همه چیز در مورد تزریق چربی به روش نانوفت

0

در سال‌های اخیر روش‌های مختلفی برای جوان‌سازی و بهبود چهره افراد مورد استفاده قرار گرفته است؛ بنابراین افرادی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند، به راحتی می‌توانند با انتخاب روش مناسب به نتیجه دلخواه برسند. یکی از روش‌های جدید که از آن رونمایی شده، تزریق چربی نانوفت است. این روش با توجه به تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارد اکثر ایرادات و عوارض روش‌های تزریق چربی را از بین برده و در بین بیماران و پزشکان بسیار محبوب شده است. در تزریق چربی نانوفت، به جای سلول‌های چربی که به روش سنتی استفاده می‌شود، از محتویات این سلول‌ها برای تزریق استفاده می‌شود.

 تزریق چربی به روش نانوفت

لازم به ذکر است که این روش تزریق کاملاً جدید است و نباید فریب مراکز زیبایی نامعتبر را برای انجام این کار بخورید. کلینیک دکتر لاغری اولین کلینیکی است که تزریق چربی نانوفت را به بیماران ارائه می‌دهد. تمامی مراحل کار توسط دکتر لاغری و کادر مجرب این کلینیک انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع، از شما دعوت می‌کنیم مطالب این مقاله را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و از جزئیات کار مطلع شوید.

نانوفت چیست؟

نانوفت نوعی چربی فرآوری شده است که عمدتاً حاوی سلول‌های بنیادی است؛ اما سلول بنیادی چه نوع سلولی است؟ سلول‌هایی که هنوز نقش‌های خاص و متفاوتی در بدن پیدا نکرده‌اند، سلول‌های بنیادی نامیده می‌شوند. این سلول‌ها قادرند سلول‌های بنیادی بیشتری را از طریق تقسیم سلولی تشکیل دهند. از آنجایی که این سلول‌ها قابل تشخیص نیستند، می‌توان آنها را تمایز داد و در قسمت‌های مختلف بدن استفاده کرد. به همین دلیل، سطوح بالای سلول‌های بنیادی در مایع چربی، باعث رشد این سلول‌ها می‌شود تا نقایص موجود را از بین ببرند.

به طور کلی فاکتور رشد در ناحیه آسیب دیده تشکیل سلول در بدن باعث تحریک رشد سلولی می‌شود. در مورد بافت چربی که آسیب دیده یا اندازه آن کاهش یافته است، سلول‌های بنیادی دارای این عوامل می‌توانند نقش مهمی در ترمیم آن داشته باشند. آنها به گونه‌ای هستند که سلول‌های پوست را مجبور می‌کنند تا با تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی خود را افزایش دهند. شاید بهتر باشد تأکید کنیم که روش نانوفت را نمی‌توان روشی برای اصلاح و افزایش حجم دانست. کاربرد این روش برای بهبود تجزیه سلول‌های چربی و رفع ضعف پوست و صورت است. تزریق چربی نانوفت عمدتاً در نواحی مانند دست، صورت و سینه استفاده می‌شود.

تزریق چربی به روش نانوفت چگونه انجام می‌شود؟

تزریق چربی به روش نانوفت

به نقل از یک پزشک، تزریق چربی به روش نانوفت یک روش درمانی مستقل است که در کلینیک دکتر لاغری انجام می‌شود. در این روش چربی اضافی در یک نقطه مشخص در ناحیه‌ای از بدن که معمولاً ران، باسن، شکم و پهلوها است وارد دستگاه مخصوصی می‌شود تا چربی انباشته شده از بدن خارج شود و با یک تکنیک بسیار حرفه‌ای، این چربی را به چربی حاوی سلول‌های بدن تبدیل می‌کند. در نهایت پس از مدت کوتاهی این چربی‌ها آماده تزریق می‌شوند و به صورت پیوسته در قطرات کوچک در محل مورد نظر با ابزار تزریق می‌شوند. این روش بر خلاف روش متداول تزریق چربی به صورت با کمی تأخیر از ۳ هفته تا ۳ ماه تأثیر خود را نشان می‌دهد.

