر یک جانباز را بازی کردم که عمر خود را صرف مردی کرده بود که هیچ چیز از او باقی نمانده بود. زمانی که فیلمنامه «اروند» را خواندم با نقش همسر این جانباز همذات پنداری کردم و تصمیم گرفتم در این فیلم نیز بازی کنم. بنابراین خود نقش برای من مهمتر از ژانری بود که داستان در آن روایت می شد. بنابراین در این دو فیلم دریچه ای از زندگی روی من باز شد که هیچگاه در زندگی تجربه نمی کردم. ضمن اینکه من فیلم هایی چون «آژانس شیشه ای» و «لیلی با من است» که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده است بسیار دوست دارم بنابراین برای خودم محدودیتی برای حضور در فیلم ها قائل نمی شوم و نقش هایی که به من پیشنهاد می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

پانته‌آ پناهی‌ها

درخشش پانته آ پناهی در فیلم نفس

«نفس» برای من بخشی از زندگی آدم هایی است که در برهه ای از تاریخ معاصر زندگی کردند و نرگس آبیار کارگردان فیلم هم آن را بسیار ساده و دلنشین روایت کرد.

فیلمنامه «نفس» بر اساس داستانی از خانم آبیار بود که پیش از این به همین نام نوشته شده بود و اتفاق های بسیاری در داستان رخ می دهد که این اتفاق ها داستان را جذاب کرده است.

دقیقا همینگونه است. آدم هایی که در آن دوره زندگی می کردند پیچیدگی های خاص خودشان را داشتند و داستان فیلم «نفس» برای من از این جهت جذاب بود که بخشی از کودکی خودم را در آن می دیدم. در واقع با وجود اینکه در نقش کاراکتری چون «ننه آقا» بازی می کردم و شاید به نظر برسد از فضاهای کودکانه دور بودم، اما تمام بازی های کودکانه خودم را بازی بچه های داستان می دیدم و شیطنت کودکانی چون بهار، چاقاله، کمال و نادر همه خاطرات کودکی ام را جلوی چشم می آورد.

تا جاییکه می دانم انتخاب بازیگر برای این نقش سخت بود و بازیگران متعددی برای بازی در این نقش نامزد شده بودند و به قول روزبه سجادی حسینی دستیار کارگردان، به آن زیاد فکر کرده بودند اما به دلایل مختلف از جمله سن و سال کاراکتر «ننه آقا» ترس داشتند سراغش بروند اما در نهایت پس از بررسی های فراوان طرح بازی در این نقش را برای من بیان کردند.

نظرات