جامع‌ترین راهنمای خرید لاستیک لیفتراک

0

درپی پیشرفت تکنولوژی صنعتی، ماشین آلاتی طراحی شدند که عمل جا به جایی را برای مردم آسان‌تر کردند. یکی از این دستگاه‌ها لیفتراک نام دارد که دو شاخک برای جا به جا کردن وسایل، در جلوی دستگاه تعبیه شده است. عمده استفاده این دستگاه در انبارها و محل‌های ساخت و ساز است. از آن‌جایی که لیفتراک وظیفه جا به جایی بار را بر عهده دارد، کاربردی‌ترین و همچنین آسیب‌پذیرترین قسمت آن، لاستیک است که انواع مختلفی دارد. در ادامه با تایر پارس همراه باشید تا با انواع لاستیک لیفتراک آشنا شوید.

 جامع‌ترین راهنمای خرید لاستیک لیفتراک

انواع لاستیک لیفتراک

لاستیک‌های لیفتراک انواع مختلفی دارند که بر اساس محیط کار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در دستگاه لیفتراک، سایز لاستیک جلو بزرگتر از لاستیک عقب است. از رایج‌ترین سایزهای لاستیک لیفتراک می‌توان به ۱۲/۷۰۰، ۱۵/۱۵/۸ و۱۰/۶۵۰ اشاره کرد.  در ادامه با انواع لاستیک لیفتراک بیشتر آشنا می‌شویم.

لاستیک‌های بادی برای دستگاه لیفتراک

ساختار لاستیک‌های بادی لیفتراک مانند لاستیک‌ کامیون و … می‌باشد که با هوا پر شده است. در لاستیک‌های بادی لیفتراک از نوار و تیوب استفاده می‌شود که یکی از بهترین برندهای تیوب ایرانی، تیوب خوزستان نام دارد. بر خلاف تایرهای دیگر لیفتراک، که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد از تایر بادی لیفتراک در سطوح ناهموار بیرونی استفاده می‌شود. از برندهای معروف و محبوب ایرانی تایر لیفتراک، می‌توان به لاستیک البرز اشاره کرد.

لاستیک‌های توپر

لاستیک‌های توپر مثل انواع لاستیک‌های معمولی با هوا پر نمی‌شوند بلکه از مواد جامد لاستیکی تشکیل شده‌اند. به همین علت وزن بیشتری دارند. اغلب در لیفتراک‌های برقی از این نوع تایر استفاده می‌شود که  بر روی سطوح صاف مانند انبارها، سردخانه‌ها و … بیشترین کاربرد را دارند.

لاستیک‌های کوشن

سطح لاستیک‌های کوشن اغلب صاف هستند و عمدتا در عقب لیفتراک از آن‌ها استفاده می‌شود و مناسب سطوح صاف مانند انبارها هستند. تایرهای کوشن بر روی یک رینگ فلزی گرد قرار گرفته‌اند و در مقایسه با سایر لاستیک‌های لیفتراک ارزان‌تر هستند. نکته قابل توجه در رابطه با این نوع تایر، این است که برای استفاده در محیط‌های کوچک بسیار مناسب است زیرا شعاع گردش کم و هندلینگ خوبی دارد.

راهنمای خرید لاستیک لیفتراک

لاستیک‌های لیفتراک بدون مارک سفید

لاستیک‌های لیفتراک توپر، بادی و کوشن به دو نوع بدون علامت یا با علامت استاندارد تقسیم می‌شوند. اغلب تایرهای استاندارد به رنگ مشکی هستند زیرا در فرایند تولید تایر، مواد شیمیایی دوده، به ساختار لاستیک اضافه می‌شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. در لیفتراک‌های دیزلی و بنزینی که بیشترین کاربرد آن خارج از انبار است از این تایرها استفاده می‌شود.

ترکیب ساختار تایرهای بدون علامت استاندارد به رنگ سفید یا خاکستری هستند. مزیت مثبت این تایرها این است که باعث به هم‌ریختگی و کثیفی سطح زمین نمی‌شود. اگر انبار مواد غذایی دارید و به دنبال خرید لاستیک برای لیفتراک خود هستنید پیشنهاد ما به شما خرید لاستیک بدون مارک سفید است. البته این نوع تایر نسبت به دیگر تایرهای لیفتراک گران‌تر است.