عوارض تزریق چربی به روش نانوفت

به دلیل فرآیند طبیعی و عدم استفاده از مواد خارجی، مضرات و عوارض تزریق چربی در روش نانوفت بسیار ناچیز است. به طور کلی این روش برای بیمار ایمن و بی‌خطر است. عوارض تزریق چربی نانوفت شامل موارد زیر است.

  • برخی از مراجعین ممکن است پس از عمل دچار عفونت‌های جزئی شوند. آنتی بیوتیک‌های رایج برای درمان این عفونت‌ها تجویز می‌شود.
  • زخم در محل برداشت و محل تزریق چربی ایجاد می‌شود که پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود.
  • پس از تزریق چربی نانوفت، تورم و کبودی انتظار می‌رود. این طبیعی است و به مرور زمان از بین می‌رود. برای کاهش تورم در روز اول می‌توان از کمپرس یخ استفاده کرد. همچنین زمانی که اثر داروی بی‌حسی تمام می‌شود، دردی وجود دارد. برای کاهش این دردها از مسکن‌های معمولی استفاده می‌شود.

هزینه تزریق چربی نانـوفت

در سایر روش‌های تزریق چربی، جراحی اغلب باید تکرار شود و یا به یک جلسه نسبتاً سنگین نیاز دارد؛ اما در مورد تزریق نانوفت اینگونه نیست و تنها یک جلسه برای حصول نتیجه مطلوب کافی است. با توجه به اطلاعات داده شده، حتماً متوجه شده‌اید که فناوری به کار رفته در این روش تزریق چربی به صورت یکی از نوآورانه‌ترین تکنولوژی‌های جهان است؛ بنابراین، نباید انتظار داشته باشید که آن را با هزینه کم انجام دهید؛ اما چون در یک جلسه انجام می‌شود هزینه آن بالا نخواهد بود. هزینه تزریق چربی به عوامل زیادی بستگی دارد.

هزینه‌های مربوط به کلینیک و بیمارستان، دستمزد پزشک، تعداد تزریقاتی که باید انجام شود و همچنین محتوای تزریقات هزینه را تعیین می‌کند. میزان آسیب وارده به پوست و اندازه ناحیه تحت درمان یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت است. به این دلیل است که میزان چربی به دست آمده را تعیین می‌کند. در هر صورت بهتر است قبل از اقدام به جراحی با پزشک متخصص مشورت کنید و قیمت مناسب با شرایط خود را دریافت کنید. با تمام این توضیحات تزریق نانوفت روشی بهینه برای تزریق چربی و تبدیل حجم است که ماندگاری بالایی دارد؛ بنابراین، پرداخت بیشتر برای بازیابی کیفیت خود در طول سال‌ها ارزش آن را دارد.

جمع بندی

در بخش قبل بارها بیان کردیم که انتخاب یک کلینیک مجهز و یک متخصص ماهر و با تجربه دو گام اساسی است که در ابتدای عمل جراحی زیبایی باید برداشته شود. کلینیک تخصصی دکتر لاغری یکی از مجهزترین و شناخته شده‌ترین مراکز درمانی است که می‌توانید برای جراحی زیبایی لیپوساکشن به طریق مختلف به آن مراجعه کنید. تیمی متشکل از جراحان و متخصصان مجرب به متقاضیان جراحی زیبایی این امکان را داده‌اند تا بهترین نتایج را با بالاترین سطح حفاظت کسب کنند.

تزریق نانوفت یکی از مهم‌ترین جراحی‌های زیبایی است که در این کلینیک مجهز انجام می‌شود. دستگاه مورد استفاده در فرآیند لیپوساکشن و حذف چربی، بادی جت ساخت آلمان است. این ابزار به سلول‌های چربی استخراج شده کمک می‌کند تا سلول‌های بنیادی بیشتری نسبت به روش استخراج دستی داشته باشند. این مایع ابریشمی مانند از طریق یک سوزن بسیار نازک و تیز در چندین مرحله به ناحیه تحت درمان تزریق می‌شود.

منبع: دکتر لاغری

نظرات