۴۰ ساله ها این مواد غذایی را حتما مصرف کنند

0

از زمانی که سن بالای ۴۰ ساله شد باید به تغذیه خود بیشتر از گذشته اهمیت بدهید و در برنامه غذایی خود مواد سالم و مفید را جای بدهید. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین مواد عذایی که باید افراد بالای ۴۰ مصرف کنند را بیان کرده ایم.

مواد غذایی برای 40 ساله ها

مواد غذایی برای ۴۰ ساله ها

زنان بالای ۴۰سال در دوره و شرایط خاصی هستند و نباید تغذیه و عادات غذایی خود را بدون دقت دنبال کنند چرا که با نداشتن تغذیه مناسب بعد از این سن سلامت آنها بسیار تهدید می شود.
با افزایش سن، دیگر بدن شما توانایی قبل را ندارد. زمانی که شما ۴۰ سالگی را رد می کنید، چین و چروک روی صورت تان نمایان می شود، سیستم گوارش شما کندتر از قبل عمل می کند و حتی ممکن است دچار بیماری هایی چون قلبی یا پوکی استخوان… شوید اما راههایی وجود دارند که می توانید به کمک آنها روند پیری را به تعویق بیاندازید. یکی از این راهها خوردن مواد غذایی سالم است.

ویتامین ب ۱۲

مواد غذایی برای 40 ساله ها

با افزایش سن تا حدی کارکرد و سیستم بدن دچار تغیراتی خواهد شد که یکی از این تغیرات کاهش جذب انواع ویتامین‌ها از طریق مصرف مواد غذایی است. زمانی که شما در آستانه ۴۰ سالگی قرار می‌گیرید بدنتان به صورت طبیعی نسبت به قبل میزان کمتری از ویتامین ب ۱۲ موجود در مواد غذایی را جذب می‌کند به همین خاطر شما در این سن احتیاج پیدا می‌کنید تا به مصرف قرص ویتامین ب ۱۲ بپردازید زیرا زمانی که شما با کمبود این ویتامین روبه‌رو شوید خستگی مفرط، ناتوانی در تمرکز، مشکلات معده، سرگیجه و … از علائم کمبود این ویتامین است اما مصرف موادی از قبیل تخم مرغ، گوشت، سویا و قارچ می‌تواند مکمل مناسب و طبیعی برای جذب ویتامین ب ۱۲ باشد.

دارچین

مواد غذایی برای 40 ساله ها

تحقیقات نشان داده که دارچین قند خون را کاهش می دهد. از آنجا که با افزایش سن، خطر ابتلا به دیابت نیز افزایش می یابد، مصرف دارچین می تواند موثر باشد. اگر شما بالای ۴۰ سال سن دارید و نگران ابتلا به بیماری دیابت هستید، در غذاهای خود بیشتر از دارچین استفاده کنید. البته انواع مختلفی از دارچین در بازار موجود می باشند که سعی کنید مرغوب ترین آن را خریداری کنید.

تمشک

مواد غذایی برای 40 ساله ها

افت سلامت روده و مشکلات مرتبط با گوارش نادرست با انواع بیماری های خودایمنی مرتبط با التهاب که زنان را از اواسط عمر خود تحت تاثیر قرار می دهند، پیوند خورده است. کمبود فیبر غذایی بخشی از مشکل محسوب می شود. میزان مصرف توصیه شده روزانه فیبر ۲۰ تا ۳۰ گرم است. در میان میوه ها، تمشک از نظر محتوای فیبر یک گزینه عالی محسوب می شود. یک فنجان تمشک حاوی هشت گرم فیبر است.

کلسیم

مواد غذایی برای 40 ساله ها

هرچه سن افراد بالاتر می‌رود بروز پوکی استخوان در افراد نیز افزایش می‌باید هرچند که امروزه به دلیل عدم تمایل کودکان و نوجوانان به شیر و دیگر فراورده‌های لبنی سن ابتلا به پوکی استخوان نیز در حال کاهش است، اما معمولا زمانی که افراد در سن ۴۰ سالگی و در آستانه ۵۰ سالگی قرار می‌گیرند، استخوان‌هایشان تا حد قابل توجهی پوک شده است که خطر شکستگی استخوان نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. در بین انواع محصولات لبنی کشک از میزان کلسیم بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند جایگزین مناسبی به جای شیر و دیگر فراورده‌های لبنی باشد.

نظرات