مقایسه لاستیک‌های بادی و توپر

لیفتراک انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. نوع و فضای کاری شما، بر روی انتخاب لاستیک نیز اثر گذار است. برای مثال اگر محیط کار شما دارای سطحی ناهموار یا شنی باشد بهترین گزینه خرید لاستیک‌های بادی است. تایرهای بادی در این شرایط تکان‌های شدید را جذب می‌کنند و امنیت راننده را تضمین می‌کنند. لیفتراک‌هایی که حامل بار سنگین و زیادی هستند، بهتر است از لاستیک‌های بادی استفاده کنند. همچنین عمر این نوع تایر در زمین‌های ناهموار نسبت به تایرهای توپر بیشتر است.

لاستیک‌های توپر عموما عمر بیشتری دارند. ساختار لاستیکی این تایر به شما اجازه می‌دهد زمانی که تایر شما فاقد آج شد، فرایند آج‌زنی را روی آن به راحتی انجام دهید. پس واضح است که عمر بیشتری نسبت به لاستیک‌های بادی دارند. البته از لحاظ قیمتی هزینه بیشتری باید پرداخت کنید.

 راهنمای خرید لاستیک لیفتراک

اطلاعات درج شده روی دیواره لاستیک لیفتراک

اطلاعاتی که روی دیواره تایر حک شده است، این اطمینان را به شما خواهد داد که تایر سالم است. بر روی جداره تایر، تاریخ تولید لاستیک به صورت یک عدد چهار رقمی نوشته شده است. عدد بعدی که روی لاستیک لیفتراک درج شده است نشان‌دهنده سایز لاستیک است. همچنین میزان مقاومت حرارتی، قدرت تحمل وزن، و حتی سرعت پیشنهادی را می‌توانید روی دیواره لاستیک مشاهده و مطالعه کنید. روی دیواره تایر عددی با عنوان میزان سایش لاستیک درج شده است که هر چقدر این عدد، عدد بیشتری را نشان دهد لاستیک دیرتر دچار سایش می‌شود.

خدمات پس از فروش

همانطور که میدانید خرید از فروشگاه‌های معتبر مزایای زیادی دارد.یکی از این مزایا خدمات پس از فروش است. این ضمانت‌نامه باعث می‌شود در صورت معیوب بودن تایر بتوانید به راحتی آن را تعویض کنید. شما می‌توانید از شرکت تایر پارس، نماینده رسمی شرکت تایر البرز، تمامی لاستیک‌های صنعتی از جمله لاستیک لیفتراک را با ۳۶ ماه گارانتی تهیه کنید.

خرید لاستیک لیفتراک

قیمت لاستیک لیفتراک بادی

یکی از مسائل مهم در زمان خرید لاستیک قیمت آن است. عوامل گوناگونی بر قیمت یک لاستیک تاثیرگذار است. نوع، برند، ایرانی یا غیر ایرانی بودن لاستیک عواملی هستند که بر قیمت تایر تاثیر مستقیم می‌گذارند. انتخاب درست لاستیک لیفتراک از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا یک اشتباه کوچک کارایی این دستگاه را به حداقل می‌رساند.

عرضه لاستیک لیفتراک به قیمت دولتی

لاستیک‌های جلو و عقب لیفتراک از لحاظ سایز با یکدیگر تفاوت دارند از این رو تفاوت قیمتی نیز به همراه خواهند داشت. شما می‌توانید از سایت های این حوزه لاستیک‌های خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. همچنین می‌توانید بدون تحویل مدارک خاصی، یا حتی بدون معطلی و دردسر لاستیک خود را به نرخ مصوب دولتی خریداری کنید.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفته شد اغلب طول عمر لاستیک‌های توپر نسبت به لاستیک‌های بادی ۳ یا ۴ برابر بیشتر است. در نتیجه با یک انتخاب درست در زمان خرید لاستیک می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. برای خرید لاستیک لیفتراک و داشتن امکانات بالا می‌توانید به وب سایت تایر پارس مراجعه کنید و لاستیک خود را با تاریخ روز به همراه خدمات پس از فروش تحویل بگیرید.

نظرات